GLC med Driving Performance.

Autentisk køredynamik med typiske AMG-gener: Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC.

GLC med Driving Performance.

Autentisk køredynamik med typiske AMG-gener: Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC.

  • Filosofi

    Billede af Mercedes.AMG GLC skråt fra siden.

    AMG Performance. Fascinerende kørekultur.

    AMG Performance. Fascinerende kørekultur.

    Mercedes­-AMG producerer ikke alene performancebiler, AMG er et løfte. Løftet om altid at gå et skridt videre. Om at forvente meget og give alt. For at kunne skabe unikke biler til unikke mennesker.

    Det har også skabt noget helt nyt. En SUV med uimodståelige sportsvognsgener. Velkommen til familien, Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC.

  • Eksteriør

    Billede af Mercedes-AMG GLC set skråt forfra mod venstre side.

    Sportsligt, markant, unikt: Designet på Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC.

    Billede af Mercedes-AMG GLC set skråt bagfra mod venstre side.

    AMG hækskørtet er udstyret med en liste i sølvkrom.

    Billede af Mercedes-AMG GLC set fra fronten.

    Diamantgrillen er udført med forkromede stifter og AMG logo.

    Billede af Mercedes-AMG GLC set bagfra.

    Karakteristiske detaljer: Forkromede udstødningsrørsforlængere i 4-dobbelt design.

    Billede af Mercedes-AMG GLC set fra venstre side.

    Dynamik og performance fra silhuetten og ned i hver eneste AMG detalje.

    Fantastisk. Atlet.

    Fantastisk. Atlet.

    Med Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC bliver den sportslige æstetik i GLC fremhævet yderligere. Det starter med luftindtagenes finner med sølvkromdetaljer i AMG frontskørtet og er videreført med de to forkromede udstødningsrørsforlængere i 4-dobbelt design: Enhver detalje udstråler atletisk power.

    Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC har i forvejen et enestående design, som opgraderes en ekstra tand med elementer i sølvkrom og højglans. Diamantgrillen er designet med forkromede stifter og en lamel i sort højglans med detaljer i højglanskrom og AMG logo. Frontsplitteren i sølvkrom sikrer optimal tilførsel af køleluft til kølemodulerne. AMG hækskørtet er udstyret med en liste i sølvkrom.

  • Interiør

    Billede af interiøret i Mercedes-AMG GLC.
    Billede af interiøret i Mercedes-AMG GLC.
    Billede af interiøret i Mercedes-AMG GLC.
    Billede af interiøret i Mercedes-AMG GLC.

    Kraft. Center.

    Kraft. Center.

    En topatlet er intet uden sit udstyr. Derfor kan du i Mercedes­AMG GLC 43 4MATIC nyde den eksklusive forarbejdning, det førsteklasses design og den perfekte håndtering. Et eksempel er AMG Performance rattet i nappalæder/mikrofiber DINAMICA (fås som ekstraudstyr), der sikrer perfekt greb – selv ved de mest sportslige køremanøvrer. Med AMG kombiinstrumentet bevarer du altid overblikket over de værdifulde køreinformationer. Der er stor sandsynlighed for, at du aldrig mere har lyst til at stige ud igen.

  • Teknik

    Vinder. Type.

    Billede af undervognen på Mercedes-AMG GLC med 3,0-liters V6-biturbomotor og AMG sportsophæng.

    Bedst mulige traktion og suveræn køredynamik: AMG Performance 4MATIC.

    Billede af AMG 3,0-liters V6-biturbomotoren i Mercedes-AMG GLC, iscenesat i garageomgivelser.

    AMG er altid på forkant med køreglæden. Korte bremselængder. Fuld acceleration.

    Billede af AMG RIDE CONTROL+ i Mercedes-AMG GLC, iscenesat i et fotostudie

    AMG RIDE CONTROL+ med adaptiv justeringsdæmpning.

    Vinder. Type.

    3,0-liters V6-biturbomotoren i Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC anvendes i utallige AMG Performance biler. Paradedisciplinen fra 0 til 100 km/t. klarer Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC på 4,9 sekunder. Tophastigheden reguleres elektronisk til maksimalt 250 km/t. Desuden udmærker AMG 3,0-liters V6-biturbomotoren sig ved en kraftfuld ydelse, samtidig med at forbrugs- og emissionsværdierne er lave.
    De to turboladere er monteret tæt på motoren og arbejder meget spontant. Den høje ydelse på 367 hk<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p> (270 kW) opnås ikke mindst takket være det 1,1 bar forøgede ladetryk. I kombination med et drejningsmoment på 520 Nm, som er til rådighed fra 2.500 til 4.500 o/min gør det motoren ekstrem dynamisk og omdrejningsvillig.

    Automatgearkassen 9G-TRONIC med kortere skiftetider og firehjulstrækket AMG Performance 4MATIC, der er konstrueret med størst kraftfordeling til bagakslen, udgør grundlaget for en særlig dynamisk onroad-køreoplevelse. Den helt nyudviklede foraksel, den stramme elasto-kinematik og den yderst præcise, hastighedsafhængige AMG servostyring bidrager også i væsentlig grad til den dynamiske køreoplevelse.