Mercedes me


Hvad er Mercedes me?

Mercedes me er en samling af innovative onlinetjenester, som gør hverdagen lettere for dig i din Mercedes. Få det maksimale ud af din Mercedes og tilgå Mercedes me via din smartphone, tablet eller fra computeren.

Mercedes me


Hvad er Mercedes me?

Mercedes me er en samling af innovative onlinetjenester, som gør hverdagen lettere for dig i din Mercedes. Få det maksimale ud af din Mercedes og tilgå Mercedes me via din smartphone, tablet eller fra computeren.

Hold kontakten hvor som helst, når som helst.

mercedes me

Hold kontakten hvor som helst, når som helst.

Velkommen til dit personlige område for din Mercedes, dine digitale tjenester, dine værkstedsservices, dine aftaler og meget mere. Med Mercedes me har du alt samlet ét sted – og du kan altid holde overblikken via din smartphone, tablet eller computer.

  •  Tag din Mercedes med i lommen. Udforsk vores digitale tjenester og få fuld kontrol over din bil med Mercedes me app'en.
  •  Bliv klogere på alle de digitale tjenester og køb dem på din smartphone via Mercedes me Store app'en eller via din computer.
  •  Book service med Mercedes me Service app'en og se din servicehistorik ved at logge på hjemmesiden.
  •  Vores vejhjælpsservice hjælper dig ved motorstop, punktering eller ulykke.

Sådan kommer du i gang.

mercedes me

Sådan kommer du i gang.

Begynd at bruge vores tjenester ved at oprette et ID, med dette konto har du adgang til hele Mercedes me universet. Du har også adgang til alle oplysninger om din Mercedes me-konto ved at logge ind på vores hjemmeside.

Udforsk vores tilgængelige mobil- og tablet-apps her, og log på / registrér din konto eller læs mere om Mercedes me, og hvordan du tilknytter din bil under ofte stillede spørgsmål nedenfor.

Nyheder og tilbud


Mercedes me nyheder og tilbud

Nyheder og tilbud


Mercedes me nyheder og tilbud

De nye Mercedes me-apps

De nye Mercedes me-apps

TIDAL

Få 3 måneders TIDAL, når du registrerer dit Mercedes mig ID og tilknytter din bil

Mercedes me Highlights


Hvad kan Mercedes me give dig adgang til?

Mercedes me Highlights


Hvad kan Mercedes me give dig adgang til?

test-old-online-store
test-old-online-store

Fjernmåling af bilens status/fjernstatus [1]

Med denne tjeneste får du mulighed for at se bilens driftsdata som for eksempel tankens brændstofindhold, kilometerstand, gennemsnitsforbrug, dæktryk, serviceinterval, højspændingsbatteriets opladningstilstand og elektrisk aktionsradius. Du har desuden mulighed for at indstille pushbeskeder, så du får besked, hvis eksempelvis bilens batteri er afladet.

[1] Fås på alle modeller med 09U vehicle monitoring. Dette udstyr kan variere alt efter bilens standard- og ekstraudstyr og afhængigt af modellen.

tst

Fjernlåsning af bilen[1]

Usikker på, om du fik låst bilen? Mercedes me hjælper dig. App'en på din smartphone giver dig besked, så du ikke behøver være i tvivl. Med et enkelt tryk kan du låse bilen op og i.

 

[1] Fås på alle modeller med 09U vehicle monitoring. Dette udstyr kan variere alt efter bilens standard- og ekstraudstyr og afhængigt af modellen. 

Lokalisering af parkeret bil
Parked Vehicle Locator
Se igen

Lokalisering af parkeret bil [1]

Har du glemt, hvor du parkerede bilen? Find den nemt igen med denne funktion.

 

[1] Fås på alle modeller med 09U vehicle monitoring. Dette udstyr kan variere alt efter bilens standard- og ekstraudstyr og afhængigt af modellen.

 

Send2Car

Send2Card - Navigation[1]

Har du adressen på din næste destination på din smartphone? Send den direkte til din bil via app'en og gør bilen klar til afgang på forhånd.

 

[1] Fås på alle modeller med 09U vehicle monitoring. Dette udstyr kan variere alt efter bilens standard- og ekstraudstyr og afhængigt af modellen.

 

Mercedes me

Læs mere om tjenester og funktioner fra Mercedes me til din bil.

Vores biler er udstyret med mange forskellige digitale tjenester, der kan lette og forbedre din køreoplevelse [1]

[1] Digitale tjenester kan afhænge af udstyrsniveauet. Dette udstyr kan variere alt efter bilens standard- og ekstraudstyr og afhængigt af modellen.

Læs mere her.

Mercedes me Adapter


Mercedes me også til ældre modeller.

Mercedes me Adapter


Mercedes me også til ældre modeller.

mercedes-me.
Mercedes me Adapter passer til mange Mercedes-Benz modeller – i nogle tilfælde fra og med modelår 2002. Med adapteren kan du gøre brug af diverse funktioner i din bil via en smartphone med Bluetooth.

Digital forventningsglæde


Ventetid som en oplevelse.
Sådan fungerer Digital forventningsglæde.

Venter du på den Mercedes-Benz, du har bestilt?
Nu kan du følge produktionen af din bil online!
I realtid. I Digital forventningsglæde.

Digital forventningsglæde


Ventetid som en oplevelse.
Sådan fungerer Digital forventningsglæde.

Venter du på den Mercedes-Benz, du har bestilt?
Nu kan du følge produktionen af din bil online!
I realtid. I Digital forventningsglæde.

Ventetid
  • Oplev highlights om dit udstyr virtuelt.
  • Kast et blik bag kulisserne.
  • Opnå det eksklusive forsikringsbidrag til din Mercedes.
  • Forbered dig på udleveringen af bilen.

Vi forkorter tiden, til du sidder bag rattet i din ønskebil. Stig ind og kør med!

Se databeskyttelsesoplysningerne (pdf) vedr. digital forventningsglæde.

    • Mercedes me brugerkonto
      • Generelt
        • I hvilke lande eller regioner og på hvilke sprog er Mercedes me tilgængelig?

          I hvilke lande eller regioner og på hvilke sprog er Mercedes me tilgængelig?

          Mercedes me er tilgængelig i følgende lande eller regioner og på disses officielle sprog:

          Australien, Belgien, Bulgarien, Kina, Danmark, Tyskland, Dubai, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Indien, Irland, Italien, Japan, Canada, Korea, Kroatien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Holland, Norge, New Zealand, Malaysia, Mexico, Østrig, Polen, Portugal, Rumænien, Rusland, Sverige, Schweiz, Slovenien, Slovakiet, Spanien, Sydafrika, Taiwan, Thailand, Tjekkiet, Ungarn, Storbritannien, USA og Cypern.

          Vær opmærksom på, at indholdet i de enkelte lande eller regioner kan være forskelligt.

        • Hvad skal jeg tænke på, når jeg flytter til et andet land eller en anden region?

          Hvad skal jeg tænke på, når jeg flytter til et andet land eller en anden region?

          Hvis du flytter eller er flyttet, skal du opdatere din adresse under "Mine data". Derefter bliver du opfordret til at gennemgå flytteprocessen. Dette er nødvendigt, for at du kan benytte Mercedes me tjenesterne som sædvanligt i det nye land eller den nye region. Du bliver guidet gennem alle nødvendige trin.
          Bemærk, at flytteprocessen skal gennemføres for hver bil.

        • Jeg er flyttet til et andet land eller en anden region. Hvorfor kan jeg ikke længere se noget under Mercedes me connect?

          Jeg er flyttet til et andet land eller en anden region. Hvorfor kan jeg ikke længere se noget under Mercedes me connect?

          Mercedes me connect findes endnu ikke i alle lande eller regioner. Hvis du er flyttet til et land eller en region, hvor Mercedes me connect ikke findes, kan du ikke længere se noget indhold under Mercedes me connect, og du kan heller ikke gøre brug af dine connect tjenester.

        • Mercedes me vises ikke korrekt på min enhed. Hvilke browsere kan jeg bruge?

          Mercedes me vises ikke korrekt på min enhed. Hvilke browsere kan jeg bruge?

          Mercedes me fungerer med alle gængse browsere.

          Hvis du har problemer med at få vist Mercedes me, bedes du kontakte os telefonisk.

        • Jeg har opdaget, at der er en fejl i Mercedes me. Hvem kan jeg kontakte med kommentarer eller kritik?

          Jeg har opdaget, at der er en fejl i Mercedes me. Hvem kan jeg kontakte med kommentarer eller kritik?

          Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har forslag eller kritik.

        • Jeg får vist den samme fejlmeddelelse igen og igen. Hvad skal jeg gøre?

          Jeg får vist den samme fejlmeddelelse igen og igen. Hvad skal jeg gøre?

          Prøv først at følge instruktionerne i fejlmeddelelsen. Hvis fejlen så stadig forekommer, efter at du har gjort det, kan du kontakte os.

      • Mine data & indstillinger
        • Jeg ønsker at opdatere mine personoplysninger. Hvordan gør jeg det?

          Jeg ønsker at opdatere mine personoplysninger. Hvordan gør jeg det?

          For at opdatere dine personoplysninger skal du vælge menupunktet "Mine data". Her kan du nu ændre dine personoplysninger.

        • Hvordan skifter jeg password?

          Hvordan skifter jeg password?

          Du kan ændre dit password under menupunktet "Mine data". På denne side har du mulighed for at ændre dit password. Det kræver indtastning af det gamle password, hvis du vil skifte til et nyt.

          Af sikkerhedsmæssige årsager er kravene til passwords i forbindelse med Mercedes me meget restriktive. Sørg for, at dit password opfylder mindst tre af følgende kriterier:
          - Passwordets længde: Mindst 8 tegn
          - Passwordet indeholder store bogstaver (A-Z)
          - Passwordet indeholder små bogstaver (a-z)
          - Passwordet indeholder tal (0-9)
          - Passwordet indeholder specialtegn

        • Hvordan ændrer jeg min e-mailadresse?

          Hvordan ændrer jeg min e-mailadresse?

          Du kan ændre din e-mailadresse under menupunktet "Mine data". På denne side er der mulighed for at redigere e-mailadressen. Du skal bruge dit password til Mercedes me for at kunne ændre e-mailadressen.
          Bemærk: Hvis du skifter e-mailadresse, gennemføres der en ny verificering. Og du skal også anvende denne nye e-mailadresse til at logge ind på Mercedes me.

        • Hvordan sletter jeg min Mercedes me konto?

          Hvordan sletter jeg min Mercedes me konto?

          Du kan slette din brugerkonto til Mercedes me. Vælg menupunktet "Mine data". På denne side finder du dine personoplysninger og en mulighed for at slette din registrering.

          Bemærk:
          - Din brugerkonto giver dig også adgang til andre portaler hos Mercedes-Benz. De vil i så fald heller ikke længere være tilgængelige, medmindre du registrerer dig igen.
          - Alle dine Mercedes me data slettes, fx dine personoplysninger og dine bildata.
          - Sletning af kontoen deaktiverer også alle tjenesterne i dine biler og ophæver alle medbrugeres rettigheder.

    • Oprettelse af bil & godkendelse af brug
      • Generelt
        • Hvordan kan jeg oprette en bil i Mercedes me?

          Hvordan kan jeg oprette en bil i Mercedes me?

          Log på Mercedes me, og vælg funktionen "Tilføj bil", f.eks. under menupunktet "Mine biler" > "Tilføj bil". Indtast derefter bilens stelnummer (VIN). Hvis din bil er kompatibel med Mercedes me connect, kan du herefter godkende brugen af tjenesten.

        • Hvordan kan jeg godkende brugen af Mercedes me connect funktioner i min bil?

          Hvordan kan jeg godkende brugen af Mercedes me connect funktioner i min bil?

