Det bedste fra to verdener.

Oplev Mercedes-Benz plug-in hybrid-modeller.

Hybridteknik hos Mercedes-Benz


Mere power, mindre forbrug.

Hybridteknik hos Mercedes-Benz


Mere power, mindre forbrug.

Vores EQ Power-modeller med plug-in-hybridmotor forbinder det bedste fra to verdener: Elmotorens dynamik og effektivitet og forbrændingsmotorens rækkevidde. Ved bykørsel kan de køre rent elektrisk, de kan oplades hjemme og ved offentlige ladestationer og giver på lange strækninger den vante komfort med hurtig optankning.

Mercedes-Benz EQ Power-modeller


Plug-in hybridmodellerne fra Mercedes-Benz.

„Alle har forskellige krav til deres bil. Findes der en plug-in hybrid, der passer til lige præcis mig?“

Helt sikkert. Uanset om du kun vil bruge din plug-in hybrid i byen eller skal pendle over længere strækninger. I vores store flåde kan alle finde den helt rigtige model. Brug kontaktformularen, hvis du vil vide mere om din plug-in hybridfavorit.

Mercedes-Benz EQ Power-modeller


Plug-in hybridmodellerne fra Mercedes-Benz.

„Alle har forskellige krav til deres bil. Findes der en plug-in hybrid, der passer til lige præcis mig?“

Helt sikkert. Uanset om du kun vil bruge din plug-in hybrid i byen eller skal pendle over længere strækninger. I vores store flåde kan alle finde den helt rigtige model. Brug kontaktformularen, hvis du vil vide mere om din plug-in hybridfavorit.

    A-Klasse 250 e kompakt sedan

    C 350 e stationcar.

    A-Klasse 250 e kompakt sedan med EQ Power. Den aktuelle generation af Mercedes-Benz A-Klasse er lige så ung og dynamisk som altid, men også voksen og komfortabel som aldrig før.


    A-Klasse 250 e kompakt sedan: Brændstofforbrug vægtet
    90,9 km/l, CO2-emission vægtet 25 g/km, strømforbrug vægtet
    176 Wh/km

    A-Klasse 250 e sedan

    E-Klasse 350 e sedan.

    Ud over den kompakte sedan har A-Klasse sedan siden 2018 igen udvidet sin portefølje af kompakte biler fra Mercedes-Benz og kan samtidig tilbyde en række funktioner, der hidtil har været forbeholdt luksusklassen. Nu også som A 250 e med innovativ hybridmotor.


    A-Klasse 250 e sedan: Brændstofforbrug vægtet 100 km/l, CO2-emission vægtet 24 g/km, strømforbrug vægtet 173 Wh/km

    B-Klasse 250 e Sportstourer

    C-Klasse 350 e sedan

    B-Klasse 250 e Sportstourer: Bilen, der kan alt. B-Klassen er den perfekte (familie-)bil til alle, der lægger stor vægt på plads, komfort og sikkerhed, og trods sit sporty look byder den på bedre kabinemål end sin forgænger.

     

    C-Klasse 300 e stationcar

    C-Klasse 300 e stationcar

    C-Klassen fra Mercedes-Benz er vores bestseller. C 300 e stationcar passer som fleksibel lifestyle-kombi til ethvert anvendelsesformål.

     

    C-Klasse 300 e stationcar: Brændstofforbrug vægtet: 66,7 km/l, CO2-emission vægtet:
    35 g/km, strømforbrug vægtet: 172 Wh/km

    C-Klasse 300 de stationcar

    GLC 350 e 4MATIC coupé.

    C-Klasse 300 de stationcar: En lifestyle-kombi med to hjerter. Det sportslige kombi-hækparti gemmer som plug-in hybrid også på en maksimal bagagerumsvolumen på 1.335 liter. Den nye generation kombinerer følelse med intelligens.

     

    C-Klasse 300 de stationcar: Brændstofforbrug vægtet: 76,9 km/l, CO2-emission vægtet: 34 g/km, strømforbrug vægtet: 171 Wh/km

    C-Klasse 300 e sedan

    GLE 500 e 4MATIC

    Teknologien i C-Klasse 300 e sedan giver mulighed for optimal effektivitet, imponerende dynamik og med muligheden for forklimatisering af bilen en hidtil uset komfort. Og med C-Klassens kendte stabilitet i hverdagen.

     

    C-Klasse 300 e sedan: Brændstofforbrug vægtet: 62,5 km/l, CO2-emission vægtet:
    35 g/km, strømforbrug vægtet: 172 Wh/km

    C-Klasse 300 de sedan

    A-Klasse 250 e sedan

    C-Klasse sedan oser langt væk af fremdrift, og takket være det kombinerede drivsystem forbinder C-Klasse 300 de sedan stor køreglæde med et minimalt forbrug og lave emissionsværdier – og det med en hidtil uset grad af komfort.

