GLC med Driving Performance.

Autentisk køredynamik med typiske AMG-gener: Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC.

GLC med Driving Performance.

Autentisk køredynamik med typiske AMG-gener: Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC.

  • Filosofi

    Billede af 3,0-liters AMG V6-biturbomotoren i Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC med lys på i en garage.

    AMG holder altid trit med køreglæden. Korte bremselængder. Fuld acceleration.

    Billede af undervognen på Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC med 3,0-liters V6-biturbomotor og AMG sportsundervogn.

    AMG Performance. Fascinerende kørekultur.

    AMG Performance. Fascinerende kørekultur.

    Mercedes­AMG er ikke blot producent af performancebiler, AMG er et løfte. Om altid at gå et skridt videre. Om at forvente meget og give alt. For at kunne skabe unikke biler til unikke mennesker.

    Det har også skabt noget helt nyt. En SUV med uimodståelige sportsvognsgener. Velkommen til familien, Mercedes-AMG GLC 43.

  • Eksteriør

    Billede af en Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC set forfra fra venstre side.

    Sportsligt, markant, unikt: Designet på Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC.

    Billede af Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC set bagfra fra venstre side.

    AMG hækskørtet er udstyret med en liste i sølvkrom.

    Billede af en Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC set forfra.

    Diamantgrillen er udført med forkromede stifter og AMG logo.

    Billede af Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC set bagfra.

    Karakteristiske detaljer: Forkromede rørhaler i 4-dobbelt look.

    Billede af en Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC set fra venstre side.

    Dynamik og performance fra silhuetten og ned i hver eneste AMG detalje.

    Fantastisk. Atlet.

    Fantastisk. Atlet.

    Med Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC bliver den sportslige æstetik i GLC fremhævet yderligere. Det starter med finnerne i bærende luftindtag i sølvkrom i AMG frontskørtet og fortsætter indtil de to forkromede rørhaler i 4-dobbelt look: Enhver detalje udstråler atletisk ydeevne.

    Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC's enestående design opgraderes endnu mere med elementer i sølvkrom og højglans. Diamantgrillen er udformet med forkromede stifter og en lamel i sort højglans med indsats i højglanskrom og AMG logo. Frontsplitteren i sølvkrom sørger for optimal tilførsel af køleluft til kølemodulerne. AMG hækskørtet er udstyret med en liste i sølvkrom.

  • Interiør

    Kraft. Plads.

    Kraft. Plads.

    En topatlet er intet uden sit udstyr. Derfor kan føreren af Mercedes­AMG GLC 43 forvente sig alt af cockpittet: eksklusiv forarbejdning, førsteklasses design og perfekte håndtering. Et eksempel er AMG Performance-rattet i nappalæder/DINAMICA-mikrofiber (fås som ekstraudstyr), der sikrer perfekt greb – selv ved de mest sportslige kørselsmanøvrer. Med AMG kombiinstrumentet bevarer du altid overblikket over de værdifulde køreinformationer. Der er stor sandsynlighed for, at du aldrig mere har lyst til at stige ud igen.

  • Teknik

    Vinder. Type.

    Billede af chassiset i Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC med motorblok, belyst i studieomgivelser.

    Bedst mulige traktion og suveræn køredynamik: AMG Performance 4MATIC.

    Billede af AIR BODY CONTROL-luftaffjedringen i Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC belyst i studieomgivelser.

    AMG sportsundervogn baseret på AIR BODY CONTROL med adaptiv justeringsdæmpning.

    Vinder. Type.

    3,0-liters V6-biturbomotoren i GLC 43 4MATIC anvendes i utallige AMG Performance-biler. Paradedisciplinen fra 0 til 100 km/t klarer GLC 43 4MATIC på 4,9 sekunder. Tophastigheden reguleres elektronisk til maksimalt 250 km/t. Desuden udmærker AMG 3,0-liters V6-biturbomotoren sig ved en kraftfuld ydelse, samtidig med at forbrugs- og emissionsværdierne er lave.
    De to turboladere er monteret tæt på motoren og arbejder meget spontant. Takket være blandt andet ladetrykket, der er øget til 1,1 bar,<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p> ligger effekten på 367 hk (270 kW). I kombination med drejningsmomentet på 520 Nm, som står til rådighed fra 2.500 til 4.500 o/min, resulterer det i en motor, der er meget dynamisk og omdrejningsvillig.

    Automatgearkassen 9G-TRONIC med kortere skiftetider og firehjulstrækket AMG Performance 4MATIC, der er konstrueret med størst kraftfordeling til bagakslen, udgør grundlaget for en særlig dynamisk onroad-køreoplevelse. Den helt nyudviklede foraksel, den stramme elasto-kinematik og den yderst præcise, hastighedsafhængige AMG servostyring bidrager også i væsentlig grad til den dynamiske køreoplevelse.