          Hvis du endnu ikke har registreret din bil i Mercedes me, bedes du gøre dette først (under menupunktet "Mine biler" > "Tilføj bil"). Du bliver herefter guidet gennem alle nødvendige trin, for eksempel indtastning af adresseoplysninger og accept af aftalevilkårene. Hvis din bil understøtter Mercedes me connect, vil du efterfølgende blive ledt direkte videre til siden "Godkendelse af brug i bil".

          Hvis du allerede har oprettet din bil i Mercedes me, skal du åbne bilens side og påbegynde godkendelsen der. Du bliver guidet gennem alle nødvendige trin i denne proces.

          Bemærk:
          Nogle tjenester, som f.eks. Fjernaflåsning og -oplåsning af bilen eller bestemte sporingsydelser, kræver af hensyn til din sikkerhed, at din Mercedes-Benz forhandler gennemfører en identitetskontrol. Disse tjenester aktiveres ikke via online-aktiveringen.

        • Hvilke begrænsninger er der, hvis jeg ikke accepterer aftalevilkårene for Mercedes me connect tjenesterne?

          Hvilke begrænsninger er der, hvis jeg ikke accepterer aftalevilkårene for Mercedes me connect tjenesterne?

          Hvis du undlader at acceptere bestemte Mercedes me connect aftalevilkår, kan de tjenester, som aftalevilkårene vedrører, ikke aktiveres og dermed heller ikke bruges.

        • Hvorfor skal min identitet kontrolleres, før jeg kan gøre brug af Mercedes me connect tjenesterne?

          Hvorfor skal min identitet kontrolleres, før jeg kan gøre brug af Mercedes me connect tjenesterne?

          Det er meget vigtigt for Mercedes-Benz og Mercedes-Benz AG, at dine data er godt beskyttede.

          Identitetskontrollen sikrer, at uvedkommende ikke kan se eller bruge dine bildata og -funktioner online.

        • Hvilke former for dokumentation kræves?

          Hvilke former for dokumentation kræves?

          Du kan bruge gyldig legitimation og bilens registreringsattest som dokumentation over for din Mercedes-Benz forhandler. Forhandleren godkender derefter brugen af Mercedes me connect i din bil.

        • Hvordan får jeg bekræftelseskoden til godkendelse af brug i min bil?

          Hvordan får jeg bekræftelseskoden til godkendelse af brug i min bil?

          Bekræftelseskoden sendes til din bil i forbindelse med online-aktiveringen og vises i bilens display, når du har startet motoren.
          Sørg for, at motoren er tændt, og at der er dataforbindelse til mobiltelefonnettet. Der kan være problemer med mobilsignalet f.eks. i en parkeringskælder.

          Bemærk:
          Nogle tjenester, som f.eks. Fjernaflåsning og -oplåsning af bilen eller bestemte sporingsydelser, kræver af hensyn til din sikkerhed, at din Mercedes-Benz forhandler gennemfører en identitetskontrol. Disse tjenester aktiveres ikke via online-aktiveringen.

        • Jeg har ikke modtaget nogen bekræftelseskode eller kan ikke finde den. Hvad skal jeg gøre?

          Jeg har ikke modtaget nogen bekræftelseskode eller kan ikke finde den. Hvad skal jeg gøre?

          Hvis bekræftelseskoden ikke vises i bilen, kan du anmode om den igen i Mercedes me ved at klikke på "Anmod om ny bekræftelseskode". Sørg for, at motoren er tændt, og at der er dataforbindelse til mobiltelefonnettet. Der kan f.eks. være problemer med mobilsignalet i en parkeringskælder.
          Vær opmærksom på, at koden er gyldig i maks. 30 dage. Du kan maksimalt anmode om den igen to gange. Med den nye kode bliver den tidligere kode ugyldig.

          Alternativt kan du også anmode om bekræftelseskoden direkte i bilen. Tag kontakt til Customer Assistance Center ved hjælp af knappen til info-opkald i loftskonsollen eller ved hjælp af telefonbogsposten „MB Contact“ i dit multimediesystem. Fortæl medarbejderen, at du ønsker at godkende Mercedes me connect til brug i din bil. Efterfølgende kan du indtaste koden i Mercedes me og afslutte aktiveringen.

          Brug kun SOS-knappen til nødopkald - ikke til aktivering.

        • I min bil er der ingen knap til info-opkald i loftskonsollen. Hvad kan jeg gøre?

          I min bil er der ingen knap til info-opkald i loftskonsollen. Hvad kan jeg gøre?

          Ring til Mercedes-Benz Customer Assistance Center via telefonbogsposten „MB Contact“ i dit multimediesystem. Fortæl medarbejderen, at du ønsker at godkende Mercedes me connect til brug i din bil. Hvis du ikke kan finde nogen post i telefonbogen med navnet „MB Contact“, bedes du kontakte Mercedes-Benz service.

          Brug kun SOS-knappen til nødopkald - ikke til aktivering.

        • Jeg kan ikke afslutte online-aktiveringen, og min bil vises ikke længere i Mercedes me. Hvad skal jeg gøre?

          Jeg kan ikke afslutte online-aktiveringen, og min bil vises ikke længere i Mercedes me. Hvad skal jeg gøre?

          Du har anmodet om bekræftelseskoden for mange gange. Din bil er blevet fjernet fra Mercedes me af sikkerhedsmæssige grunde.

          Du skal møde personligt op hos din Mercedes-Benz forhandler for at få din bil godkendt til brug af Mercedes me connect. Medbring legitimation, registreringsattest og e-mailadressen eller mobilnummeret (indlogningsoplysninger) til din Mercedes me konto.

        • Jeg har godkendt min bil, men mine connect-tjenester er deaktiverede.

          Jeg har godkendt min bil, men mine connect-tjenester er deaktiverede.

          Efter godkendelsen skal du køre en kort tur i bilen under åben himmel for at etablere dataforbindelse til mobilnettet. Derefter kan det vare omkring 20 til 30 minutter, før tjenesterne aktiveres.
          Så kan du selv bruge og administrere tjenesterne online.

          Bemærk:
          I sjældne tilfælde kan aktiveringen vare 48 timer.
          Nogle tjenester, som f.eks. Fjernaflåsning og -oplåsning af bilen eller bestemte sporingsydelser, kræver af hensyn til din sikkerhed, at der gennemføres en identitetskontrol.

          Du kan se alle aktiverede tjenester i din bil på bilsiden. Tjenesternes status kan du til enhver tid ændre under "Administration af tjenester".

    • Administration af bil og medbrugere
      • Min bil
        • Hvilke fordele er der ved at tilknytte et Mercedes-Benz serviceværksted til bilen?

          Hvilke fordele er der ved at tilknytte et Mercedes-Benz serviceværksted til bilen?

          Mercedes-Benz serviceværkstedet er især direkte involveret i forbindelse med tjenesterne Administration af serviceeftersyn og Telediagnose. Bilen sender en melding til Mercedes-Benz serviceværkstedet, når der opstår et servicebehov. Herefter kan serviceværkstedet sende et individuelt tilbud. Det er derfor kun muligt at aktivere tjenesterne Administration af serviceeftersyn og Telediagnose, hvis du har tilknyttet et Mercedes-Benz serviceværksted til din bil.

          I forbindelse med Mercedes me Adapter-eftermonteringsløsningen er det også nødvendigt at tilknytte et Mercedes-Benz serviceværksted, fordi blandt andet tjenesten Administration af serviceeftersyn er integreret i tjenesten Mercedes me Adapter.

        • Hvordan kan jeg vælge eller ændre mit tilknyttede serviceværksted og min tilknyttede forhandler?

          Hvordan kan jeg vælge eller ændre mit tilknyttede serviceværksted og min tilknyttede forhandler?

          Klik på "Serviceværksted" på den pågældende bils side for at vælge eller ændre din Mercedes-Benz forhandler. Nu kan du administrere din kontaktperson ved rådgivning og køb og din kontaktperson ved service.

          Det er kun bilens hovedbruger (ejer), der kan ændre og definere Mercedes-Benz forhandleren.

        • Hvordan vælger jeg en Mercedes-Benz forhandler i et andet land/en anden region?

          Hvordan vælger jeg en Mercedes-Benz forhandler i et andet land/en anden region?

          Du kan kun vælge forhandlere/serviceværksteder til bilen fra det land eller den region, som du har angivet i din adresse.

        • Hvordan kan jeg se i Mercedes me, om min bil er kompatibel med Mercedes me connect funktioner?

          Hvordan kan jeg se i Mercedes me, om min bil er kompatibel med Mercedes me connect funktioner?

          Start med at oprette din bil i Mercedes me. Du finder for eksempel funktionen under menupunktet "Mine biler" > "Tilføj bil". Hvis din bil er kompatibel med Mercedes me connect, får du besked om det under oprettelsen, og du vil herefter blive guidet gennem de næste trin.

        • Jeg har en leasingbil. Kan jeg bruge Mercedes me connect tjenesterne i den?

          Jeg har en leasingbil. Kan jeg bruge Mercedes me connect tjenesterne i den?

          Ja, du kan også bruge connect tjenesterne i en leaset Mercedes-Benz. Det kræver, at bilen er kompatibel med Mercedes me connect tjenester.

          Du kan tjekke, om din bil er kompatibel med Mercedes me connect blot ved at oprette den i Mercedes me. Du finder for eksempel funktionen under menupunktet "Mine biler" > "Tilføj bil". Hvis din bil er kompatibel med Mercedes me connect, får du besked om det under oprettelsen, og du vil herefter blive guidet gennem de næste trin.

        • Hvordan kan jeg indtaste bilens registreringsnummer i Mercedes me?

          Hvordan kan jeg indtaste bilens registreringsnummer i Mercedes me?

          Bilens registreringsnummer kan du indtaste eller redigere under "Administrér bil". Vælg i den forbindelse den pågældende bil, og klik på "Administrér bil" ved siden af bilen på bilsiden.

          Bemærk:
          Det er kun bilens hovedbruger, som kan indtaste eller ændre bilens registreringsnummer.

        • Min bil vises ikke længere i Mercedes me Hvad skyldes det?

          Min bil vises ikke længere i Mercedes me Hvad skyldes det?

          Hvis din bil ikke længere vises i Mercedes me, kan dette skyldes flere ting:

          A. Har du købt en ny bil med Mercedes me connect funktioner, men endnu ikke fået den udleveret? I så fald er du desværre nødt til vente, til du har fået bilen udleveret. Ved udleveringen af din nye bil vil din Mercedes-Benz forhandler normalt tilknytte bilen til din brugerkonto i Mercedes me, hvorefter den vises i oversigten over biler. Hvis du allerede har fået overdraget bilen, kan du selv oprette din bil i Mercedes me (under menupunktet "Mine biler" > "Tilføj bil").

          B. Har du været medbruger af en bil med Mercedes me connect funktioner? Bilens hovedbruger har eventuelt trukket din tilladelse til at være medbruger tilbage eller har slettet bilen fra sin hovedbrugerkonto. Kontakt venligst hovedbrugeren.

          C. Har bilen været tilknyttet din brugerkonto? En anden bruger har også oprettet bilen i Mercedes me, og den vises nu hos denne bruger. På nuværende tidspunkt kan hver bil kun oprettes én gang. Vi arbejder på en opdatering, som snart vil være klar.

          Ønsker du at få vist bilen igen? Så skal du vælge funktionen "Tilføj bil" under menupunktet "Mine biler".

          Hvis du ved en fejl selv er kommet til at slette bilen, kan du blot oprette den igen. For at gøre dette vælger du funktionen "Tilføj bil" under menupunktet "Mine biler". Hvis den slettede bil er en bil med Mercedes me connect funktioner, kan du herefter aktivere Mercedes me connect i din bil.

        • Billedet af min G-Klasse er ikke korrekt. Hvad skyldes det?

          Billedet af min G-Klasse er ikke korrekt. Hvad skyldes det?

