Byens big bang.

Byens big bang.

Vejen smelter. Eller er det den skinnende film fra vandfontænen? Det er ligegyldigt for den ny Mercedes-AMG G 63. Den imponerer med sit ekspressive eksteriørdesign. Et udseende, som på forhånd gør én ting klart: Her giver jeg tonen an. Den AMG-specifikke kølerafdækning, 22" fælge, der fås som ekstraudstyr, samt det markante AMG Performance-udstødningssystem med to dobbelte afgangsrør i krom, som går ud i siden, giver alt sammen kultobjektet sit ekstroverte udseende. I den forbindelse skelner Mercedes-AMG G 63 ikke mellem lava og asfalt. Dens performance er eksemplarisk. Uden for vejen er den aldrig blevet slået. Men også i byen imponerer offroad-giganten med suveræne køreegenskaber. Det gør den således også til en konge uden for vildnisset, nemlig i storbyjunglen.

Styrkens epicenter.

Billedet viser fronten af den ny Mercedes-AMG G 63.
Billedet viser de tekniske detaljer i den ny Mercedes-AMG G 63.

Styrkens epicenter.

Kunstfærdig teknik møder brutal lyd: Den ny Mercedes-AMG G 63 med AMG 4,0-liters V8-biturbomotor, en ydelse på 585 hk (430 kW)<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>Angaben zur Nennleistung und zum Nenndrehmoment nach Verordnung (EG) Nr. 715/2007 in der gegenwärtig geltenden Fassung.

"> og et maksimalt drejningsmoment på 850 Nm <p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p> Angaben zur Nennleistung und zum Nenndrehmoment nach Verordnung (EG) Nr. 715/2007 in der gegenwärtig geltenden Fassung.

"> gør enhver kørsel til en intensiv oplevelse. AMG Performance-udstødningssystemet med lydregulering får i den forbindelse luften til at vibrere. Her kan føreren selv bestemme lyden: lige fra den diskrete lyd på lange strækninger til den robuste og følelsesmæssige lyd. AMG RIDE CONTROL giver føreren mulighed for at tilpasse undervognen med et tryk på en knap. Den ny Mercedes-AMG G 63 kan således tilpasses til det pågældende on- og offroad-terræn samt til førerens individuelle ønsker.