Mercedes me connect | Digitale produkter til erhvervskunder
Mercedes me connect til erhvervskunder – Den digitale produktverden til Mercedes-Benz varevogne, der anvendes til erhverv, som for eksempel Sprinter og Vito.

Nyhed: Mercedes me connect til erhvervskunder.

Øget digitalitet til din Mercedes-Benz varevogn.

Gør din forretning endnu mere produktiv.

Mercedes me connect får mere ud af din varevogn – og gør din arbejdshverdag endnu nemmere og mere effektiv.

Benyt dig af den digitale opgradering til din Mercedes-Benz Van og nyd godt af større effektivitet, gennemsigtighed og intelligens. Mercedes me connect-tjenesterne til erhvervskunder sørger for, at du og din virksomhed altid har forbindelse til din bil – hvor som helst og når som helst.

Med Mercedes me connect har du altid adgang til vigtig information og nyttige funktioner både i og uden for bilen.

Tre ud af mange gode grunde til at anvende Mercedes me connect.

Mercedes me connect for større effektivitet

Større effektivitet.

Nedsæt din arbejdstid og optimér dine muligheder for planlægning med vores tjenester til vedligeholdelse og overvågning.
Mercedes me connect for større gennemsigtighed

Mere gennemsigtighed.

Hold dig opdateret og bevar overblikket over din varevogn med Remote-tjenester og information i realtid.
Mercedes me connect for større intelligens

Udvidet intelligens.

Gør din varevogn til din personlige assistent via udvidet MBUX funktionsomfang med intelligent navigation og stemmestyring.

Den digitale produktverden til din Mercedes varevogn.

Her kan du se en oversigt over udvalgte Mercedes me connect-produkter1, 2  til erhvervskunder fra Mercedes-Benz Vans. Bemærk at omfang og tilgængelighed kan variere afhængigt af typeserie, produktionsår og udstyr.
  1. Komfortpakke
  2. Remote serviceydelser
  3. Navigation
  4. e-Mobility
  5. Mercedes-Benz Van Uptime
Komfortpakken fås som standardudstyr til din van:
  • Administration af serviceeftersyn
    Hjælper dig med at spare tid og penge takket være enkelt og overskuelig planlægning af værkstedstider.
  • Ulykkes- og havarihåndtering
    Forbinder dig med de uddannede medarbejdere i Customer Assistance Center, hvis der er behov for det.
  • Fjernstyret bildiagnose
    Gør din servicepartner i stand til at kontrollere status for din bil på afstand – for den bedste individuelle pleje.
  • Fjernmåling af bilens status
    Viser dig vigtige bildata og tid til næste service bekvemt på din smartphone.
  • Telediagnose
    Forebygger vedligeholdelse ved at informere dig i god tid, når det er nødvendigt at udskifte sliddele.
  • Softwareopdatering
    Holder softwaren i din Mercedes up to date via online-opdatering.
  • Grænseflade til tredjepartsudbydere3
    Giver dig mulighed for at give tredjepartsudbydere tilladelse til at få adgang til udvalgte Mercedes me connect-data.
Kom i gang med Mercedes me
Disse digitale tjenester giver dig fjernforbindelse til din varevogn:
  • Fjernaflåsning og -oplåsning af bilen
    Med din smartphone kan du låse din Mercedes varevogn op og i på lang afstand.
  • Programmering af parkeringsvarme/-ventilation4
    Starter parkeringsvarmen/-ventilationen i din bil på afstand, så klimakomforten er i top, når du stiger ind.
  • Sporing af bil
    Du ved altid, hvor din Mercedes er og kører lige nu.
  • Lokalisering af parkeret bil
    Via navigation på din smartphone kan du altid finde tilbage til din parkerede Mercedes.
  • Fjernlokalisering af bil
    Hjælper dig med nemt at finde bilen igen ved at aktivere et lyssignal, som viser vej til din Mercedes.
  • Send2Car
    Sender udvalgte adresser til bilens navigationssystem via en app.
Kom i gang med Mercedes me
Disse digitale tjenester orienterer dig om, hvordan du bedst når frem til dit mål:
  • Live Traffic Information
    Guider dig ved hjælp af realtidstrafikdata mere sikkert frem til målet, så vidt muligt uden om køerne, og kan takket være Car-to-X-kommunikation advare dig mod eventuelle faresituationer.
  • Navigationstjenester
    Giver dig endnu bedre orientering og nyttige oplysninger om vejret og overblik over parkeringsmuligheder.
  • Online kortopdatering
    Online kortopdatering opdaterer automatisk dine navigationsdata, så du altid er på rette kurs og up to date.
  • Udvidede MBUX-funktioner
    Kan blandt andet forstå dit nationale sprog og giver dermed mulighed for intuitiv og komfortabel betjening af mange funktioner – fra navigationssystemet over online søgning til styring af klimaanlægget.
Kom i gang med Mercedes me
Disse digitale tjenester til elektriske varevogne giver dig de bedste betingelser for komfortabel og stressfri elektromobilitet:
  • Navigation med Electric Intelligence
    Med planlægning af den hurtigste rute tages der også højde for den korteste opladningstid, således at du når bedst frem til målet, når du kører elektrisk.
  • Visning af ladestandere
    Viser de nærmeste ladestandere og deres aktuelle tilgængelighed på navigationskortet, så du har det totale overblik på dine ture.
  • Visning af rækkevidde
    Medregner nødvendige ladestop ved ruteberegningen, således at du kan finde den hurtigste rute inklusive opladningstid.
  • Programmering af opladningsindstillinger og klimatisering inden indstigning
    Din Mercedes er til rådighed i fuldt opladet og forklimatiseret stand og klar til afgang, når du ønsker det.
Kom i gang med Mercedes me
Med Mercedes-Benz Van Uptime minimerer du dine stilstandstider og øger din rentabilitet:
  • Mercedes-Benz Van Uptime5
    Med den intelligente bildiagnose fra Mercedes-Benz Van Uptime tager vi os kærligt af din varevogn. Vi administrerer effektivt de nødvendige serviceeftersyn og reparationer samt informerer dig omgående, hvis der opstår behov for akut indsats i forbindelse med opståede skader eller lignende.
Læs mere om Uptime
1