          For G-Klassen* findes der desværre endnu ingen billeder af bilkonfigurationen, hvorfor der vises standardbilleder.

          * Gælder for biler med produktionsperiode 09/2017 til 03/2018.

        • Hvordan kan jeg slette min bil i Mercedes me?

          Hvordan kan jeg slette min bil i Mercedes me?

          Du kan slette din bil under "Administrér bil". Vælg den pågældende bil under "Mine biler", og klik derefter på "Administrér bil" eller på bilens betegnelse på bilens side. På denne side klikker du på "Fjern bil". Derefter får du vist en side, hvor du skal bekræfte, at du ønsker at fjerne din bil. Når du har bekræftet, fjernes bilen fra Mercedes me, og alle connect tjenester deaktiveres.

          - Hvis du som hovedbruger sletter bilen, får du og alle medbrugere en besked.

          - Hvis du som medbruger sletter bilen, slettes bilen kun fra din brugerkonto, og du modtager selv en besked. Hovedbrugeren kan fortsætte med at bruge bilen i Mercedes me som normalt.

          Bemærk: Når bilen først er slettet, kan dette ikke fortrydes.

      • Medbrugere
        • Jeg vil gerne give en anden person mulighed for at bruge Mercedes me connect tjenester i min bil. Er det muligt?

          Jeg vil gerne give en anden person mulighed for at bruge Mercedes me connect tjenester i min bil. Er det muligt?

          Det er kun hovedbrugere af en bil med Mercedes me connect funktioner, der kan invitere andre personer som medbrugere af bilen. Det fungerer på følgende måde:

          Vælg den pågældende bil under menupunktet "Mine biler". Klik på "Administrér medbruger" ved siden af bilen på bilsiden eller klik på "+" under bilen og derefter på "Administrér medbruger" på din smartphone.

          Så får du mulighed for at sende en invitation til en anden person ("Invitér medbruger"). Vær opmærksom på, at den person, du inviterer, også skal have en Mercedes me brugerkonto.

          Den fremtidige medbruger modtager en e-mail med en invitation, som han kan acceptere ved at klikke på linket i e-mailen. Husk, at medbrugeren skal være logget på Mercedes me, når han klikker på linket. Efter accept af invitationen får medbrugeren adgang til at bruge Mercedes me connect tjenesterne i din bil.

        • Hvilke rettigheder har en medbruger?

          Hvilke rettigheder har en medbruger?

          Medbrugeren af en bil med Mercedes me connect funktioner får adgang til at bruge de samme tjenester som hovedbrugeren - undtagen tjenesten Administration af serviceeftersyn og tjenesten Telediagnose, såfremt den findes i din bil. En medbruger har dog ikke mulighed for at aktivere eller deaktivere tjenesterne.

          Det er også kun hovedbrugeren, som kan invitere andre medbrugere eller vælge en Mercedes-Benz forhandler.

        • Jeg har inviteret en medbruger, men kan ikke finde vedkommende på listen over medbrugere. Hvad kan det skyldes?

          Jeg har inviteret en medbruger, men kan ikke finde vedkommende på listen over medbrugere. Hvad kan det skyldes?

          Den inviterede medbruger bliver først vist på listen, når han har accepteret invitationen inden for den gældende frist. Når medbrugeren har gjort det, bliver medbrugerens fulde navn og e-mailadresse eller mobilnummer vist i listen over medbrugere.

        • Jeg har fået medbrugerrettigheder til en bil, men jeg bliver sendt videre til en fejlside, når jeg trykker på bekræftelseslinket. Hvad kan det skyldes?

          Jeg har fået medbrugerrettigheder til en bil, men jeg bliver sendt videre til en fejlside, når jeg trykker på bekræftelseslinket. Hvad kan det skyldes?

          Fejlsiden vises, hvis du har overskredet fristen for bekræftelse (fem dage), eller hvis du aktuelt er logget ind på Mercedes me med en anden brugerkonto.

          - Hvis fristen er overskredet, skal du henvende dig til hovedbrugeren af bilen, så han eller hun kan godkende dig igen.

          - Tjek, om du er logget ind med din brugerkonto. Hvis ikke, skal du logge ud og igen trykke på linket i e-mailen med invitationen.

        • Hvordan sletter jeg en medbruger?

          Hvordan sletter jeg en medbruger?

          Som hovedbruger af en bil kan du trække en medbrugers tilladelse til at bruge tjenesterne tilbage. I så fald skal du vælge den pågældende bil under "Mine biler". Klik nu på "Administrér medbruger" ved siden af bilen eller klik på "+" under bilen og derefter på "Administrér medbruger" på din smartphone.

          Så får du vist alle bilens medbrugere på en liste. Klik på "Slet"-symbolet for at slette en medbruger.

          Både du og medbrugeren modtager en e-mail med besked om sletning af medbrugeren.

      • Digital servicerapport
        • Hvor finder jeg den digitale servicerapport for min bil?

          Hvor finder jeg den digitale servicerapport for min bil?

          Vælg den pågældende bil under menupunktet "Mine biler". På bilens side skal du klikke på "Digital servicerapport" i området "Mercedes me assist". Herefter kan du kun godkende brugen af den digitale servicerapport ved at indtaste den sekscifrede sikkerhedskode (SecCode).

          Du finder koden på udskriften af den digitale servicerapport (serviceblad), som du har modtaget på dit Mercedes-Benz serviceværksted, da du hentede bilen.

          Vær opmærksom på, at den digitale servicerapport kun er tilgængelig for biler med modelår fra juli måned 2008 og frem.

        • Jeg kan ikke åbne den digitale servicerapport. Hvad kan det skyldes?

          Jeg kan ikke åbne den digitale servicerapport. Hvad kan det skyldes?

          Hvis du ikke kan åbne den digitale servicerapport, kan det skyldes flere forskellige ting:

          A. Din bil er ikke kompatibel med funktionen digital servicerapport. Den er desværre kun tilgængelig for biler med modelår fra juli måned 2008 og frem.

          B. Dit Mercedes-Benz serviceværksted har ikke oprettet en digital servicerapport. Kontakt venligst værkstedet for at få oprettet en rapport. Herefter kan du se den digitale servicerapport i Mercedes me Portalen.

          C. Mercedes me dataene er endnu ikke opdateret. Du kan tidligst se den digitale servicerapport online dagen efter servicebesøget.

          D. Sikkerhedskoden er udløbet, eller du har indtastet en forkert kode for mange gange. Kontakt venligst dit Mercedes-Benz serviceværksted for at få en ny sikkerhedskode.

        • Min sikkerhedskode (Sec Code) bliver ikke accepteret, og jeg får vist en fejlmeddelelse. Hvad skyldes det?

          Min sikkerhedskode (Sec Code) bliver ikke accepteret, og jeg får vist en fejlmeddelelse. Hvad skyldes det?

          Hvis din sikkerhedskode ikke bliver accepteret, kan det skyldes flere forskellige ting:

          A. Du har indtastet en forkert sikkerhedskode. Vær opmærksom på, at det altid kun er den sikkerhedskode, du modtog ved det seneste servicebesøg, der er gyldig.

          B. Sikkerhedskoden er udløbet, eller du har indtastet en forkert kode for mange gange. Kontakt venligst dit Mercedes-Benz serviceværksted for at få en ny sikkerhedskode.

      • Køb eller salg af bil med Mercedes me connect funktioner
        • Jeg har købt en bil med Mercedes me connect funktioner af en privatperson. Hvad skal jeg gøre?

          Jeg har købt en bil med Mercedes me connect funktioner af en privatperson. Hvad skal jeg gøre?

          Hvis du endnu ikke har registreret din bil i Mercedes me, bedes du gøre dette først (under menupunktet "Mine biler" > "Tilføj bil"). Du bliver herefter guidet gennem alle nødvendige trin, for eksempel indtastning af adresseoplysninger og accept af aftalevilkårene. Herefter bliver du ledt direkte videre til godkendelse af bilen. Dette er en forudsætning for at kunne benytte Mercedes me connect tjenester.

          Efter oprettelse og godkendelse finder du din bil under "Mine biler" og kan benytte Mercedes me connect tjenesterne.

          Bemærk:

          Nogle tjenester, som f.eks. Fjernaflåsning og -oplåsning af bilen eller bestemte sporingsydelser, kræver af hensyn til din sikkerhed, at din Mercedes-Benz forhandler gennemfører en identitetskontrol. Disse tjenester aktiveres ikke via online-aktiveringen.

        • Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg sælger min bil eller afleverer min firmabil eller leasede bil med Mercedes me connect funktioner tilbage?

          Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg sælger min bil eller afleverer min firmabil eller leasede bil med Mercedes me connect funktioner tilbage?

          Hvis du har tilknyttet bilen med Mercedes me connect funktioner til din brugerkonto, har du pligt til at slette tilknytningen før salg af bilen. Det kan du enten gøre direkte i Mercedes me eller med hjælp fra din Mercedes-Benz forhandler. Bilen vil i så fald automatisk blive fjernet fra din brugerkonto. Hvis du har andre biler med Mercedes me connect funktioner tilknyttet til din brugerkonto, fortsætter disse tjenester med at fungere, som de plejer.

    • Mercedes me connect tjenester
      • Forudsætninger, tilgængelighed & priser
        • Hvad er forudsætningerne for at bruge Mercedes me connect?

          Hvad er forudsætningerne for at bruge Mercedes me connect?

          Mercedes me connect tjenesterne kan kun bruges med en bil, der er udstyret med et Mercedes me connect kommunikationsmodul.

          Ved hjælp af telematik-eftermonteringsløsningen "Mercedes me Adapter" og Mercedes me Adapter appen kan forskellige funktioner benyttes i biler, som endnu ikke er netværksforbundet.

          Desuden kræver brugen af tjenesterne følgende:

          Du skal acceptere aftalevilkårene for de forskellige tjenester. Det kan du gøre ved at oprette bilen i Mercedes me og godkende den til brug af Mercedes me connect. Du bliver guidet gennem alle nødvendige trin.

          Når godkendelsen er udført, og Mercedes me connect tjenesterne er aktiveret, vil du i begge tilfælde modtage en bekræftelsesmail. Derefter kan du selv bruge og administrere tjenesterne online.

          Hvilke tjenester der er tilgængelige til din bil, afhænger blandt andet af udstyret.

          Se oversigten over tjenester for oplysninger om tjenesternes tilgængelighed i de forskellige lande eller regioner og typeserier samt om nødvendigt ekstraudstyr. Du finder den under aftalevilkårene i afsnittet „Oversigt over Mercedes me connect tjenester“.

          Yderligere oplysninger om Mercedes me Adapter:

          >www.mercedes.me/adapter

        • Hvilke tjenester er der adgang til i min bil?

          Hvilke tjenester er der adgang til i min bil?

          I Mercedes me finder du en liste over alle de tjenester, der er tilgængelige til din bil. Kald bilens side frem, og klik på "Administrér tjenester". På den efterfølgende side kan du se alle de tjenester, der er tilgængelige til din bil, og ændre deres status.

        • Hvilket ekstraudstyr har jeg brug for til Mercedes me connect tjenesterne?

          Hvilket ekstraudstyr har jeg brug for til Mercedes me connect tjenesterne?

          Det afhænger af den enkelte Mercedes me connect tjeneste.

          Standard-serviceydelserne, fx Administration af serviceeftersyn eller Telediagnose, og Mercedes me connect tjenesten Mercedes-Benz nødopkaldssystem kan benyttes med basisudstyret "kommunikationsmodul (3G) til brug af Mercedes me connect tjenester".

          De fleste andre tjenester kræver ekstraudstyret Remote Online eller COMAND Online. Nogle tjenester, fx Digital bilnøgle, kræver yderligere ekstraudstyr.

