
SL roadster.
SL roadster.
SL roadster.
SL roadster.
Så gør du store øjne igen.
Så gør du store øjne igen.
Bilkoncept
Bilkoncept.
Bilkoncept
Bilkoncept.

Lad dig rive med af SLs enestående bilkoncept, designet, teknologien og præstationerne, som smelter sammen i en opsigtsvækkende roadster, der får dig til at tabe vejret.

Et syn som fra en anden stjerne.
Tidløs silhuet og klassiske roadster-proportioner: Elegance i sin vel reneste og tilmed mest sportslige form. Og med AMG Line tilmed progressiv. SL er et ikon forvandlet til et nutidigt kunstværk.
Den stejle diamantgrill i „Panamericana-Design“ minder på elegant vis om SLs legendariske tradition. Hækken med diffusor og de to powerdomes på motorhjelmen løfter sløret for den kraft, der gemmer sig nedenunder. SL skjuler på ingen måde sine kvaliteter.

Konsekvent viderefortolkning af nyskabelser.
SL var og er eksponent for en stærk drift: Lidenskab. For en enestående køreoplevelse og de højeste standarder for sikkerhed og komfort muliggjort gennem brug af fremragende teknologier.
Disse teknologier konkretiserer sig i den ambitiøse idé om autonom og ulykkesfri kørsel. Og i konceptet om en luksuriøs atlet, der kan bruges i hverdagen, og som med sin fremragende undervognsteknologi samt DYNAMIC SELECT med fem køreprogrammer virkelig leverer den optimale performance i alle situationer.

Myten viser sit sande ansigt.
Uanset, om SL er udstyret med seks, otte eller tolv cylindre, overbeviser den med suveræn effekt og fremragende, kultiveret kørekultur. Allerede V6-biturbomotoren klarer paradedisciplinen fra 0 til 100 km/t på mindre end fem sekunder.
Allerede SL 400 holder det, som de to powerdomes på motorhjelmen giver løfte om – effekt i overflod. Dette kommer først rigtigt til udtryk, når den kraftigste motor begynder at arbejde under den langstrakte motorhjelm: Den eksklusive 6,0-liters V12-biturbomotor, som med 463 kW (630 hk) og silkeblød V12-sound sætter alt andet i skyggen.

Udvider horisonten og pupillerne.
SL skjuler på ingen måde sine kvaliteter. Det tager mindre end 20 sekunder at åbne eller lukke det foldbare variotag, og det sker blot med et tryk på en knap. Og selv når solen ikke viser sig – intet problem for SL.
Panorama-variotaget med MAGIC SKY CONTROL giver en open-air-følelse, selv når taget er lukket. For en enestående køreoplevelse – altid og overalt. Og med AIRSCARF-opvarmningen af området ved hovedet og det elektriske vindskot er det endog cabriolet-vejr næsten hele året for SL-føreren.
Mercedes-Benz SL 400: Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 13,0 km/l, CO2-emission ved blandet kørsel: 175 g/kmDe angivne værdier for brændstofforbrug og CO2-emission er beregnet i henhold til den foreskrevne målemetode (§ 2 nr. 5, 6, 6a i den aktuelle udgave af den tyske bekendtgørelse om personbilers energiforbrug (Pkw-EnVKV)). Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer afhængigt af hjul/dæk.
Bildesign
Bildesign.
Bildesign
Bildesign.
Eksteriør
Eksteriør
Eksteriør
Eksteriør
Det enestående, markante frontparti vækker de skønneste erindringer hos roadster-entusiaster. Den stejle kølergrille i moderne nyfortolkning af „Panamericana-designet“ giver elegante mindelser om 300 SL Panamericana. SL imponerer med en suverænitet, som ikke forsøger at bevise noget. Den tidløse silhuet: Elegance i sin vel reneste og tilmed mest sportslige form. Den nydesignede brede hæk med integrerede rørhaler og diffusor: Ren dynamik.
Interiør
Interiør
Interiør
Interiør
Et kulturlandskab af den mest sportslige og eksklusive art. Cockpittet i Mercedes-Benz SL besnærer med en enestående følelse af plads, høj siddekomfort og forkæler med udsøgte detaljer: eksklusive lædervarianter, interiørlister af høj kvalitet i ægte træ eller aluminium. Sportssæderne med høje sidevanger og det nye multifunktionssportsrat med shift-paddles, som giver et godt greb – interiøret er præcist tilpasset i forhold til førerens og forsædepassagerens ergonomi.
Mercedes-Benz Intelligent Drive
Mercedes-Benz Intelligent Drive
Præstationsfremmende komfort og forbilledlig sikkerhed.
Mercedes-Benz Intelligent Drive
Mercedes-Benz Intelligent Drive
Præstationsfremmende komfort og forbilledlig sikkerhed.
Uanset om du kører i myldretiden, er på farten i længere tid om natten eller kører på ukendte veje – din SL roadster sørger netop for at aflaste dig mærkbart i stressede situationer. Det skyldes et koncept, som gør hver eneste køretur i en Mercedes-Benz sikker og enestående: Mercedes-Benz Intelligent Drive. For den tid, du tilbringer bag rattet, er din egen tid. Tid til afslapning. Tid til at tanke energi. Så du frem for alt kommer sikkert, men også altid afslappet frem til din destination.

