Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

Drejningsmoment op til

900 Nm<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

Acceleration fra

3,5 sek.

fra 0 til 100 km/t

Ydelse op til

450 kW<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet: Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 8,3 km/l, CO2-emission ved blandet kørsel: 239 g/km

Bilens højdepunkter


Så tæt på himlen. Og vejen.

Billedskønne landskaber. Indbydende kurver. En usædvanlig cabriolet. Findes der et mere passende øjeblik til at overføre dens kræfter til vejen? På kun 3,5 sekunder accelererer Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet fra 0 til 100 km/t og efterlader andægtige blikke bag sig. AMG-udviklerne har givet alt og skabt en drømmebil ud over det sædvanlige: Med AMG 4,0-liters V8-biturbomotoren som det centrale element og innovationer, der giver den unikke AMG kørefornemmelse. Resultatet er en cabriolet, der forener AMG performance med den komfort, man forventer af en S-Klasse.

Bilens højdepunkter


Så tæt på himlen. Og vejen.

Billedskønne landskaber. Indbydende kurver. En usædvanlig cabriolet. Findes der et mere passende øjeblik til at overføre dens kræfter til vejen? På kun 3,5 sekunder accelererer Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet fra 0 til 100 km/t og efterlader andægtige blikke bag sig. AMG-udviklerne har givet alt og skabt en drømmebil ud over det sædvanlige: Med AMG 4,0-liters V8-biturbomotoren som det centrale element og innovationer, der giver den unikke AMG kørefornemmelse. Resultatet er en cabriolet, der forener AMG performance med den komfort, man forventer af en S-Klasse.

Billedet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet set skråt bagfra.

Eksteriør

Billedet viser interiøret i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

Interiør

Billedet viser et skyggemotiv af Mercedes-AMG S 64 4MATIC+ cabriolet.

Performance

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet: Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 8,3 km/l, CO2-emission ved blandet kørsel: 239 g/km<p>De oplyste værdier er beregnet i overensstemmelse med den foreskrevne målemetode. Der er tale om „WLTP-CO₂-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 3 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. Strømforbruget er beregnet på grundlag af forordningen 683/2008/EF. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer alt efter det valgte ekstraudstyr og kan afvige fra de endelige værdier for den bestilte eller leverede bil.</p>

Eksteriørdesign


Ikke kun lyset sætter alt andet i skyggen.

Imponerende: Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolets strålende optræden. Hertil bidrager baglygterne med banebrydende OLED-lysteknologi, der skaber en brillant lysflade med mere markante kontraster. Men også det helt nydesignede hækparti inklusive diffusorelement og specielle dobbelte AMG afgangsrør, der indgår i AMG Performance-udstødningssystemet med lydregulering, giver garanti for stor opmærksomhed.

Eksteriørdesign


Ikke kun lyset sætter alt andet i skyggen.

Imponerende: Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolets strålende optræden. Hertil bidrager baglygterne med banebrydende OLED-lysteknologi, der skaber en brillant lysflade med mere markante kontraster. Men også det helt nydesignede hækparti inklusive diffusorelement og specielle dobbelte AMG afgangsrør, der indgår i AMG Performance-udstødningssystemet med lydregulering, giver garanti for stor opmærksomhed.

Billedet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet set skråt bagfra.

AMG styling

Billedet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet set forfra.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet fascinerer også rent visuelt og understreger den sportslige performance med et helt nyt frontskørtdesign med AMG kølergrill og jet-wing. Det tredimensionelle luftledeelement, der er lakeret i bilens farve, dækker hele frontskørtets bredde og er forsynet med det stiliserede „A“, der er så typisk for AMG biler. De udvendige køleluftåbninger er indrammet af store sorte flics. Og nederst sørger frontsplitteren i sølvkrom for en optimal tilførsel af luft til kølemodulerne.

Højtydende AMG kompositbremsesystem

Billedet viser det højtydende AMG kompositbremsesystem i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

Nedbremsning på højt niveau sikres af de stort dimensionerede bremseskiver, der er indvendigt ventilerede og perforerede hele vejen rundt. Udførelsen i kompositteknologi øger stabiliteten og reducerer vægten. Reduktionen på i alt 3 kg mindsker den uaffjedrede vægt på hjulet og forbedrer således fjedrings- og dæmpningselementernes respons.

AMG Performance-udstødning

Billedet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolets AMG Performance-udstødning.