          Se oversigten over tjenester for oplysninger om nødvendigt ekstraudstyr og tjenesternes tilgængelighed i de forskellige lande eller regioner og typeserier. Du finder den under aftalevilkårene i afsnittet „Oversigt over Mercedes me connect tjenester“.

          > Til aftalevilkårene {link til MMP side aftalevilkår}

        • Hvad koster det at bruge tjenesterne?

          Hvad koster det at bruge tjenesterne?

          Det afhænger af den enkelte Mercedes me connect tjeneste.

          Mercedes me connect standard-serviceydelserne, f.eks. Administration af serviceeftersyn eller Telediagnose og Mercedes me connect tjenesten Mercedes-Benz nødopkaldssystem har ingen begrænsninger i løbetiden og kan anvendes uden yderligere gebyrer.

          De fleste andre tjenester, f.eks. Fjernmåling af bilens status eller Lokalisering af parkeret bil har en begrænset løbetid. Derfor er de kun gratis at bruge i løbetiden. Når perioden udløber, kan du forlænge den. Desuden kræves der bestemt ekstraudstyr (f.eks. Remote Online, COMAND Online m.fl.), for at tjenesterne kan bruges i din bil.

          Du finder oplysninger om løbetider og det nødvendige ekstraudstyr til tjenesterne i oversigten over tjenester. Du finder den under aftalevilkårene i afsnittet „Oversigt over Mercedes me connect tjenester“.

          > Til aftalevilkårene {link til MMP side aftalevilkår}

        • Hvor lang tid kan jeg bruge Mercedes me connect tjenesterne?

          Hvor lang tid kan jeg bruge Mercedes me connect tjenesterne?

          Principielt har du adgang til Mercedes me connect tjenester, indtil du selv eller Mercedes-Benz AG opsiger tjenesterne.

          I enkelte tilfælde kan brugen af bestemte tjenester, som kræver en bestemt form for ekstraudstyr i bilen, være forbundet med en tidsfrist. Ekstraudstyret Remote Online og Live Traffic Information er for eksempel begrænset til tre år. Når perioden udløber, kan du forlænge den.

        • Hvordan kan jeg købe andre tjenester til min bil?

          Hvordan kan jeg købe andre tjenester til min bil?

          Du kan købe andre Mercedes me connect tjenester til din bil i Mercedes me Store. Sådan får du adgang til den:

          - Kald bilens side frem, og vælg linket til Mercedes me Store her. Så kommer du direkte ind i produktoversigten i butikken.

          - Alternativt kan du vælge den ønskede tjeneste på bilens side under "Mercedes me connect tjenester". Hvis du endnu ikke har købt tjenesten, bliver du automatisk sendt videre til Mercedes me connect Store.

        • Kan jeg også bruge Mercedes me connect tjenesterne i udlandet?

          Kan jeg også bruge Mercedes me connect tjenesterne i udlandet?

          Mercedes me connect tjenesterne fås endnu ikke i alle lande. Du kan kun bruge tjenesterne, hvis du bor i et af de nedenfor anførte lande eller områder.

          På rejser kan du også bruge tjenester, som du har aktiveret i dit hjemland, i andre lande eller regioner – såfremt disse tjenester også udbydes her.

          Bemærk: Sporingsydelser (f.eks tjenesten Lokalisering af parkeret bil) fungerer kun i lande med GPS-dækning.

          - Mercedes me connect tjenester er til rådighed i fuldt omfang i Belgien, Kina, Tyskland, Danmark, Finland, Frankrig, Indien, Italien, Japan, Korea, Liechtenstein, Luxemburg, Holland, Norge, Malaysia, Mexico, Østrig, Polen, Portugal, Sverige, Schweiz, Spanien, Tjekkiet, Ungarn og Storbritannien.

          - Tjenesten Live Traffic Information er ikke tilgængelig i Irland, Sydafrika, Slovakiet og Tyrkiet.

          Hvis du bor i et af de tidligere nævnte lande eller regioner, hvor Mercedes-Benz nødopkaldssystemet er til rådighed, kan du også benytte dig af denne tjeneste i Finland*, Rumænien*, Bulgarien*, Grækenland*, Litauen* og Malta*.

          * Kun COMAND-systemet NTG5*1

        • På hvilket grundlag beskattes de Mercedes me connect tjenester, der kræver betaling?

          På hvilket grundlag beskattes de Mercedes me connect tjenester, der kræver betaling?

          Mercedes me connect tjenesterne er tjenesteydelser, der tilvejebringes elektronisk. Derfor tages der ved ibrugtagning af tjenesterne udgangspunkt i landekoden på det SIM-kort, der er monteret i din bils kommunikationsmodul. Disse SIM-kort er alt efter typeserien enten fra Holland (moms på 21%) eller fra Tyskland (moms på 19%).

          Fakturaen for Mercedes me connect tjenester er udelukkende rettet mod private slutkunder og kan ikke trækkes fra i skat.

      • Aktivering og deaktivering af tjenester
        • Hvordan kan jeg aktivere eller deaktivere tjenester?

          Hvordan kan jeg aktivere eller deaktivere tjenester?

          Klik på "Administrér tjenester" på bilens side for at aktivere eller deaktivere tjenester.

          Tjenesterne Sporing af bil, Geofencing, Ruteplanlægning og Lokalisering af parkeret bil har én ting til fælles (hvis de fås til din bil): Disse tjenester kan man til enhver tid få deaktiveret ved at ringe til os fra bilen. Det kan alle bilens førere gøre, og det sker anonymt. Aktivering af tjenesten er ikke mulig på denne måde.

        • Hvor lang tid går der, før aktiveringen eller deaktiveringen af tjenester bliver effektueret?

          Hvor lang tid går der, før aktiveringen eller deaktiveringen af tjenester bliver effektueret?

          Når du har aktiveret eller deaktiveret en tjeneste via Mercedes me, overføres de nye indstillinger til din bil eller i biler med Mercedes me Adapter til din smartphone. Kør en kort tur i bilen under åben himmel for at etablere dataforbindelse til mobilnettet. Derefter kan det vare omkring 20 til 30 minutter, før tjenesterne aktiveres eller deaktiveres.

          Så kan du selv bruge og administrere tjenesterne online.

        • Hvad er Mercedes me PIN, og hvad skal jeg bruge den til?

          Hvad er Mercedes me PIN, og hvad skal jeg bruge den til?

          Afhængigt af udstyret i din bil har Mercedes me PIN forskellige funktioner i multimediesystemet. I Mercedes me Appen skal du bruge denne pinkode, når du benytter visse Mercedes me connect tjenester.

          Du kan oprette Mercedes me PIN på bilens side under "Administrér førerprofil". Eller i Mercedes me Appen under „Profil > Indstillinger“. Det er også muligt at nulstille pinkoden på disse steder.

      • Kontorfunktion i bilen
        • Hvad skal jeg gøre i Mercedes me for at kunne benytte tjenesten i bilen?

          Hvad skal jeg gøre i Mercedes me for at kunne benytte tjenesten i bilen?

          For at kunne benytte tjenesten Kontorfunktion i bilen skal du oprette din bil i Mercedes me og aktivere den til Mercedes me connect tjenester. Du bliver guidet gennem alle nødvendige trin i denne proces. Derefter skal du blot vælge de ønskede online-tjenester på bilens side under "Kontorfunktion i bilen" og indtaste brugerdataene. En forudsætning herfor er, at du har en Mercedes me konto til disse online-tjenester.

          Når først en tjeneste er konfigureret, kan den benyttes i bilen.

          Hvis du allerede har oprettet din bil og godkendt tjenesterne, kan du aktivere Kontorfunktion i bilen direkte på bilens side under "Administrér tjenester".

          Bemærk:

          Se oversigten over tjenester for at få oplysninger om tilgængeligheden af Kontorfunktion i bilen i de forskellige lande eller regioner og typeserier samt om nødvendigheden af ekstraudstyr. Du finder den under aftalevilkårene i afsnittet „Oversigt over Mercedes me connect tjenester“.

        • Hvordan bruger jeg Kontorfunktion i bilen?

          Hvordan bruger jeg Kontorfunktion i bilen?

          Hvis tjenesten er aktiv i bilen, vises dette af et laptop-ikon. Du skal blot vælge "Kontorfunktion i bilen" i multimediesystemet vha. controlleren. Derefter kan du bruge alle funktioner og f.eks. få vist aftaler i kalenderen.

          En detaljeret vejledning i anvendelsen i bilen findes i instruktionsbogen til din Mercedes-Benz.

          Bemærk:

          - I bilen finder du tjenesterne under navnet "In-Car Office".

          - For at kunne benytte Kontorfunktion i bilen skal din mobiltelefon være forbundet med multimediesystemet (COMAND Online eller MBUX).

          - Enkelte funktioner og betjeningen af disse afhænger af typeserie og bilens multimediesystem, dvs. at de kan afvige fra denne beskrivelse.

        • Hvilke online-tjenester kan jeg bruge med Kontorfunktion i bilen?

          Hvilke online-tjenester kan jeg bruge med Kontorfunktion i bilen?

          P.t. kan du benytte Office 365 i bilen. Yderligere online-tjenester er planlagt.

          Desuden kan du gemme et telefonnummer til opkald i bilen og på den måde bekvemt deltage i telefonmøder.

          Bemærk:

          Enkelte funktioner og betjeningen af disse afhænger af typeserie og bilens multimediesystem, dvs. at de kan afvige fra denne beskrivelse.

        • Jeg har konfigureret Kontorfunktion i bilen, men kan ikke benytte tjenesten i bilen. Hvad kan jeg gøre?

          Jeg har konfigureret Kontorfunktion i bilen, men kan ikke benytte tjenesten i bilen. Hvad kan jeg gøre?

          Hvis der opstår fejl, når du vil bruge denne tjeneste, skal du kontakte os med det samme – så vi kan hjælpe dig hurtigst muligt.

        • Jeg har aktiveret Kontorfunktion i bilen, men jeg ser ingen data i bilen. Hvad kan jeg gøre?

          Jeg har aktiveret Kontorfunktion i bilen, men jeg ser ingen data i bilen. Hvad kan jeg gøre?

          Kontrollér i Mercedes me, om du har aktiveret tjenesten. Hvis den er aktiveret, vises den på din bilside.

          Hvis tjenesten ikke er aktiveret, kan du blot aktivere den under "Administrér tjenester".

          Hvis tjenesten er aktiveret, skal du i Mercedes me under "Kontorfunktion i bilen" kontrollere,

          - om du har indtastet dine brugerdata til de ønskede online-tjenester og

          - om der er forbindelse til disse online-tjenester (visning med teksten: "Forbundet med").

          Hvis der vises en oplysning om, at sessionen er udløbet, skal brugerkontoen forbindes igen.

          Kontrollér i bilen, om der er forbindelse til mobilnettet, og kontrollér også, at du befinder dig i et område med tilstrækkelig netdækning.

          Bemærk:

          Hvis din bil er ældre end et år efter første indregistrering, skal du købe tjenesten "Kontorfunktion i bilen" i Mercedes me Store for at kunne benytte den.

        • Hvilke data skal jeg gemme til et telefonmøde?

          Hvilke data skal jeg gemme til et telefonmøde?

          Ved et telefonmøde er alle data som regel gemt af arrangøren; dvs. at du ikke behøver at indtaste yderligere data.

          Enkelte funktioner og betjeningen af disse afhænger af typeserie og bilens multimediesystem, dvs. at de kan afvige fra denne beskrivelse.

        • Hvordan opretter jeg en opkaldsliste?

          Hvordan opretter jeg en opkaldsliste?

          Opkaldslisten genereres automatisk: Alle opgaver, der indeholder et telefonnummer, registreres som opkald i bilen. Du behøver ikke at gøre mere.

          Eneste begrænsning: Kun telefonnumre med mindst 8 cifre registreres.

