G-Klasse.

Den første på alle veje.

Efter produktionen af indholdet kan der være foretaget ændringer af produktet.

Bilkoncept


Bilkoncept.

Pioner på alle underlag.

Bilkoncept


Bilkoncept.

Pioner på alle underlag.

Din enhed understøtter desværre ikke denne funktion.

Din enhed understøtter desværre ikke denne funktion.

Prøv at dreje enheden for at aktivere landskabsmodus. Eller brug en enhed med en højere opløsning.

Testet behørigt i Alperne.

Stedet, hvor G-Klassen lærer at gå – og har gjort det i mere end 37 år. På en teststrækning, der er lige så spektakulær som selve bilen: Bjerget Schöckl ved den østrigske by Graz.
Mercedes-Benz G-Klasse kører testtur på bjerget Schöckl i den østrigske by Graz.
Luk
Videoen viser den obligatoriske testkørsel af Mercedes-Benz G-Klasse på bjerget Schöckl.
Se igen
En tur, som hver eneste G-Klasse skal kunne klare.
5,6 km i overordentligt krævende terræn. Med stigninger op til 100 %. Skråningsvinkler op til 54°. Klippeblokke, der rager en meter op over terrænet. Kæmpemæssige trærødder, der gennembryder overfladen. Terræn, der ville få ethvert andet køretøj til at give op – med sporriller, sten, rullesten og jordknolde. Det finder man altsammen på det 1.445 m høje Schöckl-bjerg ved den østrigske by Graz. En G-Klasse skal gennemføre flere tusinde kilometers testkørsel på dette bjerg. Og den bliver sendt op på bjerget, hver gang der udvikles nye teknologier og dele. Først når akslerne, rammen, karrosseriet, drivlinen og aggregaterne kan holde til det i længere tid end føreren, bliver G-Klassen "godkendt" og klar til serieproduktion.

Verdensrekord uden at vakle.

Mercedes-Benz 300 GD, som ejes af den tyske eventyrer Gunther Holtorf, viser G-Klassens kompromisløse terrænegenskaber på en spektakulær måde.
Billede af Gunter Holtorfs Mercedes-Benz 300 GD foran Himalaya-bjergenes spektakulære bjergkamme.
Luk
Hvor der findes et G, findes der også en vej.
For Gunter Holtorfs Mercedes-Benz 300 GD går denne vej hele jorden rundt – helt præcis 22 gange og med tilbagelæggelse af i alt næsten 900.000 km. Omkring 250.000 af disse har han afviklet med stil på veje og i terræn uden fast belægning: Via grusstier eller ujævne jordveje, i mudder på strækninger med store huller eller klippefyldte stigninger over høje bjergpas. For undervognen og chassiset svarer denne belastning til omkring 2.500.000 km i det centraleuropæiske vejnet. Afviklet med én og samme motor! Også hele drivlinen, gearkassen og akslerne er de originale. Hverken rammen eller karrosseriet viser nogen former for træthedstegn. Og bortset fra forstærkede fjedre og støddæmpere til ekstreme betingelser er den permanent overlæssede G-Klasse den samme, som da den kom ud fra fabrikken.
Billede af Gunther Holtorf med sin Mercedes-Benz 300 GD i Tibet.
Her må man ikke vakle.
Og man skal kunne have fuld tilid til G-Klassens evner. Olien skal skiftes for hver 5.000 km. Det er vigtigt at udskifte sliddele, før de går i stykker. Resten klarer G-Klassen med stoisk selvsikkerhed. Selv når ekspeditionens udstyr, madvarer, reservedunke og -hjul, drivmidler, værktøj og reservedele løber op i 3,3 ton – hvilket faktisk er 500 kilo mere end den tilladte totalvægt. Det er ikke noget problem for den 3-liters dieselmotor med 88 hk (65 kW). Og det er en æressag, at en G-Klasse ikke bliver bragt ud af fatning, når den udsættes for klimatiske udfordringer rundt omkring i verden – f.eks. gloende hede dage i diverse ørkener, dampende fugtige jungleområder eller isnende kulde i arktiske udørkner.

Rendyrkede offroad-egenskaber.

G 350 d Professional fra Mercedes-Benz – rendyrket køreglæde for alle, der vil langt frem i verden.
Billede af Mercedes-Benz G-Klasse G 350 d Professional med kinablå speciallak.
Luk
Den kinablå speciallak til G 350 d Professional er en hyldest til Gunther Holtorfs "Otto".

På sporet med Gunther Holtorf: G 350 d Professional i kinablå.