For at kunne bruge tjenesterne skal du lade dig registrere i Mercedes me Portalen samt give dit samtykke til aftalevilkårene for Mercedes me connect-tjenesterne. Derudover skal den pågældende bil være tilknyttet brugerkontoen. Når den indledende løbetid er udløbet, kan tjenesterne forlænges mod betaling af et gebyr. En førstegangsaktivering af tjenesterne er mulig inden for 1 år efter første indregistrering eller kundens ibrugtagning alt efter, hvad der kommer først. Bemærk, at omfangene kan variere afhængigt af typeserie, produktionsår og udstyr samt afhængigt af, om kundekontoen anvendes privat eller til erhverv.

2

Pga. leveringsflaskehalse kan der midlertidigt ved bestemte biler forekomme begrænset tilgængelighed af kommunikationsmodulet (LTE). Dette berører især Mercedes me og Mercedes PRO connect-tjenesterne inklusive nødopkaldssystemet (eCall). Kontakt din Mercedes-Benz forhandler for yderligere oplysninger.

3

Tjenesten benyttes i appen til den pågældende taleassistent. I øjeblikket understøtter Mercedes-Benz taleassistenterne Amazon Alexa og Google Assistent. Disse apps kan downloades gratis i de pågældende app-stores. Data overføres kun til den tredjepartsudbyder, du har valgt, efter at Mercedes me connect-tjenesten “Grænseflade til tredjepartsudbydere” er aktiveret og du yderligere har frigivet disse data. Da der kun videresendes data fra andre, allerede aktiverede tjenester, skal du ligeledes aktivere de pågældende tjenester. Data benyttes via den pågældende applikation (f.eks. hjemmeside eller app) tilhørende tredjepartsudbyderen. Tredjepartsudbyderen er eneansvarlig for databeskyttelsen af de data, som overføres til denne fra Daimler på din foranledning. Du kan til enhver tid forhindre videresendelse af data under “Indstillinger” i Mercedes me Portalen.