          Bemærk:

          Enkelte funktioner og betjeningen af disse afhænger af typeserie og bilens multimediesystem, dvs. at de kan afvige fra denne beskrivelse.

        • Hvad er forudsætningen for at ringe op til et nummer fra en aftale eller en opgaveliste?

          Hvad er forudsætningen for at ringe op til et nummer fra en aftale eller en opgaveliste?

          Kontrollér, at din mobiltelefon er forbundet med multimediesystemet via Bluetooth.

          Du finder oplysninger herom i bilens instruktionsbog.

        • Hvordan opretter jeg en aftale med en adresse, jeg kan navigere til?

          Hvordan opretter jeg en aftale med en adresse, jeg kan navigere til?

          Du skal blot indtaste et navn i stedfeltet for aftalen og derefter følge anvisningerne i displayet. Derefter kan du nemt og bekvemt lade dig navigere til din aftale.

          Bemærk:

          - Selv om stedsangivelsen ikke er fuldstændig, kan der i visse situationer alligevel navigeres til den. I nogle typeserier har du mulighed for at tilføje oplysninger manuelt i navigationen.

          - Enkelte funktioner og betjeningen af disse afhænger af typeserie og bilens multimediesystem, dvs. at de kan afvige fra denne beskrivelse.

        • Jeg vil låne min bil ud, men ønsker ikke, at den anden fører ser min kalender. Hvad gør jeg?

          Jeg vil låne min bil ud, men ønsker ikke, at den anden fører ser min kalender. Hvad gør jeg?

          Brug funktionen "midlertidig deaktivering" i Mercedes me for at forhindre, at andre førere ser din personlige kalender i bilen. Du finder denne på bilens side under "Kontorfunktion i bilen". Indtast den dato, hvorfra kalenderen ikke skal vises i bilen. Du kan bruge kalenderfunktionen igen ved at afslutte pausefunktionen med "Genaktiver".

          I multimediesystemet MBUX kan du også gøre brug af funktionen i applikationens indstillinger i bilen. Genaktivering kan kun ske fra Mercedes me.

      • Car Sharing
        • Hvad er Car Sharing?

          Hvad er Car Sharing?

          Med tjenesten Car Sharing kan du dele din bil med familiemedlemmer og venner - helt uden besvær, pålideligt og uden at give nøglen til nogen. Du beslutter selv, hvornår, for hvem og hvor længe du stiller din bil til rådighed.

        • Hvordan fungerer Car Sharing?

          Hvordan fungerer Car Sharing?

          Tjenesten Car Sharing fungerer helt simpelt via Mercedes me Car Sharing appen:

          - Udlåneren (hovedbrugeren) af bilen inviterer én eller flere medbrugere via Mercedes me.

          - Udlåneren tilbyder sin bil i et bestemt tidsrum via Mercedes me Car Sharing appen. De medbrugere (lånere), der er inviteret af udlåneren, kan se, hvornår bilen er til rådighed, og kan anmode om den inden for dette tidsrum.

          - Udlåneren kan acceptere eller afvise anmodninger. I begge tilfælde modtager låneren en notifikation.

          - Når udlåneren har accepteret en anmodning, kan låneren lokalisere bilen ved hjælp af Mercedes me Car Sharing appen, 15 minutter før udlånet begynder.

          - Låneren låser bilen op ved hjælp af appen og tager derefter bilnøglen frem fra handskerummet.

          - Hvis kørslen afbrydes, mens udlånet er i gang, anvender låneren bilnøglen til at låse og oplåse bilen.

          - Når udlånet er slut, parkerer låneren bilen på det aftalte sted og lægger nøglen tilbage i handskerummet. Derefter stiger låneren ud og afslutter udlånet i appen.

          - Bilen er nu igen sikkert aflåst og parkeret, så den er beskyttet mod tyveri.

        • Hvad er forudsætningerne for at bruge Car Sharing?

          Hvad er forudsætningerne for at bruge Car Sharing?

          Udlån af bil:

          - For at du kan låne din bil ud, skal den være udstyret med "Forberedelse til Car Sharing" (kode 20U).

          - Som udlåner skal du have en Mercedes me brugerkonto.

          - Bilen skal være oprettet på din brugerkonto via Mercedes me og godkendt til brug af Mercedes me connect tjenester. Når bilen oprettes, bliver du guidet igennem alle nødvendige trin, f.eks. accept af aftalevilkårene.

          - Som udlåner inviterer du en person i Mercedes me til at være medbruger af din bil, og denne kan så anmode om at låne bilen.

          - Som udlåner skal du desuden have Mercedes me Car Sharing appen*.

          Lån af bil:

          - For at kunne låne en bil skal du have en Mercedes me brugerkonto.

          - Som låner skal du være registreret som medbruger af bilen. Fra hovedbrugeren (udlåneren) modtager du en invitation til dette, som du skal bekræfte.

          - Som låner skal du desuden have Mercedes me Car Sharing appen*.

          * Fås til smartphones fra Android 5.0/iOS 9.3 og opefter

        • Hvordan inviterer jeg medbrugere til Car Sharing?

          Hvordan inviterer jeg medbrugere til Car Sharing?

          Vælg din bil i Mercedes me under "Mine biler". Under "Administrér medbrugere" kan du invitere familiemedlemmer og venner med deres mailadresse eller mobilnummer. De modtager så en invitation og opretter deres egen Mercedes me brugerkonto.

        • Hvordan foregår overdragelsen og returneringen af bilen?

          Hvordan foregår overdragelsen og returneringen af bilen?

          Udleveringen af bilen foregår udelukkende via Mercedes me Car Sharing appen og uden personlig overdragelse af nøglen:

          - 15 minutter før udlånet begynder, kan låneren lokalisere bilen i appen.

          - Når låneren står ved bilen, kan han eller hun låse den op med appen og dermed aktivere nøglen, som ligger i handskerummet.

          - Under udlånet anvendes bilnøglen som vanligt til at starte bilen samt låse og oplåse den.

          Bilen leveres tilbage på samme måde:

          - Ved udlånets afslutning lægger låneren nøglen tilbage i handskerummet.

          - Låneren afslutter udlånet i appen. Derved deaktiveres nøglen, og bilen låses sikkert igen.

        • Skal jeg som udlåner altid lægge en bilnøgle i handskerummet?

          Skal jeg som udlåner altid lægge en bilnøgle i handskerummet?

          Ja, der skal altid ligge en bilnøgle i bilen. Men du kan bruge din reservenøgle til dette.

          Nøglen deponeres i handskerummet og registreres derefter via Mercedes me Car Sharing appen.

        • Kan jeg forlade bilen eller låse den uden at afslutte udlånet?

          Kan jeg forlade bilen eller låse den uden at afslutte udlånet?

          Ja, når udlånet begynder, aktiveres den nøgle, som ligger i bilen. Med denne nøgle starter du bilen på helt normal vis og låser og oplåser bilen, hvis du forlader den, mens udlånet er i gang.

          Nøglen deaktiveres først, når du afslutter udlånet med Mercedes me Car Sharing appen. Udlånet bør først afsluttes, når bilen igen er parkeret på det aftalte sted.

        • Hvordan afslutter jeg udlånet?

          Hvordan afslutter jeg udlånet?

          Som låner parkerer du bilen på det aftalte sted. Læg derefter bilnøglen tilbage i handskerummet, og afslut udlånet med Mercedes me Car Sharing appen.

          Udlåneren modtager en notifikation i appen, om at udlånet er afsluttet.

        • Hvordan er min bil forsikret under udlånet?

          Hvordan er min bil forsikret under udlånet?

          Grundlæggende er din bil forsikret i overensstemmelse med din personlige forsikringssats. Sørg for at sikre dig, at en tredjeparts brug af bilen er dækket i ønsket omfang af dit forsikringsselskab.

          Detaljerede oplysninger om forsikringsdækning finder du i aftalevilkårene for tjenesten Car Sharing.

        • Hvordan sikres det, at bilnøglen ligger i bilen ved udlånets afslutning?

          Hvordan sikres det, at bilnøglen ligger i bilen ved udlånets afslutning?

          Udlånet kan kun afsluttes, hvis bilen (udløst af appen) med succes har kontrolleret, at bilnøglen befinder sig i bilen.

        • Kan nøglen lægges overalt i bilen?

          Kan nøglen lægges overalt i bilen?

          Når udlånet er slut, skal nøglen lægges et sted i bilen, hvor den ikke er synlig udefra.

      • LINGUATRONIC online stemmestyring
        • Hvad kan tjenesten tilbyde mig?

          Hvad kan tjenesten tilbyde mig?

          Med LINGUATRONIC online stemmestyring kan du let styre mange funktioner i bilen med stemmen. Du behøver ikke at udtale bestemte kommandoer ekstra tydeligt, men kan tale helt normalt.

          På den måde bliver din Mercedes-Benz din personlige assistent, som du kan spørge om alt og bede om meget, f.eks.:

          • Finde restauranter og give anbefalinger: "Hvor kan jeg spise en burger?" eller "Vis mig de mest populære italienske restauranter i München" (understøttet af Yelp)

          • Aktuelt vejr og vejrudsigter: "Hvor varmt bliver det i Paris i weekenden?" eller "Får jeg brug for en paraply i aften i Berlin?"

        • Hvad skal jeg gøre i Mercedes me for at benytte tjenesten?

          Hvad skal jeg gøre i Mercedes me for at benytte tjenesten?

          For at kunne bruge LINGUATRONIC online stemmestyring skal du oprette din bil i Mercedes me og godkende den til brug af Mercedes me connect tjenester. Du bliver guidet gennem alle nødvendige trin i denne proces. Derefter finder du tjenesten på bilens side under "Mercedes me connect tjenester > LINGUATRONIC online stemmestyring".

          Hvis din bil allerede er oprettet og godkendt i Mercedes me, finder du tjenesten LINGUATRONIC online stemmestyring på bilens side under "Mercedes me connect tjenester". Her kan du aktivere den under "Administrér tjenester".

          Tilgængeligheden af Mercedes me connect tjenester:

          Se oversigten over tjenester for at få oplysninger om tilgængeligheden af tjenesterne i de forskellige lande eller regioner og typeserier samt om nødvendigheden af ekstraudstyr. Du finder den under aftalevilkårene i afsnittet „Oversigt over Mercedes me connect tjenester“.

        • Hvad skal jeg gøre i bilen for at bruge tjenesten?

          Hvad skal jeg gøre i bilen for at bruge tjenesten?

          Du kan benytte tjenesten i bilen med det samme: Du starter blot taleassistenten med aktiveringskommandoen "Hey Mercedes, ..." eller via rattet.

          Som hjælp får du vist forslag og anvendelseseksempler. Hvis du har brug for hjælp, skal du blot sige "Help".

          Generelt gælder: Du behøver ikke at lære bestemte kommandoer, men taler blot helt normalt.

          I instruktionsbogen til din bil finder du desuden detaljerede oplysninger om mulige stemmekommandoer og om de funktioner i bilen, der kan styres.

        • Kræver det ekstraudstyr at bruge tjenesten?

          Kræver det ekstraudstyr at bruge tjenesten?

          Tjenesten LINGUATRONIC online stemmestyring er kun tilgængelig i biler med multimediesystem MBUX.

          Du kan finde oplysninger om det nødvendige ekstraudstyr i oversigten over tjenester. Du finder den under aftalevilkårene i afsnittet „Oversigt over Mercedes me connect tjenester“.

        • På hvilke sprog tilbydes taleassistenten?

          På hvilke sprog tilbydes taleassistenten?

          Aktuelt tilbydes tjenesten LINGUATRONIC online stemmestyring på tysk, engelsk, fransk, italiensk, hollandsk, polsk, russisk, svensk, spansk, tjekkisk og tyrkisk.

          Du kan indstille det ønskede sprog i bilen.

        • Hvad kan jeg gøre, hvis tjenesten ikke fungerer?

