Intelligent elektrisk mobilitet.

Velkommen til Mercedes-Benz EQ's verden af elbiler.

EQ – elbiler


Kompromisløst elektrisk med EQ-modellerne fra Mercedes-Benz.

EQ – elbiler


Kompromisløst elektrisk med EQ-modellerne fra Mercedes-Benz.

Ren elektrisk mobilitet betyder ingen emission lokalt, en nærmest lydløs fremdrift og en fantastisk respons. Resultat: En helt ny kørefornemmelse og en fremtidsorienteret form for mobilitet, der påminder om pionerarbejdet for 130 år siden.

Vejen til din Mercedes-Benz

test

Din Mercedes-Benz forhandler

Mercedes-Benz EQ e-news

Mercedes-Benz EQ news, modtag sidste nyt om vores EQ modeller.

Mercedes-Benz elbil-modeller


Dynamisk, nærmest støjfri og emissionsfri lokalt.

Hvad enten du har brug for en sportslig SUV eller en familievenlig transporter – blandt de fuldelektriske modeller fra Mercedes-Benz finder du altid en model, der passer lige præcis til dig.

Mercedes-Benz elbil-modeller


Dynamisk, nærmest støjfri og emissionsfri lokalt.

Hvad enten du har brug for en sportslig SUV eller en familievenlig transporter – blandt de fuldelektriske modeller fra Mercedes-Benz finder du altid en model, der passer lige præcis til dig.

    Den ny Mercedes-Benz EQA.

    Billedet viser den ny Mercedes EQA, som er ved at blive ladet op

    EQA er den kompakte og sportslige elbil fra Mercedes-EQ med den mærkekarakteristiske black panel-kølerafdækning inklusive centralt placeret stjerne og lysbåndet foran og på bagpartiet, som gør den genkendelig. De sportslige egenskaber understreges også ved hjælp af powerdomes på frontklappen.

    Mercedes-Benz EQC.

    elbil mercedes eqc eksteriør

    Opfylder høje forventninger: Den første rent batterielektrisk drevne bil af mærket EQ overbeviser ikke kun i forhold til sikkerhed og komfort, men vækker også glæde med en høj køredynamik takket være to elmotorer på henholdsvis for- og bagakslen. Desuden tilbyder Mercedes me omfattende serviceydelser inden for elektrisk kørsel, som sikrer en gnidningsfri mobilitet.

    Den ny Mercedes-Benz EQV.

    elbil EQV Mercedes-Benz varevogn

    Designelementer udviklet specielt til EQ-familien giver EQV 300 dens spændingsfyldte og progressive karakter – udvendigt såvel som indvendigt. En ting er dog, som den altid plejer at være i en stor Mercedes-Benz: Også EQV 300 forkæler dig med den for Mercedes-Benz så typiske komfort og funktionalitet.

    EEQC 400 4MATIC: Strømforbrug ved blandet kørsel: 22,3-25 kWh/100 km; CO2-emission ved blandet kørsel: 0 g/km.

    EQV 300: Strømforbrug i kWh/100 km: 27,0; CO2-emission i g/km (blandet kørsel): 0.

    Fuldt elektrisk motor


    Oplev komponenterne i vores elbil.

    Fuldt elektrisk motor


    Oplev komponenterne i vores elbil.

    Opladningssystem

    Takket været et intelligent opladningssystem kan batteriet oplades ved hjælp af alle almindelige opladningsmuligheder. Hertil hører almindelige stikkontakter, wallboxe, vekselstrømsladestandere (AC) og hurtigladestandere (DC).

    On-board-opladeren er fast integreret i bilen og styrer opladningen via det offentlige strømnet. Den sørger for at omdanne vekselstrømsspænding (AC) til jævnstrømsspænding (DC). Ud over muligheden for at oplade via en „normal“ nettilslutning (AC) er det også muligt at oplade bilen ved DC-ladestandere (hurtigladestandere).

    Højvolts-litium-ion-batteri

    Højvolts-litium-ion-batteriet er elmotorens centrale energilager. Både rækkevidde og ydeevne afhænger direkte af batteriets egenskaber.

    Batteriet oplades ekstern via strømnettet. Derudover genindvindes der energi via rekuperation under opbremsning og ved medløbskørsel. For at sikre, at bilen har et dynamisk fordelagtigt, lavt samlet tyngdepunkt, monteres batteriet i undervognen.

    Elmotor

    En elmotor på henholdsvis for- og bagakslen omdanner højvoltsbatteriets elektriske energi til mekanisk energi og skaber en imponerende fremdrift fra første omdrejning.

    For at mindske strømforbruget og forbedre dynamikken reguleres den effektive fordeling af trækkræfterne trinløst mellem for- og bagaksel.

    Rekuperativt bremsesystem

    For en større rækkevidde: I forhold til at sænke forbruget ligger der et stort potentiale i at øge energigenindvindingen under medløbskørsel og opbremsning (rekuperation).

    Denne sker ved hjælp af en intelligent fordeling af decelerationsmomenterne, der er optimeret i forhold til virkningsgraden. Når du træder på bremsepedalen, sørger elmotoren først for deceleration, idet den samtidig fungerer som generator. Du har desuden mulighed for at påvirke rekuperationseffekten i flere trin ved hjælp af rattets shift-paddles.