Rendyrket fornøjelse.
G 350 d Professional er en rendyrket G-Klasse – med alle de gener, som gør en G-Klasse til en G-Klasse. For ikonet blandt terrænmodeller betyder det primært en suveræn fremdrift i enhver situation og uden undtagelse. Endnu større frihøjde til det mest uvejsomme terræn. Allterrain-dæk med perfekt traktion på selv det mest krævende underlag. En stor hældningsvinkel for alle tilfældes skyld. Øget nyttelast til ambitiøse målsætninger. Og med Professional Offroad-pakken endnu flere praktiske detaljer – eksempelvis stenslagsbeskyttelsesgitre på forlygterne (efter ønske også til blinklygterne), bagagerum med trægulv og så selvfølgelig det klassiske G-Klasse udstyr: En tagbærer inklusive stige.
Med stenslagsbeskyttelsesgitteret er Mercedes-Benz G 350 d Professional forberedt på alt.
Ambitiøst G for de ambitiøse.
G-Klassens store styrke er uden tvivl den ubetingede funktionalitet og praktiske anvendelighed. Et G designet til at blive brugt i krævende terræn med en imponerende stamina, robusthed og nærmest ubegrænsede terrænegenskaber – uden undtagelser. G-Klassen er derfor også ofte det foretrukne køretøj til terrænopgaver i forsvaret, hjælpeorganisationer, industrier og kommuner.

High Society er kommet til byen.

G-Klassen løfter allerede på almindelige veje sløret for, hvad den kan i terræn.
I storbyens dybe kløfter føler Mercedes-AMG G 63 sig godt tilpas.
Luk
Hårdfør og robust. Med en suveræn performance.
Motorydelsen i Mercedes-AMG G 63 er ambitiøs. To turboladere og ladeluftkøling kombineret med et uforskammet højt drejningsmoment på 760 Nm katapulterer den op i en ydelsesklasse helt for sig selv. De overvældende kræfter tøjles perfekt af AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC gearkassen med shift-paddles på rattet. Konsekvent fremdrift, perfekt akkompagneret af den mættede lyd fra AMG sportsudstødningssystemet. Endnu mere ydelse, endnu mere drejningsmoment og muligheden for at slippe endnu flere kræfter fri på vejen får man kun ved at vælge Mercedes-AMG G 65 med sin kompromisløst præsterende V12-biturbomotor. Med 1.000 Nm og 630 hk (463 kW) gør denne ultrastærke motor G-Klassen til en af de stærkeste serieproducerede terrængående biler overhovedet.
Mercedes-AMG G 63 imponerer i enhver situation med sin ydelsesstærke V8-biturbomotor.
Aftvinger respekt. Og vinder gehør.
Ligner en terrænbil. Kører som en terrænbil. Lyder som en supersportsvogn. Den helt unikke V8-sound er standard allerede i G 500 – og leveres af 4,0-liters V8-biturbomotoren med fantastiske kræfter og en enestående lyd. Mercedes-AMG G 63 har i den grad også noget at have selvsikkerheden i. Den gennemprøvede AMG 5,5-liters V8-biturbomotor og AMG sportsudstødningssystemet i G 63 giver dig den AMG-typiske gåsehudsfornemmelse – med forkromet dobbelt udstødning i hver side som et designmæssigt udråbstegn. For en endnu større opgradering kan du vælge Mercedes-AMG G 65 med den ultrastærke V12-biturbomotor, som flytter grænser og definerer niveauet selv i kongedisciplinen inden for motorkonstruktion.
AMG sportsudstødningen på Mercedes-AMG G 63 er også et designmæssigt højdepunkt med dobbelte udstødningsrør i hver side.
I storbyens dybe kløfter føler Mercedes-AMG G 63 sig godt tilpas.
Se igen

Imponerende udseende. Maksimal komfort.

Når du kører G-Klasse, sidder du ikke blot i en hævet position. Du sidder på den mest eksklusive siddeplads med verdens storbyer for dine fødder.
Mercedes-AMG G 63 føler sig hjemme i verdens eksklusive storbyer.
Luk
En stjerne på fronten. Fem på bagpartiet.
En eksklusiv atmosfære er kendetegnet ved, at den er noget helt unik. Omgivet ene og alene af de mest udsøgte materialer, som er forarbejdet i hånden til at yde den højeste grad af komfort. Og når du rører ved gearvælgeren med "AMG"-logo, forvandler det eksklusive sig til high performance.
Den forhøjede siddeposition i Mercedes-AMG 63 giver det bedste overblik.
Udsigten følger med.
Den forhøjede siddeposition i G-Klassen giver det perfekte overblik sammen med de mest innovative sikkerheds- og køreassistentsystemer. Uden for almindelige veje har G-Klassen ikke brug for meget andet end sin bomstærke motor og sit differentiale krydret med lidt frihøjde. På alfalterede veje kører den takket være Mercedes-Benz Intelligent Drive imidlertid mindst lige så suverænt – den hævede siddeposition føles helt enkelt godt på alle former for veje. G-Klasse giver dig altid overblik over vejen og vejgreb – uanset om du kører på grus, i mudder eller på asfalt.
Billede af den eksklusive atmosfære i Mercedes-Benz G-Klasse.