          Hvad kan jeg gøre, hvis tjenesten ikke fungerer?

          Kontrollér, om tjenesten er aktiveret:

          - I Mercedes me – på bilens side: Hvis tjenesten er aktiveret, vil den blive vist på bilens side under "Mercedes me connect tjenester".

          - I bilen: Du kan se aktiveringsstatus i Mercedes me i multimediesystemet under "Indstillinger > System > LINGUATRONIC > Online-stemmebetjening-abonnement". Du kan også kortvarigt slå tjenesten til og fra under "Indstillinger > System > LINGUATRONIC > stemmebetjening online". Dette påvirker ikke indstillingen i Mercedes me.

          Hvis tjenesten ikke er aktiveret, kan du let aktivere den i Mercedes me under "Administrér tjenester".

          Du har aktiveret tjenesten, men den fungerer alligevel ikke?

          Kontrollér i bilen, om der er forbindelse til mobilnettet. Og kontrollér også, at du befinder dig på et sted med tilstrækkelig netdækning.

          Kan du ikke løse problemet? Så kontakt os med det samme – vi hjælper dig så hurtigt som muligt.

      • Live Traffic Information
        • Hvad skal jeg gøre for at kunne bruge Live Traffic Information i COMAND Online i min bil?

          Hvad skal jeg gøre for at kunne bruge Live Traffic Information i COMAND Online i min bil?

          Med COMAND Online som ekstraudstyr giver Mercedes-Benz AG dig mulighed for at bruge Live Traffic Information gratis i en periode på tre år. Bemærk, at tjenesten først fungerer i bilen, når du har aktiveret den i Mercedes me.

          For at gøre dette skal du oprette din bil i Mercedes me (menupunktet "Mine biler > Tilføj bil"). Du bliver herefter guidet gennem alle nødvendige trin inklusive godkendelse, accept af aftalevilkår og aktivering af tjenesten. Hvis du har brug for hjælp, er du altid velkommen til at kontakte din Mercedes-Benz forhandler.

          På bilens side i Mercedes me kan du til enhver tid aktivere eller deaktivere Live Traffic Information under "Administrér tjenester".

        • Hvad sker der i COMAND Online i min bil, hvis jeg ikke accepterer aftalevilkårene for Live Traffic Information i Mercedes me?

          Hvad sker der i COMAND Online i min bil, hvis jeg ikke accepterer aftalevilkårene for Live Traffic Information i Mercedes me?

          Så bliver tjenesten ikke aktiveret, og du kan ikke bruge den i COMAND Online.

          Har du allerede oprettet din bil?

          Så kan du genaktivere tjenesten på siden "Administrér tjenester". Du bliver guidet gennem alle nødvendige trin i denne proces inklusive accept af aftalevilkårene.

          Har du endnu ikke oprettet din bil?

          Så skal du oprette din bil (menupunkt "Mine biler > Tilføj bil"). Du bliver guidet gennem alle nødvendige trin i denne proces inklusive accept af aftalevilkårene.

        • Hvor længe kan jeg bruge tjenesten Live Traffic Information?

          Hvor længe kan jeg bruge tjenesten Live Traffic Information?

          Når du har godkendt brugen af tjenesten, kan du bruge Live Traffic Information så ofte, som du vil, fra den første aktivering og tre år frem. Herefter kan du forlænge tjenestens løbetid i Mercedes me.

        • Hvordan kan jeg forlænge tjenestens løbetid?

          Hvordan kan jeg forlænge tjenestens løbetid?

          Det kan du gøre i administration af tjenester. Klik "Administrér tjenester" på bilens side i området "Mercedes me connect", og vælg derefter »Administrér tjenester". Her finder du de tilgængelige tjenester til din bil. Efter hver enkelt tjeneste er den aktuelle løbetid angivet.

          For at forlænge en tjenestes løbetid skal du klikke på "Forlæng tjeneste". Derefter bliver du automatisk ledt videre til Mercedes me Store. Her kan du købe den ønskede løbetid.

        • Hvad skal jeg gøre for at bruge Live Traffic Information med Audio 20?

          Hvad skal jeg gøre for at bruge Live Traffic Information med Audio 20?

          I forbindelse med Audio 20 skal du ikke foretage dig noget i Mercedes me.

          Du kan begynde at bruge tjenesten i bilen, så snart du sætter SD-kortet i bilens hukommelseskort-port.

      • Online kortopdatering
        • Hvad indeholder tjenesten Online kortopdatering?

          Hvad indeholder tjenesten Online kortopdatering?

          Med Online kortopdatering tilbyder Mercedes-Benz dig, at du kan få opdateret dataene i dit navigationssystem til den nyeste version. Dette kan ske på forskellige måder:

          - Opdatering af en kortregion via mobiltelefon

          - Opdatering af alle kort via download i Mercedes me og installation i bilen ved hjælp af en USB-nøgle/et SD-kort

          - Besøg på et Mercedes-Benz serviceværksted

          Tilgængeligheden af Mercedes me connect tjenester:

          Se oversigten over tjenester for at få oplysninger om tilgængeligheden af tjenesterne i de forskellige lande eller regioner og typeserier samt om nødvendigheden af ekstraudstyr. Du finder den under aftalevilkårene i afsnittet „Oversigt over Mercedes me connect tjenester“.

        • Hvor længe kan jeg benytte tjenesten Online kortopdatering?

          Hvor længe kan jeg benytte tjenesten Online kortopdatering?

          Når du har aktiveret tjenesten, kan du benytte Online kortopdatering, så ofte som du vil, i en periode på tre år.

        • Hvor ofte opdateres dataene?

          Hvor ofte opdateres dataene?

          Navigationsdataene, det vil sige kort- og stemmestyringsdata, opdateres som regel hver tredje måned.

        • Hvad betyder "Region(er) til automatisk kortopdatering"?

          Hvad betyder "Region(er) til automatisk kortopdatering"?

          En navigationsdatabase er meget stor. For at gøre det muligt at opdatere automatisk og samtidig begrænse downloadtiderne er en navigationsdatabase inddelt i regioner (typisk lande).

          Der skal vælges en region, før kortdata kan opdateres automatisk.

          For at ændre region skal du klikke på redigeringssymbolet på siden "Online kortopdatering" og derefter vælge den region i listen, der passer til dig.

          Hvis der mangler en region i listen, kan den automatiske opdatering ikke aktiveres. Det betyder, at de data, der er installeret i din bil, ikke længere er aktuelle. I så fald skal du i første omgang foretage en manuel opdatering. Derefter kan du vælge den region, der passer til dig.

        • Hvor lang tid går der, inden dataene for den valgte region er opdaterede i forbindelse med en automatisk opdatering?

          Hvor lang tid går der, inden dataene for den valgte region er opdaterede i forbindelse med en automatisk opdatering?

          Hvis der foreligger nye kortdata ved en automatisk opdatering, overføres de via mobilforbindelsen i din bil. Da dette sker i mange biler, kan der gå op til tre måneder, før kortdataene opdateres til den aktuelle version i alle biler.

        • Hvad kan jeg gøre, hvis mine data ikke opdateres automatisk?

          Hvad kan jeg gøre, hvis mine data ikke opdateres automatisk?

          Hvis den automatiske opdatering mislykkes, kan du kun opdatere den pågældende region manuelt.

          Eller kontakt dit Mercedes-Benz serviceværksted for at få kortene i dit navigationssystem opdateret.

        • Hvad betyder "Til denne region/disse regioner findes der en ny kortversion til dit navigationssystem."?

          Hvad betyder "Til denne region/disse regioner findes der en ny kortversion til dit navigationssystem."?

          Dataene i dit navigationssystem er ikke længere aktuelle. Vi tilbyder dig, at du kan indlæse og installere nye data. For at gøre dette skal du klikke på "Opdatér manuelt", vælge de ønskede regioner/lande og starte download-manageren. Vær opmærksom på, at der kan være tale om store datamængder (størrelsen angives). Afhængigt af internetforbindelsen kan det tage flere timer at downloade alle regioner.

        • Hvad er en download-manager?

          Hvad er en download-manager?

          En download-manager er en software, som gør det let for dig at downloade og gemme navigationsdataene. Du kan ikke downloade navigationsdata uden download-manageren. Den er kompatibel med Windows og OS X.

        • Hvad er stemmestyringsdata?

          Hvad er stemmestyringsdata?

          Stemmestyringsdata er dataene til stemmestyringssystemet i COMAND Online.

        • Hvorfor kan man ikke få stemmestyringsdata som automatisk opdatering?

          Hvorfor kan man ikke få stemmestyringsdata som automatisk opdatering?

          Stemmestyringsdata fylder meget, og kan derfor ikke overføres via en mobiltelefon.

        • Kan jeg betjene funktionen Online kortopdatering i bilen?

          Kan jeg betjene funktionen Online kortopdatering i bilen?

          Nej, det er kun muligt at indstille en region til automatisk opdatering og download af data via Mercedes me.

        • Hvordan får jeg at vide, at der installeres nye data, når jeg befinder mig i bilen?

          Hvordan får jeg at vide, at der installeres nye data, når jeg befinder mig i bilen?

          Nogle opdateringer skal du bekræfte i systemmenuen i COMAND Online. De fleste opdateringer sker dog automatisk, uden at du skal gøre noget.

        • Er det sikkert at downloade og installere?

          Er det sikkert at downloade og installere?

          Dataene er beskyttet mod manipulation og kan kun installeres, hvis de er egnet til COMAND Online.

        • Kan jeg navigere videre, mens der downloades og installeres?

          Kan jeg navigere videre, mens der downloades og installeres?

          Ja. Det er muligt at benytte såvel bil som COMAND Online uden begrænsninger, mens der downloades og installeres.

        • Hvorfor bliver downloadprocessen aldrig færdig?

          Hvorfor bliver downloadprocessen aldrig færdig?

          Det skyldes internetforbindelsen. Downloadtiden afhænger grundlæggende af størrelsen på opdateringen samt internetforbindelsens hastighed.

        • Hvorfor kan jeg ikke benytte min USB-nøgle, selv om den er stor nok?

          Hvorfor kan jeg ikke benytte min USB-nøgle, selv om den er stor nok?

          Du skal formatere din USB-nøgle, så det er muligt at lagre filer, der er større end 4 GB (fx i NTFS-format eller i exFAT-format).

        • Jeg har opdateret kortene i bilen, men i Mercedes me bliver jeg stadig tilbudt at opdatere dem (igen)?

          Jeg har opdateret kortene i bilen, men i Mercedes me bliver jeg stadig tilbudt at opdatere dem (igen)?

          Oplysningen om opdateringen er endnu ikke nået frem til Mercedes me. Dette kan tage nogle dage, da flere systemer skal forbindes med hinanden og udveksle data.

        • Jeg har foretaget en opdatering i bilens navigationssystem. Så snart opdateringen er færdig, og navigationssystemet er blevet genstartet, bliver jeg igen spurgt, om jeg vil foretage en opdatering.

          Jeg har foretaget en opdatering i bilens navigationssystem. Så snart opdateringen er færdig, og navigationssystemet er blevet genstartet, bliver jeg igen spurgt, om jeg vil foretage en opdatering.

          Når USB-nøglen eller SD-kortet er tilsluttet, vil navigationssystemet automatisk kontrollere, om der er nye data tilgængelige. For at forhindre dette skal du blot fjerne USB-nøglen eller SD-kortet efter opdateringen.

        • Hvorfor ændres den region, som jeg har indstillet til automatisk kortopdatering, af sig selv?

          Hvorfor ændres den region, som jeg har indstillet til automatisk kortopdatering, af sig selv?

          Hvis tjenesten Online kortopdatering deaktiveres og derefter igen aktiveres, indstilles dit bopælsland automatisk som region til automatisk kortopdatering. Hvis du tidligere har indstillet en anden region, overskrives denne.