Typisk klangfuld AMG lyd eller diskret støjniveau – ved hjælp af tre variabelt justerbare udstødningsspjæld kan lyden fra AMG Performance-udstødningen tilpasse sig helt perfekt til det valgte køreprogram. Føreren har desuden mulighed for at ændre lydens karakter med et tryk på en knap. Dette standardudstyr giver således føreren en maksimalt varieret lydkulisse – fra komfortabel til ekstra intensiv.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet: Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 8,3 km/l, CO2-emission ved blandet kørsel: 239 g/km<p>De oplyste værdier er beregnet i overensstemmelse med den foreskrevne målemetode. Der er tale om „WLTP-CO₂-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 3 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. Strømforbruget er beregnet på grundlag af forordningen 683/2008/EF. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer alt efter det valgte ekstraudstyr og kan afvige fra de endelige værdier for den bestilte eller leverede bil.</p>

Interiørdesign


Tilflugtssted for piloter.

Udsøgte, perfekt forarbejdede materialer. Futuristiske betjeningselementer. Kabinen i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet er et sted, man altid ønsker at vende tilbage til. Teknisk højdepunkt: Widescreen cockpittet, der består af kombiinstrumentet og mediedisplayet. AMG Performance rattet i nappalæder med 3-egers design er ekstra sportsligt og giver et godt greb. Rattet er udstyret med shift-paddles, som giver mulighed for manuelle gearskifteforløb og understøtter en sportslig køremåde.

Interiørdesign


Tilflugtssted for piloter.

Udsøgte, perfekt forarbejdede materialer. Futuristiske betjeningselementer. Kabinen i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet er et sted, man altid ønsker at vende tilbage til. Teknisk højdepunkt: Widescreen cockpittet, der består af kombiinstrumentet og mediedisplayet. AMG Performance rattet i nappalæder med 3-egers design er ekstra sportsligt og giver et godt greb. Rattet er udstyret med shift-paddles, som giver mulighed for manuelle gearskifteforløb og understøtter en sportslig køremåde.

Billedet viser interiøret i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

AMG styling

Billedet viser Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet set ovenfra.

Når døren – eller kalechen – åbnes, fascineres man af det luksuriøse interiør i Mercedes-AMG S 63 cabriolet: Instrumentpanelet i wrap-around-design nærmest glider over i dørene. Et eksklusivt materialevalg og en perfekt forarbejdningskvalitet kombineres med et sportsligt og eksklusivt designsprog. Fint nappalæder i AMG V8-design med kantbånd og AMG emblemer på alle fire ryglæn og det indprægede AMG logo i den forreste midterkonsols armlæn sørger for en udsøgt atmosfære i bilen.

AMG Performance-rat

Billedet viser AMG Performance-rattet i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

Det sportslige design og den enestående fornemmelse gør AMG Performance-rattet i nappalæder helt unikt. Touch control-knapper giver mulighed for intuitiv styring af de fleste funktioner, Og rigtig innovativt bliver det med AMG taster på rattet (ekstraudstyr), som gør det muligt at betjene særlige køredynamiske funktioner hurtigt og målrettet. (Du finder flere oplysninger om AMG rattasterne under AMG udstyr.)

AMG kombiinstrument

Et detaljeret billede af AMG kombiinstrumentet i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

Et spændende AMG design og værdifuld information til sportslige førere – det får man med det 31,2 cm store AMG instrumentdisplay, hvor alt vises i høj opløsning og i farver. Hertil hører en AMG Warm-up-menu og en AMG Set-up-menu. Speedometerets skala går op til 330 km/t.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet: Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 8,3 km/l, CO2-emission ved blandet kørsel: 239 g/km<p>De oplyste værdier er beregnet i overensstemmelse med den foreskrevne målemetode. Der er tale om „WLTP-CO₂-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 3 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. Strømforbruget er beregnet på grundlag af forordningen 683/2008/EF. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer alt efter det valgte ekstraudstyr og kan afvige fra de endelige værdier for den bestilte eller leverede bil.</p>

AMG udstyr


Skab din Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

AMG udstyr


Skab din Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

    AMG ratknapper

    Billedet viser AMG ratknapperne i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

    Med AMG ratknapper bliver dit rat ekstremt sportsligt: De giver mulighed for en hurtig og målrettet betjening af særlige køredynamiske funktioner. For en fokuseret, koncentreret og ydelsesorienteret kørefornemmelse – og for en autentisk racerbilsatmosfære i cockpittet.