Innovation i detaljer: Oplev Mercedes-Benz Intelligent Drive-højdepunkterne i SL.

Parkering, der går som en leg.
Parkeringspiloten med PARKTRONIC gør det nemmere både at finde en parkeringsplads og at parkere ind på og ud fra langsgående parkeringspladser. Passende parkeringspladser meddeler systemet i multifunktionsdisplayet.
Når føreren sætter bilen i bakgear og bekræfter ønsket om at parkere på den fundne parkeringsplads, udfører parkeringspiloten med PARKTRONIC styremanøvrerne næsten helt af sig selv op til en hastighed på 10 km/t. Føreren behøver kun at træde på speeder- og bremsepedal, og efter højst syv manøvrer er parkeringen afsluttet.

Dit kontrolrum til opfyldelse af selv de største krav.
Navigation, telefon, audio, video eller internet – med betjenings- og displaysystemet COMAND Online får du adgang til og overblik over alle medier. Betjeningen er enkel og intuitiv.
Harddisknavigation med realistisk, topografisk kortvisning tager højde for aktuelle trafikinformationer. Med en passende mobiltelefon er det muligt frit at benytte Mercedes-Benz apps såsom POI-søgning, vejr eller internetradio under kørslen.

Se mere i alle situationer.
Ekstremt intelligent og alsidigt: LED Intelligent Light System tilbyder endnu mere sikkerhed og størst muligt udsyn under alle lysforhold.
Fuld-LED-forlygterne tilpasser sig i vidt omfang automatisk i forhold til vejr-, lys- og kørebetingelser. Det er lig med et optimalt lys på landeveje, motorveje og i kurver.

Holder afstand – og bliver i sporet.
Det innovative køreassistentsystem hjælper føreren med at holde sikker afstand til den forankørende og blive i midten af vognbanen.
Det aflaster i høj grad føreren navnlig på lange ture og ved kødannelser. Det radarstøttede system bremser bilen, hvis det bliver nødvendigt, og accelererer den op til den indstillede hastighed igen, hvis det er muligt. På denne måde mindskes risikoen for påkørsler.

Køreoplevelser er et spørgsmål om indstilling.
Med DYNAMIC SELECT kan du med et fingertryk indstille komfortable, sportslige, ekstra sportslige, effektive eller helt individuelle køreegenskaber.
Afhængigt af det valgte køreprogram tilpasses parametre som motorens, gearkassens og styretøjets karakteristik. Undervognen med adaptivt dæmpningssystem kan desuden afstemme dæmpningskraften for hvert hjul alt efter behov – kontinuerligt og trinløst.
Intelligent teknologi
Mercedes-Benz Intelligent Drive – detaljeret beskrivelse af teknologier.
Præstationsfremmende komfort og forbilledlig sikkerhed.
Intelligent teknologi
Mercedes-Benz Intelligent Drive – detaljeret beskrivelse af teknologier.
Præstationsfremmende komfort og forbilledlig sikkerhed.