     

    C-Klasse 300 de sedan: Brændstofforbrug vægtet
    76,9 km/l, CO2-emission vægtet 34 g/km, strømforbrug vægtet
    169 Wh/km

    GLC 300 e 4MATIC

    B-Klasse 250 e kompakt sedan

    Frihed i sin mest alsidige form: GLC 300 e 4MATIC. Mercedes-Benz GLC er i sit rette element overalt. Denne mid-size SUV kombinerer på en intelligent måde funktionalitet og dynamik med moderne design.

     

    GLC 300 e 4MATIC: Brændstofforbrug vægtet: 43,5 km/l, CO2-emission vægtet: 53 g/km, strømforbrug vægtet: 203 Wh/km

    GLC 300 e coupé

    E-Klasse 300 de sedan

    Med GLC 300 e 4MATIC præsenterer Mercedes‑Benz for første gang en midsize sport utility coupé med innovativ plug-in hybrid. Den kombinerer en benzinmotors kraftfulde performance med en effektfuld elmotors effektivitet.

     

    GLC 300 e coupé: Brændstofforbrug vægtet: 43,5 km/l, CO2-emission vægtet: 53 g/km, strømforbrug vægtet: 203 Wh/km

    E-Klasse 300 e sedan

    E 300 e sedan

    Ikke kun den mest intelligente, men også den mest sparsommelige E-Klasse nogensinde. Resultatet er E-Klasse 300 e. Denne intelligente business-sedan har en markant udformning med et klart og samtidig emotionelt design og et elegant, eksklusivt interiør.

     

    E-Klasse 300 e sedan: Brændstofforbrug vægtet:
    62,5 km/l, CO2-emission vægtet: 35 g/km, strømforbrug vægtet:
    171 Wh/km

    E-Klasse 300 de sedan

    E 300 de sedan

    Stort set ingen andre typeserier har præget varemærket og hele den automobile overklasse i samme grad som E-Klassen. Den er symbolet på kørekomfort og køresikkerhed. Og som økonomisk plug-in hybrid E 300 de også et symbol på god økonomi.

     

    E-Klasse 300 de sedan: Brændstofforbrug vægtet:
    76,9 km/l, CO2-emission vægtet: 34 g/km, strømforbrug vægtet:
    171 Wh/km

    E-Klasse 300 de stationcar

    E 300 de stationcar

    Plug-in hybridmodellerne af E-Klasse 300 de stationcar henvender sig til en vigtig målgruppe for Mercedes-Benz' komfortable luksusbiler: Folk, der kører meget, og som sætter pris på høj komfort på de lange ture og af og til også gør brug af den høje anhængerlast.

     

    E-Klasse 300 de stationcar: Brændstofforbrug vægtet:
    66,7 km/l, CO2-emission vægtet: 39 g/km, strømforbrug vægtet:
    180 Wh/km

    GLE 350 de 4MATIC

    GLE 350 de 4MATIC

    Moderne luksus på vejene og i terræn: Det er designbudskabet fra den ny GLE 350 de 4MATIC. Det egentlige clou ved denne store SUV er dog dens elektriske rækkevidde: Takket være et batteri med en kapacitet på 31,2 kWh kan den tilbagelægge mere end 100 km ved en passende køremåde (i henhold til NEDC).

     

    GLE 350 de 4MATIC: Brændstofforbrug vægtet 142,9 km/l, CO2-emission vægtet 18 g/km, strømforbrug vægtet
    273 Wh/km

    S-Klasse 560 e sedan

    S 560 e

    Endnu engang har S-Klassen vist vejen: Den første model, hvor alle komponenter i den aktuelle tredje plug-in hybridgeneration fik deres debut, var S 560 e.

     

    S-Klasse 560 e sedan: Brændstofforbrug vægtet: 41,7 km/l, CO2-emission vægtet: 53 g/km, strømforbrug vægtet:
    180 Wh/km

    Forstå EQ Power-motoren


    EQ Power – hybridmotoren hos Mercedes-Benz.

    Kombinationen af el- og benzinmotor giver en helt ny køreoplevelse. Få mere at vide om de enkelte komponenter i EQ Power-teknikken.

    Forstå EQ Power-motoren


    EQ Power – hybridmotoren hos Mercedes-Benz.

    Kombinationen af el- og benzinmotor giver en helt ny køreoplevelse. Få mere at vide om de enkelte komponenter i EQ Power-teknikken.