    20" AMG smedefælge i design med krydseger

    Billedet viser AMG smedefælgene i design med krydseger til Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

    50,8 cm (20") AMG smedefælge i 10-egers design med titaniumgrå lakering og glansdrejet og poleret fælghorn inklusive fuldt integreret hjulboltafdækning med FA 255/40 R 20 på 8,5 J x 20 ET 39 og BA 285/35 R 20 på 9,5 J x 20 ET 39

    Højtydende keramisk AMG kompositbremsesystem

    Billedet viser det højtydende keramiske AMG kompositbremsesystem i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

    Pålidelighed i ekstreme situationer, også efter flere katastrofeopbremsninger efter hinanden: Det højtydende keramiske AMG kompositbremsesystem leverer bremseværdier, som du kan stole på selv i undtagelsessituationer. Det er desuden lettere end almindelige bremsesystemer – mindre uaffjedret vægt for endnu mere køredynamik og adræthed.

    AMG Driver's Package

    Billedet viser kombiinstrumentet i Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

    AMG Driver's Package giver en endnu mere sportslig og dynamisk køreglæde med en begrænsning af tophastigheden til 300 km/t.

    Udstyret fås kun som en del af pakken.

    AMG Night-pakke

    Billedet viser et sidespejl på Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

    Med AMG Nightpakke er udvalgte eksteriørelementer udført i højglanssort. Alt efter den valgte lakfarve giver det enten stærke kontraster eller flydende overgange. Lige meget om vi taler spændende detaljer eller suveræn tilbageholdenhed: I begge tilfælde demonstrerer du, at du har sans for et individuelt dynamisk design.

    Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet: Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 8,3 km/l, CO2-emission ved blandet kørsel: 239 g/km<p>De oplyste værdier er beregnet i overensstemmelse med den foreskrevne målemetode. Der er tale om „WLTP-CO₂-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 3 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. Strømforbruget er beregnet på grundlag af forordningen 683/2008/EF. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer alt efter det valgte ekstraudstyr og kan afvige fra de endelige værdier for den bestilte eller leverede bil.</p>

    Performance


    Hævet over tingene. Uden at forlade banen.

    Et overvældende potentiale er ikke nogen hjælp, hvis man ikke kan overføre det til vejen. Derfor har vi nyudviklet firehjulstrækket AMG Performance 4MATIC+. En elektronisk reguleret kobling forbinder den permanent drevne bagaksel variabelt med forakslen. Drejningsmomentets optimale fordeling beregnes løbende, så Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet giver mulighed for trinløst og variabelt at vælge lige fra traktionsorienteret kørsel med firehjulstræk til rent baghjulstræk. Og AMG SPEEDSHIFT MCT 9-trins sportsgearkassen og AMG RIDE CONTROL+ sørger allerede fra start for køredynamik, der vækker begejstring, takket være RACE START-funktionen.

    Performance


    Hævet over tingene. Uden at forlade banen.

    Et overvældende potentiale er ikke nogen hjælp, hvis man ikke kan overføre det til vejen. Derfor har vi nyudviklet firehjulstrækket AMG Performance 4MATIC+. En elektronisk reguleret kobling forbinder den permanent drevne bagaksel variabelt med forakslen. Drejningsmomentets optimale fordeling beregnes løbende, så Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet giver mulighed for trinløst og variabelt at vælge lige fra traktionsorienteret kørsel med firehjulstræk til rent baghjulstræk. Og AMG SPEEDSHIFT MCT 9-trins sportsgearkassen og AMG RIDE CONTROL+ sørger allerede fra start for køredynamik, der vækker begejstring, takket være RACE START-funktionen.

    AMG 4,0-liters V8-biturbomotor.

    Den nye AMG 4,0-liters V8-biturbomotor i AMG S 63 4MATIC+ coupé yder 612 hk (450 kW) og 900 Nm, og den konsekvente udnyttelse af letvægtsstrategien „AMG Lightweight" Performance bidrager ligeledes til høj

    køredynamik og et lavt brændstofforbrug. Spurten fra stilstand til 100 km/t tager blot 3,5 sekunder, hvilket er hurtigere end i nogen anden performance-luksuscabriolet. Her anvendes det velkendte princip med biturbolader, hvor begge turboladere er placeret mellem cylinderrækkerne i cylindernes V-form i stedet for udvendigt på cylinderrækkerne – fagfolk taler om det „varme indvendige V“.

    AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.

    AMG SPEEDSHIFT MCT 9G understøtter dig optimalt ved særlig dynamisk kørsel og tilfører ægte motorsportsflair til alle køreture. Sportslige og hurtige gearskift eller komfortable,

    nærmest ikke mærkbare gearskifteforløb alt efter kørselsfunktion: Takket være de 9 gear vil motoren særligt ofte befinde sig i det optimale omdrejningsområde.

    AMG RIDE CONTROL+.

    AMG RIDE CONTROL+ vækker begejstring med en sportslig kontrol over bilen helt ud i grænseområdet. Luftaffjedringssystemet er konstrueret AMG specifikt for en høj performance, og det adaptive dæmpningssystem

    reagerer fintfølende på ujævnheder og tilpasses separat for hvert hjul og danner således grundlaget for behagelig og afslappet kørsel. Det avancerede sensorsystem til niveaureguleringen på alle fire hjul sænker luftundervognen ved højere hastigheder og i de sportslige AMG DYNAMIC SELECT-køreprogrammer.

    AMG Performance 4MATIC+.

    Det performance-orienterede firehjulstræk med fuldvariabel fordeling af drejningsmomentet forener optimal traktion, AMG typisk køredynamik og maksimal køreglæde. Det øger køresikkerheden og

    vejgrebet i vådt eller vinterligt føre. Takket være den fuldvariable fordeling af drejningsmomentet har føreren i lige høj grad glæde af fordelene ved henholdsvis firehjulstræk og baghjulstræk.

    AMG Performance-udstødning.

    AMG Performance udstødningssystemet med lydregulering leverer en helt særlig akustisk oplevelse. De variabelt justerbare udstødningsspjæld giver dig mulighed for at ændre bilens lyd med et tryk på en knap.

    Alt efter køreprogrammet går lydens karakter fra tilbageholdende komfort til maksimal emotionalitet.

    Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet: Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 8,3 km/l, CO2-emission ved blandet kørsel: 239 g/km<p>De oplyste værdier er beregnet i overensstemmelse med den foreskrevne målemetode. Der er tale om „WLTP-CO₂-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 3 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. Strømforbruget er beregnet på grundlag af forordningen 683/2008/EF. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer alt efter det valgte ekstraudstyr og kan afvige fra de endelige værdier for den bestilte eller leverede bil.</p>

    Sammenligning af motorvarianter


    Hjertet i AMG's drivline er motoren.

    Sammenligning af motorvarianter


    Hjertet i AMG's drivline er motoren.

    Billedet viser den åbne motorhjelm på Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet.

    Vælg motor

    • Manuel
    • Automatgearkasse

    Diesel

    Benzin (95, 98 oktan)

    Alternativ

    Diesel

    Benzin (95, 98 oktan)

    Alternativ

    Vælg motor til sammenligning

    • Manuel
    • Automatgearkasse

    Diesel

    Benzin (95, 98 oktan)

    Alternativ

    Diesel

    Benzin (95, 98 oktan)

    Alternativ

    Sammenlign motorvarianterne til Mercedes-AMG S-Klasse cabriolet.
    Luk

    Sammenlign motorvarianterne.

    Vælg to motorvarianter for at se en direkte sammenligning af deres tekniske data.

    Vælg motor
    Vælg motor til sammenligning
    Sammenlign

    Select motorization

    Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet: Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 8,3 km/l, CO2-emission ved blandet kørsel: 239 g/km<p>De oplyste værdier er beregnet i overensstemmelse med den foreskrevne målemetode. Der er tale om „WLTP-CO₂-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 3 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. Strømforbruget er beregnet på grundlag af forordningen 683/2008/EF. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer alt efter det valgte ekstraudstyr og kan afvige fra de endelige værdier for den bestilte eller leverede bil.</p>

    Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ cabriolet: Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 8,3 km/l, CO2-emission ved blandet kørsel: 239 g/km<p>De oplyste værdier er beregnet i overensstemmelse med den foreskrevne målemetode. Der er tale om „WLTP-CO₂-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 3 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. Strømforbruget er beregnet på grundlag af forordningen 683/2008/EF. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer alt efter det valgte ekstraudstyr og kan afvige fra de endelige værdier for den bestilte eller leverede bil.</p>