Topatlet i SUV-forklædning.

Endnu mere kraftfuld: Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+.

Topatlet i SUV-forklædning.

Endnu mere kraftfuld: Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+.

  • Filosofi

    Billedet viser Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ set skråt forfra.

    Performance-SUV med V8-kompetencer.

    Performance-SUV med V8-kompetencer.

    Med den ny Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og den endnu mere temperamentsfulde S-Model fås en midsize-SUV for første gang med den ydelsesstærke ottecylindrede biturbomotor. Dermed sætter Mercedes-AMG endnu en milepæl inden for Performance-SUV'er.

    At gøre en SUV meget sportslig og dynamisk og samtidig enormt kørestabil er ikke nogen let opgave. Mercedes-AMG har lagt masser af hjerteblod og SUV-kompetencer opnået gennem mange år i udviklingen af disse helt særlige biler. Med den er det lykkedes at skabe en SUV, der bevæger sig ultrapræcist og dynamisk, og som også gerne tager en hurtig tur på racerbanen, hvis behovet skulle opstå.

  • Eksteriør

    Billedet viser frontpartiet af Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+.

    Ekspressiv: Fronten med Panamericana-kølergrill.

    Billedet viser hækpartiet af Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+.

    Muskuløst hækparti med konturkant på taget.

    Billedet viser Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ set fra siden.

    Imposant fremtoning med store letmetalfælge.

    Billedet viser Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ set skråt forfra.

    Imponerende: Det brede frontskørt.

    Billedet viser hækpartiet af Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ set fra siden.

    Silhuetten understreger den fascinerende dynamik.

    Stærk i udtrykket.

    Stærk i udtrykket.

    I forhold til eksteriørdesignet bemærker man især det ekspressive frontparti: Som den første Mercedes-AMG Performance-bil er den ny GLC 63 4MATIC+ udstyret med Panamericana-kølergrill. Dette design-statement bekræfter den konsekvent dynamiske konstruktion af den nye Performance-SUV. Det brede frontskørt i jet-wing-design og den store frontsplitter repræsenterer på imponerende vis den kraft, der gemmer sig i de nye modeller. Bredere hjulkassebeklædninger forrest og bagest fremhæver det kraftfulde udtryk.

    De nye sideskørter sænker SUV'en rent optisk og forlænger bilens samlede linjeføring. I S-varianten sørger indsatser i mat iridiumsølv for, at bilen skiller sig ud. Det muskuløse bagparti domineres af det brede hækskørt og diffusoren i narvet sort. Eksteriørelementet på diffusorbrættet i S-varianten er holdt i mat iridiumsølv. To højglansforkromede, firkantede dobbelte rørhaler fuldender udstødningssystemet.

    Specialmodel Edition 1.

    Specialmodel Edition 1.

    Med en eksklusiv kombination af udstyrsdetaljer lægger specialmodellen Edition 1 sig i spidsen af GLC-flåden. Night-pakken i højglanssort forstærker udtrykket i Edition 1, der er inspireret af motorsport. Sportsstriberne på bilens sider er alt efter lakfarve og modelvariant udført i enten gul eller mat grafitgrå. De matsorte 21’’-smedefælge i krydsegerdesign har gule eller glanspolerede fælgkanter som blikfang. Også Aerodynamikpakken har ladet sig inspirere af motorsport.

  • Interiør

    Billedet viser cockpittet i Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+.

    Konsekvent sportsligt: Cockpittet.

    Billedet viser interiøret i Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+.

    Sportssæder for den mest optimale støtte.

    Billedet viser interiøret med ambientebelysning i Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+.

    Ambientebelysning sikrer den helt særlige stemning.

    Billedet viser kombiinstrumentet i Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+.

    Motorsportsatmosfære: Kombiinstrumentet i kulfiberdesign

    Billedet viser indstigningslisterne i Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+.

    AMG i enhver detalje: Indstigningslisterne.

    Motorsportsfornemmelse.

    Motorsportsfornemmelse.

    Interiøret i Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ og Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ understreger de nye modellers køredynamiske førerposition. Som standard er fører og forsædepassager omsluttet af sportssæder i ARTICO-kunstlæder, kombineret med DINAMICA-mikrofiber. Instrumentpanelet er ligeledes udført i sort ARTICO-kunstlæder med kontrastsyning. Interiørlister i aluminium understreger det eksklusive indtryk.

    S-varianten byder på en endnu mere omfattende udstyrspakke, f.eks. med AMG Performance-rattet i sort nappalæder/DINAMICA-mikrofiber, AMG logoet i de forreste nakkestøtter i forbindelse med læderinteriør og AMG kombiinstrumentet med røde applikationer.

    Specialmodel Edition 1.

    Specialmodel Edition 1.

    Motorsportsfornemmelsen fra det eksklusive eksteriør videreføres i interiøret til Edition 1. Sportssæderne er betrukket med sort nappalæder, og den gule farve har fundet vej til kontrastsyningen i det særlige rombedesign. Sort nappalæder med gule kontrastsyninger opgraderer ligeledes dørmidterfelterne, armlænene og midterkonsollen. Man finder ligeledes gule detaljer på kombiinstrumentet, bundmåtterne og AMG Performance-rattet i DINAMICA-mikrofiber med fladt område forneden og "klokken-12-markering". Hertil kommer AMG interiørlister i mat kulfiber/lyst langsslebet aluminium. Eksklusivt til Edition 1 fås AMG Performance-sædet med rombedesign og kontrastsyninger i gul (er standard i S-Model ifm. det pågældende eksteriør).

  • Teknik

    Kørsel. Oplevelse.

    Et billede af V8-biturbo-emblemet i Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+.

    Viser, hvad der gemmer sig indeni: V8-biturbo-emblemet.

    På billedet ses visningen af AMG DYNAMIC SELECT-køreprogrammet RACE i multimediesystemets display i Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+.

    Ren køredynamik: AMG DYNAMIC SELECT i RACE-funktion.

    Kørsel. Oplevelse.

    For første gang fås den ydelsesstærke ottecylindrede biturbomotor i to ydelsestrin nu også til en midsize-SUV. AMG-V8-motoren på 4,0 liter med 476 hk (350 kW) eller 510 hk (375 kW) i S-varianten danner grundlaget. Performance-SUV'en er udstyret med en luftaffjedret undervogn med adaptiv justeringsdæmpning, AMG Performance firehjulstrækket 4MATIC+ med fuldt variabel momentfordeling, et bagakselspærredifferentiale samt et højtydende bremsesystem. AMG DYNAMIC SELECT sørger for en uforlignelig køredynamik: Du kan vælge mellem fire forskellige køreprogrammer – fra komfortabelt og effektivt til ekstremt sportsligt. Det er ikke svært at gætte, hvilken indstilling du krydser målstregen med.

    Hvis du vil have performance som på racerbanen, er det køreprogrammet „RACE“, du skal have fat i (kun ifm. Mercedes-AMG S-Model). Det imponerer med en optimal sportslighed i forhold til respons, motoromdrejningstal og gearskiftetider.