    Mercedes-Benz EQ Power: Plug-in-hybridteknik.

    Ladedåse

    Litium-ion-højspændingsbatteriet kan oplades eksternt via en stikdåse placeret til højre i den bageste stødfanger.

    Med et intelligent On-Board-ladesystem kan du oplade batteriet ved en wallbox, via en almindelig stikkontakt eller ved de stadigt mere udbredte offentlige ladestandere.

    Litium-ion-højspændingsbatteri

    Et fuldt opladet batteri gør det alt efter model muligt at køre mere end 30 km
    udelukkende på strøm og dermed lokalt emissionsfrit.

    Hybrid integreret i gearkasse

    Elmotoren og en ekstra kobling til skift mellem forbrændings- og elmotor er integreret komplet i hybridhovedet på den standardmæssige 9-trins automatgearkasse 9G-TRONIC.

    Forbrændingsmotor

    Alt efter model kombineres fire- eller sekscylindrede benzinmotorer med hybridmoduler og batterier med forskellige effekttrin.

    Forbrændingsmotorens ydelse understøttes ved behov af elmotoren – det giver ekstra effekt i forbindelse med acceleration. Og det giver mulighed for at kombinere køreglæde og komfort med det lavest mulige forbrug og lave emissionsværdier.

    Rekuperativt bremsesystem

    Rekuperationen gør det muligt at genvinde energi i medløbs- og bremsefaser.

    Det største potentiale for et mindsket forbrug i forbindelse med hybridmotorer er den maksimerede tilbagevinding af energi i medløbs- og bremsefaser. Når du træder på bremsepedalen, sørger elmotoren først for deceleration, idet den samtidig fungerer som generator.

    E-Klasse 300 e sedan: Brændstofforbrug vægtet: 47,6-55,6 km/l, CO2-emission vægtet: 47-41 g/km, strømforbrug vægtet: 14,9 kWh/100 km.


    Ladet med ingeniørkunst.

    Oplev innovative funktioner, som gør det både mere effektivt og mere komfortabelt at køre en EQ Power-bil.


    Ladet med ingeniørkunst.

    Oplev innovative funktioner, som gør det både mere effektivt og mere komfortabelt at køre en EQ Power-bil.

    Køreprogrammer


    Køreprogrammerne i plug-in-hybrid.

    Uanset om du ønsker komfort, ekstra effektivitet eller mere sportslighed, så kan du alt efter bil vælge mellem fem forskellige køreprogrammer:

    Køreprogrammer


    Køreprogrammerne i plug-in-hybrid.

    Uanset om du ønsker komfort, ekstra effektivitet eller mere sportslighed, så kan du alt efter bil vælge mellem fem forskellige køreprogrammer:

        

    Køreprogram C (komfort):

    Standardindstillingen er den afbalancerede og forbrugsoptimerede indstilling Komfort.

    Køreprogram S (Sport):

    Større smidighed og dynamik med en sportsligt strammere afstemning mellem styretøj og undervogn (ved AIRMATIC), mere spontan omdrejningsstigning samt ændrede koblingstidspunkter (ved 7G-TRONIC PLUS).

    Køreprogram S+ (Sport Plus):

    I indstillingen Sport Plus forstærkes den sportslige kørsel yderligere i forbindelse med AIRMATIC. Undervogn og drivline er endnu mere dynamisk afstemt, og desuden deaktiveres ECO start/stop-funktionen.

    Køreprogram E (Economy):

    Dimensionering til det lavest mulige brændstofforbrug gennem mindre stringent motorrespons, tidlige skiftetidspunkter (ved 7G-TRONIC PLUS) og modificeret ydelse for sædevarme, elbagrude og klimaanlæg. I forbindelse med hybridteknologien understøtter programmet den såkaldte "Sejlefunktion" og "Sejlefunktion+": Når føreren slipper speederen, udnytter bilen sin egen bevægelsesenergi og glider hen ad vejen, hvilket sparer brændstof.

    Køreprogram I (Individual):

    Giver føreren mulighed for at variere styretøj, drivline og undervogn helt efter ønske - fra effektiv over komfortabel til sportslig. Du vælger enkelt og bekvemt via konfigurationsmenuen i head unit.

    Også i de forkonfigurerede køreprogrammer kan enkelte parametre tilpasses individuelt, fx ECO start/stop-funktionen eller indstillingen af bilens niveau. Når der derefter skiftes køreprogram, genetableres de gemte indstillinger for den pågældende funktion.

    Driftstilstande


    Driftstilstande i plug-in hybridbilen.

    Driftstilstande


    Driftstilstande i plug-in hybridbilen.