4

Bemærk, at det ekstra varmesystem med varmt vand (H12) kun kan styres via Mercedes me. Andre former for parkeringsvarme kan ikke styres via Mercedes me.

5

Mercedes-Benz Van Uptime fås på udvalgte, europæiske markeder til den nye Sprinter (typeserie 907/910) med kommunikationsmodul (LTE) til digitale tjenester. Pga. leveringsflaskehalse kan der midlertidigt ved bestemte biler forekomme begrænset tilgængelighed af kommunikationsmodulet (LTE). Dette berører især Mercedes me-tjenesterne inklusive nødopkaldssystemet (eCall). Kontakt din Mercedes-Benz forhandler for yderligere oplysninger.

Ingen grund til at vente. Sådan kommer du i gang.

Vi glæder os til snart at kunne byde dig velkommen hos Mercedes me connect. Det kræver kun få trin at komme i gang:

  1. 1. Opret et Mercedes me ID

    For at kunne oprette en virksomhedsprofil til Mercedes me skal du én gang registrere dig som virksomhedsadministrator i Mercedes me Portalen eller Mercedes me Appen – herefter modtager du dit personlige Mercedes me ID.

    Hvis du allerede har et personligt Mercedes me ID, kan du springe dette trin over.

  2. 2. Opret en virksomhedsprofil

    Med dit personlige Mercedes me ID kan du nu oprette en virksomhedsprofil i Mercedes me Portalen. Vær opmærksom på, at du skal have de nødvendige rettigheder for at oprette konti for din virksomhed.

  3. 3. Tilføj biler, tjenester og personer

    Når du har oprettet din firmaprofil, kan du forbinde din(e) bil(er) til Mercedes me connect i Mercedes me Portalen og aktivere de ønskede tjenester.

    Du har derudover mulighed for at tilføje flere brugere. Personerne modtager en invitation via e-mail og skal ligeledes have et personligt Mercedes me ID for at kunne anvende firmaprofilen.

  4. 4. Installér appen og kom i gang

    Når du har gennemført registreringen som bruger i firmaprofilen, kan du logge på Mercedes me appen med dit personlige Mercedes me ID, tilknytte en bil og anvende Mercedes me connect-tjenesterne.

Din nye Mercedes varevogn har kommunikationsmodulet (LTE) med fra fabrikken.

Kommunikationsmodulet (LTE)1 til digitale tjenester skaber med et eSIM-kort den tekniske forudsætning for at kunne benytte Mercedes me connect-tjenester - og tilbyder dig dermed endnu større sikkerhed, komfort og konnektivitet i din nye Mercedes varevogn.

1

Kommunikationsmodulet fås til Sprinter fra 06/2018, til Vito fra 05/2019, til V-Klasse fra 09/2016, til Citan fra 08/2021 samt til EQV, eVito og eSprinter. Pga. leveringsflaskehalse kan der midlertidigt ved bestemte biler forekomme begrænset tilgængelighed af kommunikationsmodulet (LTE). Dette berører især Mercedes me og Mercedes PRO connect-tjenesterne inklusive nødopkaldssystemet (eCall). Kontakt din Mercedes-Benz forhandler for yderligere oplysninger.

Få mere at vide om Mercedes me connect.

Vil du vide mere, eller har du spørgsmål om Mercedes me til erhvervskunder? Din aut. Mercedes forhandler er klar til at hjælpe dig, og du er også velkommen til at kontakte vores kundesupport.

Oplev de mange flådestyringsløsninger.

Leder du efter en flådestyringsløsning til din flåde, eller vil du integrere dine Mercedes-Benz biler i dit eksisterende flådestyringssystem? Under Mercedes-Benz Data tilbyder Mercedes-Benz Connectivity Services GmbH dig passende løsninger direkte eller i samarbejde med professionelle partnere.