      • Personalisering
        • Hvad kan jeg bruge tjenesten Personalisering til?

          Hvad kan jeg bruge tjenesten Personalisering til?

          Med tjenesten Personalisering kan du oprette og administrere førerprofiler til din bil i Mercedes me. Alle førerprofiler kan konfigureres, dvs. du kan foretage individuelle indstillinger for din bil. Vælg f.eks. en stil for dit bildisplay, indstil visningen af datoformatet eller administrer dine favoritter for hurtig adgang i bilen. Mulighederne for individualisering udvides løbende. På den måde kan du udforme din bil helt efter dine ønsker. Og du kører altid i din helt personlige Mercedes-Benz.

          Er der flere, der kører i din bil?

          Så skal du blot invitere førerne til at blive medbrugere af Mercedes me og tildele dem en førerprofil. Alle brugere kan konfigurere deres førerprofil individuelt.

        • Hvad er en førerprofil?

          Hvad er en førerprofil?

          Førerprofiler giver mulighed for at gemme individuelle indstillinger som liste over radiostationer, favoritliste, lysindstillinger og bilindstillinger som selestrammer, automatisk dørlås osv. for din bil.

          Med tjenesten Personalisering kan du nu konfigurere førerprofiler meget nemt i Mercedes me – altid og overalt.

          Bemærk: Indstillingerne er forskellige alt efter bilens udstyr.

        • Kan jeg også oprette og konfigurere førerprofiler som medbruger?

          Kan jeg også oprette og konfigurere førerprofiler som medbruger?

          Som medbruger kan du ikke selv oprette førerprofiler. Bilens hovedbruger skal invitere dig som medbruger og tildele dig en førerprofil. Din førerprofil kan du - ligesom hovedbrugeren - indstille og konfigurere individuelt.

          Hovedbrugeren har ikke adgang til medbrugerens førerprofil.

        • Hvad skal jeg gøre i bilen for at hente/bruge førerprofilen?

          Hvad skal jeg gøre i bilen for at hente/bruge førerprofilen?

          Når du stiger ind i din Mercedes-Benz, skal du blot importere førerprofilerne i multimediesystemet. Når du har valgt den profil, du ønsker, anvender din bil helt automatisk alle indstillinger – og din bil er indstillet helt efter dine ønsker.

          Du finder yderligere oplysninger om dette under "Brugerprofil" i instruktionsbogen til din bil.

        • Hvad er Mercedes me PIN, og hvad skal jeg bruge den til?

          Hvad er Mercedes me PIN, og hvad skal jeg bruge den til?

          Mercedes me PIN er en 8-cifret talkode, der beskytter dine data og indstillinger.

          Du skal bruge Mercedes me PIN, hvis du f.eks. ønsker at overføre din førerprofil til en anden bil via en USB-nøgle. Eller for at ændre din bils funktion til offline.

          Du finder yderligere oplysninger om dette i instruktionsbogen til din bil.

          Bemærk:

          I Mercedes me er det kun muligt at nulstille Mercedes me PIN, en ny pinkode kan kun oprettes i bilen.

        • Hvorfor vises/opdateres de indstillinger, jeg har foretaget i Mercedes me, ikke i bilen?

          Hvorfor vises/opdateres de indstillinger, jeg har foretaget i Mercedes me, ikke i bilen?

          For at benytte de indstillinger, der er foretaget i Mercedes me, i bilen, skal disse først importeres til multimediesystemet i din bil.

          Efter importen skal du blot vælge din personlige førerprofil, og så indstilles din Mercedes-Benz til dig.

          Du finder oplysninger om dette under "Brugerprofil" i bilens instruktionsbog.

        • Jeg får vist fejlmeddelelsen "Profiler kunne kun importeres delvist" i bilen, når jeg importerer min førerprofil?

          Jeg får vist fejlmeddelelsen "Profiler kunne kun importeres delvist" i bilen, når jeg importerer min førerprofil?

          Denne fejlmeddelelse kan du ignorere.

          Ved yderligere spørgsmål eller problemer bedes du kontakte os med det samme – vi hjælper dig så hurtigt som muligt.

      • Digital bilnøgle i smartphone
        • Hvilket ekstraudstyr kræves for at kunne benytte tjenesten?

          Hvilket ekstraudstyr kræves for at kunne benytte tjenesten?

          For at kunne benytte tjenesten Digital bilnøgle i bilen har du brug for følgende ekstraudstyr:

          - Digital bilnøgle

          - COMAND Online

          - Trådløst opladningssystem til mobilenheder eller multifunktionstelefonering.

          Tilgængeligheden af Mercedes me connect tjenester:

          Se oversigten over tjenester for at få oplysninger om tilgængeligheden af tjenesterne i de forskellige lande eller regioner og typeserier samt om nødvendigheden af ekstraudstyr. Du finder den under aftalevilkårene i afsnittet „Oversigt over Mercedes me connect tjenester“.

        • Hvad skal jeg gøre for at kunne benytte min smartphone som digital bilnøgle?

          Hvad skal jeg gøre for at kunne benytte min smartphone som digital bilnøgle?

          For at kunne bruge tjenesten Digital bilnøgle i din bil skal du bruge en kompatibel smartphone.

          Desuden skal Mercedes me connect tjenesten Digital bilnøgle været aktiveret i Mercedes me.

          Når du har aktiveret tjenesten, udføres der en kontrol af din smartphones tekniske forudsætninger som bilnøgle. Hvis kontrolresultatet er positivt, overføres de virtuelle nøgledata en gang for alle trådløst til din telefon.

          Så snart tjenesten er aktiveret, kan du åbne din Mercedes-Benz og stige ind. Hold din smartphone hen til dørhåndtaget for at gøre dette. Placér mobiltelefonen på det dertil beregnede sted i midterkonsollen, og start bilen med start/stop-tasten. Bemærk: Første gang du starter motoren efter aktiveringen, skal du også bruge bilnøglen i bilen.

        • Har jeg brug for en særlig smartphone?

          Har jeg brug for en særlig smartphone?

          Ja, du har brug for en smartphone, der skal være Near Field Communication-kompatibel - kort NFC-kompatibel. Alternativt kan du anvende den digitale bilnøglemærkat fra Mercedes-Benz. Den fungerer uafhængigt af din smartphones producent, system og mobiltelefonudbyder.

          Du kan kontrollere disse tekniske forudsætninger på siden "Digital bilnøgle".

          Du finder desuden oplysninger om enheders kompatibilitet på http://www.mercedes-benz-mobile.com/

        • Skal min smartphone have forbindelse til internettet, hvis jeg ønsker at benytte den som bilnøgle?

          Skal min smartphone have forbindelse til internettet, hvis jeg ønsker at benytte den som bilnøgle?

          Nej, du behøver ikke en mobil internetforbindelse for at kunne benytte din smartphone som digital nøgle. Der benyttes Near Field Communication (NFC).

          Ved kompatibilitetskontrol og aktivering eller deaktivering af tjenesten er det derimod nødvendigt med en mobil internetforbindelse.

        • Hvor tæt på bilen skal jeg holde smartphonen, for at den digitale bilnøgle virker?

          Hvor tæt på bilen skal jeg holde smartphonen, for at den digitale bilnøgle virker?

          For at op- og aflåse bilen skal du holde din smartphone så tæt hen til førerdøren som muligt, indtil den næsten rører ved dørhåndtaget. Overførselsafstanden er kun få centimeter. Og smartphonen skal holdes, så bagsiden (hvor NFC-antennen eller den digitale bilnøglemærkat sidder) vender mod dørhåndtaget.

          Læg smartphonen på det dertil beregnede sted i midterkonsollen for at starte bilen.

        • Kan jeg benytte flere smartphones som digital bilnøgle til en bil?

          Kan jeg benytte flere smartphones som digital bilnøgle til en bil?

          Nej, som det er nu, kan tjenesten kun aktiveres én gang for en bil med hovedbrugerens mobilnummer.

        • Hvis jeg benytter flere smartphones sammen med et MultiSIM-kort, aktiveres tjenesten så på alle smartphones?

          Hvis jeg benytter flere smartphones sammen med et MultiSIM-kort, aktiveres tjenesten så på alle smartphones?

          Nej, tjenesten kan kun aktiveres på ét enkelt SIM-kort. Sørg for, at smartphonen med det SIM-kort, du vil aktivere med den digitale nøgle, er den eneste, der er tændt.

        • Jeg har fået nyt mobilnummer. Hvad skal jeg gøre for fortsat at kunne benytte tjenesten?

          Jeg har fået nyt mobilnummer. Hvad skal jeg gøre for fortsat at kunne benytte tjenesten?

          Du skal blot indtaste dit nye mobilnummer på siden "Mine data". Efter lagringen deaktiveres tjenesten automatisk.

          Du skal aktivere tjenesten igen med det nye mobilnummer, før du kan gøre brug af den sammen med det nye nummer.

        • Jeg har fået et nyt SIM-kort. Hvad skal jeg gøre for fortsat at kunne benytte tjenesten?

          Jeg har fået et nyt SIM-kort. Hvad skal jeg gøre for fortsat at kunne benytte tjenesten?

          For at udelukke ulovlig brug af det gamle SIM-kort skal du i første omgang deaktivere tjenesten på bilens side under "Digital bilnøgle".

          Bemærk: For at kunne deaktivere tjenesten skal det gamle SIM-kort sidde i, og din smartphone skal være tændt og kunne nås på det oplyste mobilnummer. Det kan tage op til ni timer at deaktivere. Du modtager en bekræftelse pr. sms, når deaktiveringen er udført, og du kan se den opdaterede status for tjenesten i Mercedes me.

          Når du har deaktiveret tjenesten, kan du aktivere den igen for dit nye SIM-kort.

          Lykkedes deaktiveringen ikke?

          I så fald skal du omgående kontakte dit Mercedes-Benz serviceværksted for at kunne udelukke ulovlig brug af tjenesten.

          Benytter du allerede dit nye SIM-kort?

          Så skal du klikke på "Nulstil tjeneste" på siden "Digital bilnøgle" for at nulstille tjenesten.

          Herefter kan du aktivere den igen for dit nye SIM-kort på siden „Administrér tjenester“.

        • Jeg har fået en ny smartphone. Hvad skal jeg gøre for fortsat at kunne benytte tjenesten?

          Jeg har fået en ny smartphone. Hvad skal jeg gøre for fortsat at kunne benytte tjenesten?

          Hvis du bruger samme SIM-kort i den nye NFC-kompatible smartphone, kan du benytte tjenesten som hidtil.

        • Jeg har forsøgt at deaktivere tjenesten uden held.

          Jeg har forsøgt at deaktivere tjenesten uden held.

          Hvis du ønsker at udelukke ulovlig brug af tjenesten eller vil deaktivere den digitale bilnøglemærkat, kan du kontakte dit Mercedes-Benz serviceværksted.

      • Remote Parking Assist
        • Hvordan får jeg fat i Remote Parking appen?

          Hvordan får jeg fat i Remote Parking appen?

          Appen kan hentes gratis i de relevante app-butikker.

          Bemærk:

          Se oversigten over tjenester for at få oplysninger om tilgængeligheden af tjenesterne i de forskellige lande eller regioner og typeserier samt om nødvendigheden af ekstraudstyr. Du finder den under aftalevilkårene i afsnittet „Oversigt over Mercedes me connect tjenester“.

        • Kan jeg anvende tjenesten på flere enheder?

          Kan jeg anvende tjenesten på flere enheder?

          Ja. Du kan forbinde op til ti enheder med Remote Parking Assist i din bil. Dette koster ikke ekstra. På den måde kan medbrugere af bilen også let nyde godt af denne komfort.

          Din smartphone kan maksimalt forbindes med ti forskellige biler.

        • Har jeg brug for en internetforbindelse?

          Har jeg brug for en internetforbindelse?