    Den valgte driftstilstand vises i plug-in hybridbilens kombiinstrument.

    En intelligent drivlinestyring vælger automatisk den ideelle kombination af forbrændingsmotor og elmotor, så energi og rækkevidde bliver anvendt så effektivt som muligt. Du kan dog også selv skifte mellem driftstilstandene, hvis du ønsker det.

    Alt efter køreprogram er fire driftstilstande tilgængelige:

    Hybrid: Alle hybridfunktioner som elektrisk drift, boost og rekuperation er tilgængelige og anvendes automatisk på den mest optimale og forbrugsfordelagtige måde afhængigt af køresituationen og kørestrækningen.

    E-MODE: Er udelukkende beregnet til kørsel på strøm – f.eks. inde i byer eller fordi litium-ion-højspændingsbatteriet er opladet tilstrækkeligt til den resterende strækning.

    E-SAVE: Litium-ion-højspændingsbatteriets opladningstilstand bevares – til senere kørsel udelukkende på strøm. Kørsel på strøm er derfor kun tilgængelig i begrænset omfang i denne driftstilstand.

    CHARGE: Er beregnet til opladning af litium-ion-højspændingsbatteriet ved hjælp af forbrændingsmotoren under kørsel. I den forbindelse er det ikke muligt at køre på strøm.

    Strækningsbaseret driftsstrategi


    Forudseende undervejs.

    Strækningsbaseret driftsstrategi


    Forudseende undervejs.

    Den strækningsbaserede driftsstrategi hjælper dig effektivt med at opnå den meste effektive køremåde - uden at være påtrængende. Den overtager beslutningen om den optimale anvendelse af de forskellige driftstilstande ved at benytte data fra COMAND Online navigationssystemet. Når destinationen er indtastet, styres opladningen og afladningen af litium-ion-højspændingsbatteriet, så der sikres en optimal anvendelse af energien på hele strækningen.

    På den måde sørger den fx for, at du så vidt muligt har fuldt opladet batteri, når du kører ind i en by, så du kan køre effektivt og i vidt omfang elektrisk ved stop and go-trafik. Uden for byerne giver den strækningsbaserede driftsstrategi mulighed for at indstille opladningstilstanden i lithium-ion-højspændingsbatteriet optimalt til de resterende dele af strækningen.

    Haptisk speederpedal


    Mærkbart mere effektiv kørsel.

    Haptisk speederpedal


    Mærkbart mere effektiv kørsel.

    Den haptiske speederpedal gør det nemmere at skifte mellem driftstilstandene: Hvis du under kørsel på strøm i tilstanden E-MODE mærker et trykpunkt i speederpedalen, har du nået den maksimalt tilgængelige elektriske ydelse. Hvis du fortsætter med at træde på speederpedalen, kobler forbrændingsmotoren til. Med en dobbelt impuls signalerer ECO-assistenten, at du skal fjerne foden fra speederpedalen i den konkrete situation for at slå forbrændingsmotoren fra.

    Rekuperation og sejlefunktion


    Du vinder energi, når du bremser.

    Større elektrisk rækkevidde takket være rekuperation: Ved deceleration af bilen, når du fjerner foden fra speederpedalen (medløbskørsel) og bremser, drives elmotoren som generator, idet den samtidig genererer et bremsemoment på hjulene. Den herved genvundne elektriske energi føres tilbage til batteriet og øger batteriets opladningstilstand.

    Rekuperation og sejlefunktion


    Du vinder energi, når du bremser.

    Større elektrisk rækkevidde takket være rekuperation: Ved deceleration af bilen, når du fjerner foden fra speederpedalen (medløbskørsel) og bremser, drives elmotoren som generator, idet den samtidig genererer et bremsemoment på hjulene. Den herved genvundne elektriske energi føres tilbage til batteriet og øger batteriets opladningstilstand.

    Der kan vælges mellem disse fire rekuperationstrin:

    D+: Sejlefunktion, ingen rekuperation
    D: Moderat rekuperation
    D–: Høj rekuperation
    DAuto: Rekuperation afhængigt af trafiksituationen

    For yderligere at spare energi, slukkes motoren helt og kobles fra i den såkaldte sejlefunktion. Billen ruller videre uden slæbetab i forbrændingsmotoren.

    På mediedisplayet vises energiflowet i en plug-in-hybridbil.

    Det radarbaserede rekuperative bremsesystem, som er ekstraudstyr, gør det muligt at genvinde energi på en særligt effektiv måde og dermed øge bilens rækkevidde. Systemet bruger data fra COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS-systemets radarsensorer til enten at øge eller helt undlade rekuperationen og dermed decelerationen efter behov.