Afstandspilot DISTRONIC med styrepilot

MAGIC VISION CONTROL

PRE-SAFE PLUS

Færdselstavleassistent

Aktiv bremseassistent med vejkrydsfunktion

PRE-SAFE®-system

DYNAMIC SELECT

Parkeringspilot

Bakkamera med dynamiske hjælpelinjer

COMAND Online

Live Traffic Information

Adaptiv fjernlysassistent Plus

LED Intelligent Light System

AIRSCARF

KEYLESS-GO-komfortpakke

Bang & Olufsen Beo Sound AMG
Køreegenskaber
Køreegenskaber.
Med SL med taget nede gennem Californien – takket være variotaget.
Køreegenskaber
Køreegenskaber.
Med SL med taget nede gennem Californien – takket være variotaget.
På tur: Vidunderlig køretur med SL i Californien.
På tur: Vidunderlig køretur med SL i Californien.
Den ny Mercedes-Benz SL holder klar ved startlinjen med skarpere design og forbedret teknik. Tid til den første solrige køretur. California here we come!
Historie
Historie.
Historie
Historie.


Historien med "Mågevingen" begynder inden for racersporten.
300 SL (W 194) er den første nykonstruerede racerbil fra Mercedes-Benz med den nye betegnelse SL (Super Leicht) efter 2. verdenskrig.
Den nyudviklede gitterrørramme er ganske vist en garanti for lav vægt samtidig med, at størst mulig vridningsstabilitet bibeholdes, men konstruktionen umuliggør samtidig brugen af konventionelle døre. Løsningen er døre, der åbner opad. "Mågevingen" er født. I 1954 fortsætter 300 SL „Gullwing“ (W 198) sin succeshistorie.

Kun flyvning er skønnere.
Åbne sportsvogne med to sæder er meget efterspurgte i slutningen af 1950'erne. Således afløser 300 SL roadster i 1957 den legendariske „Mågevinge“ og muliggør åben køreglæde selv i klassen for højtydende sportsvogne.
Gitterrørrammen fortsætter også med at være det bærende skelet i roadster-modellen. Dog muliggør sidedelene, som sidder længere nede, traditionelle døre, som er hængslet foran – den afgørende forudsætning for en åben bil.

Kultstatus for folk, der kører med åbent tag.
I marts 1963 præsenterer Mercedes-Benz 230 SL (W 113) på biludstillingen i Geneve og opfinder dermed sportslig køreglæde på ny: Ydelse forenes nu med komfort og optimal sikkerhed.
230 SL fås i tre udførelser: Som roadster med foldetag, som ren hardtop-coupé og som en kombination af begge varianter. På grund af hardtoppen, som hvælver indad, og minder om fjernøstlige tempelbygninger, får 230 SL hurtigt kælenavnet „Pagode“.

Innovativ evergreen.
Interessen i at skabe en komfortabel og alligevel effektfuld sportsvogn med to sæder fortsættes konsekvent fra og med 1971 med typeserien R 107 – således er 350 SL fra 1971 også den første SL med otte cylindre.
Med 147 kW (200 hk) accelererer den fra 0 til 100 km/t på ni sekunder. Brændstoftanken er monteret over bagakslen og beskyttet mod kollision. Nyt er også rattet med fire eger med stor prelplade og bøjleformede dørgreb, som forhindrer, at dørene springer op.

Meget sportslig.
Stofkalechen kan åbnes og lukkes på 20 sekunder med et enkelt tryk på en knap, hvilket er en enorm komfortgevinst.
Denne modelgeneration forener talrige verdensnyheder: De sportsligt inspirerede sæder med integrerede sikkerhedsseler, den fuldautomatiske foldekaleche samt et vindskot til åben kørsel uden træk. Den firecylindrede V8-motor på 5,0 liter i 500 SL yder 240 kW (326 hk) og muliggør udpræget sportslig kørsel.

Den stærkeste roadster i verden.
Teknik, design og udstyr forbedres mærkbart. Til forskel fra sine forgængere medbringer denne SL altid sit faste tag.
Variotaget åbner og lukker med et tryk på en knap – endog via fjernbetjening – inden for 16 sekunder. I 2004 støder en ny topmodel til SL-modelpaletten - nemlig SL 65 AMG. Med 612 hk (450 kW) og 1.000 Nm er den den roadster i hele verden, der præsterer størst effekt og drejningsmoment.
Billeder og film
Billeder og film af SL roadster.
Billeder og film
Billeder og film af SL roadster.