          Parkeringsmanøvrerne kræver ikke nogen internetforbindelse. Funktionen er altså også til rådighed i parkeringskældre osv. Kun når du skal downloade Remote Parking appen, skal du have adgang til den pågældende appbutik.

        • Kan jeg benytte Remote Parking Assist, så snart tjenesten er aktiveret?

          Kan jeg benytte Remote Parking Assist, så snart tjenesten er aktiveret?

          Nej, der skal køres i bilen flere gange, efter at tjenesten er blevet aktiveret i Mercedes me. Først herefter er Remote Parking Assist tilgængelig i bilen.

        • Kan jeg benytte appen, så snart den er installeret?

          Kan jeg benytte appen, så snart den er installeret?

          Nej, alle smartphones skal først autoriseres i bilen en enkelt gang:

          Slå Bluetooth® til på din smartphone, og åbn appen. Gå så til "Tilføj ny bil" i appen.

          Vælg derefter autoriseringsfunktionen ("Forbind ny enhed") i menuen "Remote Parking Assist" i multimediesystemet.

          Du vil så i bilens display blive bedt om at vælge autorisering ("Tilføj ny bil") i appen "MB_Park".

          Når du har valgt dette, starter autoriseringen, og der vises et 6-cifret password i bilens display. I appen vises en tilsvarende indtastningsmulighed. Autoriseringen udføres, når du har indtastet og bekræftet pinkoden på smartphonen.

          Hvis autoriseringen lykkes, ses en meddelelse herom i bilens display.

          Du kan nu begynde at bruge Remote Parking Assist.

        • Hvor langt kan jeg gå væk fra bilen?

          Hvor langt kan jeg gå væk fra bilen?

          Du skal befinde dig inden for en radius af ca. tre meter fra bilen. Bilen standser automatisk, hvis du kommer uden for dette område, og du får en besked herom på din smartphone.

          Bemærk: Det er stadig dig, der er føreren, og du har ansvaret for bilen. Sørg altid for, at der ikke er personer eller andre forhindringer i bilens omgivelser.

        • Hvad er muligt med Remote Parking Assist i forhold til stigninger/hældninger?

          Hvad er muligt med Remote Parking Assist i forhold til stigninger/hældninger?

          Det er kun muligt at udføre parkeringsmanøvrer på mindre stigninger. Remote Parking er ikke muligt, hvis stigningen er for stor.

          Hvis den maksimale stigning overskrides i forbindelse med en kørselsmanøvre, får du en meddelelse herom på din smartphone, og bilen standser.

          Herefter kan du manøvrere bilen tilbage til udgangspunktet.

        • Hvad sker der, hvis Bluetooth®-forbindelsen er fejlbehæftet eller afbrydes?

          Hvad sker der, hvis Bluetooth®-forbindelsen er fejlbehæftet eller afbrydes?

          Hvis forbindelsen mellem smartphone og bil er dårlig, får du en besked om dette på din smartphone, og bilen standser. Du kan fortsætte manøvren, så snart forbindelsen igen er bedre.

          Hvis forbindelsen afbrydes helt, standser bilen, og motoren afbrydes. Når der er oprettet en ny forbindelse, kan du fortsætte manøvren, hvor den før blev afbrudt.

      • Softwareopdatering
        • Hvornår og hvor ofte modtager jeg softwareopdateringer?

          Hvornår og hvor ofte modtager jeg softwareopdateringer?

          Der er ikke nogen fast tidsplan for, hvornår der kommer softwareopdateringer. Så snart der findes kvalitetsforbedringer eller nye funktioner til din bil eller tilhørende udstyr, vil disse blive overført.

        • Hvordan modtager jeg softwareopdateringer for fremtiden?

          Hvordan modtager jeg softwareopdateringer for fremtiden?

          Opdateringer stilles helt enkelt til rådighed via mobilforbindelsen i din bil. De fleste opdateringer sker automatisk, uden at du skal gøre noget. Nogle opdateringer skal du bekræfte i systemmenuen i COMAND Online-systemet. Du får oplysninger om dette både i Mercedes me og i COMAND-systemet.

        • Kan en softwareopdatering mislykkes?

          Kan en softwareopdatering mislykkes?

          I sjældne tilfælde kan det forekomme, at opdateringen ikke kan udføres. Skulle dette være tilfældet, er din bil stadig fuldt ud køreklar og funktionsdygtig.

          Du vil få opdateringen på et senere tidspunkt. Enten igen via din bils mobilforbindelse eller – om nødvendigt – senest i forbindelse med næste serviceeftersyn.

        • Kan jeg deaktivere tjenesten Softwareopdatering i Mercedes me?

          Kan jeg deaktivere tjenesten Softwareopdatering i Mercedes me?

          Nej. Softwareopdateringer er en basisfunktion i Mercedes me connect og kan ikke deaktiveres. Opdateringerne er nødvendige for på længere sigt at kunne garantere kvaliteten og tilgængeligheden af Mercedes me connect tjenester.

        • Kan jeg benytte min bil uden begrænsninger under en softwareopdatering?

          Kan jeg benytte min bil uden begrænsninger under en softwareopdatering?

          Ja. Det er ikke forbundet med begrænsninger at benytte bilen, mens der udføres softwareopdateringer. Download og installation aktiveres først, når du kører, efter at bilen har holdt stille.

      • Problemer med brugen
        • Hvorfor vises der ingen remote-data for min bil i Mercedes me?

          Hvorfor vises der ingen remote-data for min bil i Mercedes me?

          Hvis din bil er kompatibel med Mercedes me connect, og du har aktiveret Mercedes me connect, skal du tjekke, om du har husket at acceptere aftalevilkårene for tjenesten Fjernmåling af bilens status, og at du har aktiveret tjenesten.

          I forbindelse med eftermonteringsløsningen Mercedes me Adapter kan du finde information om bilens status i din Mercedes me Adapter App.

          Hvis din bil ikke er kompatibel med Mercedes me connect, er der desværre ikke adgang til bildata.

        • Hvorfor er bilens remote-data i visse situationer ikke aktuelle i forbindelse med tjenesten Fjernmåling af bilens status?

          Hvorfor er bilens remote-data i visse situationer ikke aktuelle i forbindelse med tjenesten Fjernmåling af bilens status?

          Opdateringen af remote-data begynder automatisk, så snart du stopper bilens motor, men der kan kun overføres data, hvis der er netværksforbindelse til bilen. Hvis du har parkeret bilen et sted med dårlig eller mangelfuld mobilnetdækning (for eksempel i en parkeringskælder), kan bilens data eventuelt ikke overføres.

        • Hvorfor virker tjenesten Lokalisering af parkeret bil ikke, når jeg er længere væk fra bilen?

          Hvorfor virker tjenesten Lokalisering af parkeret bil ikke, når jeg er længere væk fra bilen?

          Tjenesten Lokalisering af parkeret bil er beregnet til at kunne finde bilen på en parkeringsplads. Den har en maksimal radius på 1,5 kilometer i forhold til dit opholdssted.

          Hvis tjenesten Lokalisering af parkeret bil heller ikke fungerer inden for denne radius, kan du tjekke, om lokaliseringsfunktionen er aktiveret på din smartphone (eller på den enhed, du bruger). Det skal den være for at bruge tjenesten.

        • Jeg kan ikke få adgang til forskellige Mercedes me connect tjenester. Hvad kan det skyldes?

          Jeg kan ikke få adgang til forskellige Mercedes me connect tjenester. Hvad kan det skyldes?

          Hvis der opstår fejl, når du vil bruge en tjeneste, skal du kontakte os – så vi kan hjælpe dig hurtigst muligt.

        • Hvad kan jeg gøre, hvis min bil ikke længere kan sende og modtage data, og hvis forskellige tjenester ikke længere fungerer korrekt?

          Hvad kan jeg gøre, hvis min bil ikke længere kan sende og modtage data, og hvis forskellige tjenester ikke længere fungerer korrekt?

          Kontakt os direkte også ved tekniske problemer i forbindelse med din bil – vi hjælper dig så hurtigt som muligt.

    • Mercedes me Adapter og appen Mercedes me Adapter
      • Generelt
        • Hvad er en Mercedes me Adapter?

          Hvad er en Mercedes me Adapter?

          Mercedes me Adapter består af en hardwaredel og en softwaredel. Hardwaren, selve Mercedes me Adapter, sættes i bilens diagnosestikdåse (dens såkaldte "OBD2-stik"). Mercedes me Adapter kommunikerer med Mercedes me Adapter appen via Bluetooth®. På den måde kan der aflæses forskellig information fra bilen. Via Mercedes me Adapter appen er der adgang til forskellige sikkerheds-, service- og mobilitetsfunktioner på grundlag af de hentede data.

        • Hvad er forudsætningerne for at bruge Mercedes me Adapter?

          Hvad er forudsætningerne for at bruge Mercedes me Adapter?

          Forudsætningerne for at bruge Mercedes me Adapter er følgende:

          - Smartphone (iPhone eller Android-smartphone) med Bluetooth®
          - Mercedes-Benz bil fra en af de kompatible typeserier
          - Mercedes me Adapter app (fås gratis i Apple App Store eller Google Play)
          - Mercedes me brugerkonto med accepterede aftalevilkår for Mercedes me Adapter tjenester
          - Mercedes me Adapter (fås eksklusivt hos din Mercedes-Benz forhandler)
          - Aktivering af Mercedes me Adapter tjenester på dit Mercedes-Benz serviceværksted

        • I hvilke biler kan Mercedes me Adapter anvendes?

          I hvilke biler kan Mercedes me Adapter anvendes?

          Du finder en oversigt over de kompatible typeserier under "Tekniske anvendelsesforudsætninger" på følgende website:

          >www.mercedes.me/adapter

        • Hvad koster adapteren og adapter-appen?

          Hvad koster adapteren og adapter-appen?

          Adapteren fås hos din Mercedes-Benz-forhandler, denne oplyser dig også om prisen.
          Adapter-appen fås gratis i App Store fra Apple og i Google Play.

        • Kan det være forbundet med følgeomkostninger at anvende Mercedes me Adapter?

          Kan det være forbundet med følgeomkostninger at anvende Mercedes me Adapter?

          Det er gratis at anvende Mercedes me Adapter. Ved opkald fra appen gælder de sædvanlige betingelser for opkald via fast- eller mobilnet. Alt efter mobilabonnement kan der påløbe omkostninger ved download og dataoverførsel.

        • Hvor finder jeg yderligere information om Mercedes me Adapter?

          Hvor finder jeg yderligere information om Mercedes me Adapter?

          Du finder yderligere information om Mercedes me Adapter på følgende website:

          >www.mercedes.me/adapter

        • Hvilke enheder og operativsystemer er kompatible med Mercedes me Adapter appen?

          Hvilke enheder og operativsystemer er kompatible med Mercedes me Adapter appen?

          Mercedes me Adapter appen fås kun til Android og iOS.

          Du finder flere oplysninger om enheder og operativsystemet på følgende websted:
          >www.mercedes.me/adapter

        • Hvorfor er bilens betegnelse, registreringsnummer og billederne ikke ens i Mercedes me Adapter appen og Mercedes me?

          Hvorfor er bilens betegnelse, registreringsnummer og billederne ikke ens i Mercedes me Adapter appen og Mercedes me?

          Opdaterede data i Mercedes me Adapter appen påvirker ikke de gemte data i Mercedes me.

        • Min Mercedes me Adapter-tjeneste virker ikke længere. Hvad skal jeg gøre?

          Min Mercedes me Adapter-tjeneste virker ikke længere. Hvad skal jeg gøre?

          Ved tekniske problemer, som vedrører din bil eller tjenesterne, bedes du henvende dig til os.

    Har du brug for hjælp?

    Skicka ett meddelande till oss

    Send os en besked via kontaktformularen.

    Ring oss

    Ring til os døgnet rundt på 00800 9 777 7777