Effektivitet i fokus.

Forbrug og emission


Forbrug og emission. Hvad er det?

Forbrug og emission


Forbrug og emission. Hvad er det?

E-Klasse sedans forbrug og emission varierer alt efter udstyr og motorvariant. WLTP tager højde for disse forskelle.

Afhængigt af forbrændingsmotorens konstruktion, bilens størrelse og vægt samt køremåden varierer den nødvendige mængde brændstof. Jo højere forbruget er, desto højere er mængden af udledt kuldioxid. CO2-emissionen afhænger umiddelbart af mængden af forbrændt brændstof – jo højere forbruget er, desto højere er mængden af udledt kuldioxid. Mange komfort- og sikkerhedsfunktioner har direkte indflydelse på brændstofforbruget.

Forbrugsmængde og forbrugsrenhed

Den næsten spejlglatte overflade på den innovative NANOSLIDE-cylindervæg reducerer friktion og sænker dermed forbrug og emission.

Forbrugsmængde og forbrugsrenhed

Ud over CO2-emissionen er andre udstødningselementer relevante. Dette gælder især NOx- (kvælstofilter) og emission af sodpartikler, som der tages højde for i betragtningen af moderne diesel- og ottomotorer med direkte indsprøjtning. I den forbindelse skelnes der mellem forbrugsmængden (CO2-udledning) og forbrændingsrenheden (NOx, partikler).

Biludvikling


Kontinuerlig optimering.

Mercedes-Benz har altid stræbt efter at optimere forbrændingsprocessen og andre processer inden i motoren for at reducere forbruget og dermed CO2-emissionen og for at forbedre forbrændingsrenheden. Således er det samlede forbrug for Mercedes-Benz modellerne næsten halveret siden 1995.

Biludvikling


Kontinuerlig optimering.

Mercedes-Benz har altid stræbt efter at optimere forbrændingsprocessen og andre processer inden i motoren for at reducere forbruget og dermed CO2-emissionen og for at forbedre forbrændingsrenheden. Således er det samlede forbrug for Mercedes-Benz modellerne næsten halveret siden 1995.

Vores ambition: En lav emission og en høj ydelse.

Biludvikling: Rent teknisk arbejder Mercedes-Benz kontinuerligt på at gøre biler mere effektive og brændstofbesparende.

Vores ambition: En lav emission og en høj ydelse.

Rent teknisk arbejder Mercedes-Benz kontinuerligt på at gøre biler mere effektive og brændstofbesparende. I forbindelse med udviklingen stilles der på en lang række skruer for at gøre en bil så økonomisk som muligt, men altid uden at gå på kompromis med egne Mercedes-Benz krav til sikkerhed, design, produktkvalitet og performance.

Partikelfilter til benzinmodeller.

Mercedes-Benz satser i stort omfang på også at benytte partikelfiltre til benzinmodeller for at skåne miljøet yderligere.

Partikelfilter til benzinmodeller.

Hvad der i mellemtiden er blevet standard til dieselmotorer findes nu også til benzinmodellerne – nemlig partikelfilteret. Med henblik på at skåne miljøet yderligere vil Mercedes-Benz som første producent nemlig i stort omfang også tilbyde partikelfiltre til benzinmodeller.

ECO-udstyr


Spar brændstof med ECO-udstyr.

Kunder vil fremover via valget af ekstraudstyr kunne påvirke CO2-værdien for deres bilmodel mere end tidligere. Med henblik på dette tilbyder Mercedes-Benz ikke blot et udvalg af højeffektive motorer, men er også klar med særlige funktioner for en optimeret aerodynamik i udstyrslisten.

ECO-udstyr


Spar brændstof med ECO-udstyr.

Kunder vil fremover via valget af ekstraudstyr kunne påvirke CO2-værdien for deres bilmodel mere end tidligere. Med henblik på dette tilbyder Mercedes-Benz ikke blot et udvalg af højeffektive motorer, men er også klar med særlige funktioner for en optimeret aerodynamik i udstyrslisten.

    • AIRPANEL

      AIRPANEL

      Til E-Klassen og C-Klassen med udstyrslinjen EKSKLUSIV fås ekstraudstyret AIRPANEL. Hvis der kun er et lille behov for køleeffekt, forbliver AIRPANEL lukket. Med lukkede lameller bidrager kølerjalousiet til at forbedre bilens aerodynamik, da luften ikke længere kan strømme gennem motorrummet. Dermed reduceres luftmodstanden og brændstofforbruget og dermed også CO2-udledningen. Hvis der bliver behov for mere køleeffekt, åbnes lamellerne. Systemet kan ses udefra og tilfører en interessant visuel effekt.

    • AERO-hjul

      AERO-hjul

      Specialudviklede AERO-hjul med særligt friktionssvage rulleegenskaber og en EU-„B“-mærkat reducerer forbruget. I forbindelse med AERO-fælge, som har et markant design og overvejende lukkede flader, der sikrer en mærkbart forbedret aerodynamik, bliver effekten endnu stærkere.

    Økonomisk kørsel


    Udnyt sparepotentialet. Skån ressourcerne.

    Økonomisk kørsel


    Udnyt sparepotentialet. Skån ressourcerne.

    Hold det individuelle forbrug i A-Klassen lavt: En økonomisk køremåde sparer brændstof og reducerer CO2-emissionen.

    Økologisk køremåde: Påvirkningsfaktorer.

    Kør mere økonomisk: ECO-visningen i multifunktionsdisplayet i CLA motiverer kunden til en mere effektiv kørestil.

    En mere effektiv kørestil: ECO-visningen.