I sit rette element.

Suveræn i enhver situation – G-Klassen leverer en kompromisløs performance.
Mercedes-AMG G 63 ude at køre i sine naturlige omgivelser – storbyens jungle.
Luk
Komfort på et nyt niveau.
En G-Klasse føjer sig ikke efter noget eller nogen – kun underlaget. Den nye generation af ESP® giver endnu mere kørestabilitet og sikkerhed. Det videreudviklede ASR og ABS bidrager desuden til at optimere traktionen og forkorte bremselængden. Justeringsdæmpningen (ekstraudstyr kun i forbindelse med G 500) gør det muligt at opnå mærkbart mere dynamiske køreegenskaber i Sport-programmet og mindsker den for terrænkørende biler typiske tendens til sidehældning i kurver. Det giver suveræn kørekomfort, som når et helt nyt niveau i forbindelse med det elektroniske traktionssystem 4ETS.
Billede af gearvælgeren med eksklusivt "AMG"-logo i G-Klassen.
Justeringsdæmpning til Mercedes-Benz G-Klasse

Mere dynamiske køreegenskaber i G 500 med justeringsdæmpning som ekstraudstyr.

Holder. Og ikke kun hvad den lover.

Håndtaget over handskerummet er en ikonisk hyldest til G-Klassens mere end 37 års historie – og i krævende terræn er det desuden også yderst praktisk.
Håndtaget i Mercedes-Benz G-Klasse er ikonisk og praktisk.
Luk
Differentialspærrerne er en vigtig del i Mercedes-Benz G-Klasse.

Også et designmæssigt højdepunkt – den centralt placerede differentialespærre i midterkonsollen.

Håndtaget over handskerummet har altid været en fast del af udstyret i Mercedes-Benz G-Klasse.

Ikke til at forestille sig uden – håndtaget har siden 1979 været en praktisk hjælper i enhver G-Klasse.

En klassiker hele vejen igennem.
Få ting er lige så ikoniske som de markante linjer og det kantede design på en G-Klasse. Men det er netop også de små detaljer, der gør den store klassiker så unik. Dørhåndtagene, som skal åbnes med et fast tryk, og formsproget, der er hævet over ethvert modelune. De slanke, næsten klassiske dørstifter – som giver lyd fra sig på en klassisk måde for at indikere betjening af låsemekanikken, når du betjener centrallåsesystemet. Alene denne markante lydoplevelse giver dig en fornemmelse af det velkendte, det sikre og det trygge i din G-Klasse. Og det har den gjort i over 37 år.
De klassiske dørstifter i Mercedes-Benz G-Klasse er et godt match til den klassiske terrænbils markante formsprog.

Mod strømmen.

Kantede former, lige linjer og store plane overflader – igennem mere end 37 år har G-Klassen bevist sit værd og sin evne til at trodse ethvert modelune.
I mere end 37 år har Mercedes-Benz G-Klasse været tro mod sit klassiske formsprog.
Luk
I mere end 37 år har Mercedes-Benz G-Klasse været tro mod sit eget klassiske formsprog.
Se igen
De markante blinklygter på skærmen findes foruden på Mercedes-AMG G 63 også på alle de øvrige modelvarianter af G-Klassen.

Stilsikker anakronisme – de markante blinklygter på G-Klassen.

De karakteristiske dørhåndtag findes foruden på Mercedes-AMG G 63 også på alle øvrige modelvarianter af G-Klassen.

Et løfte er et løfte – G-Klassen er tro mod sig selv! Også når det gælder de markante dørhåndtag.

At være fleksibel er også at være tro mod sig selv.

Fra operaen i storbyen til et afsides chalet i bjergene – G-Klassen kender ingen grænser. Og mangfoldigheden af udstyr i forbindelse med designo manufaktur er også nærmest helt uden grænser.
Billede af Mercedes-AMG G 63 med den eksklusive designo manufaktur lakering mauritiusblå metallic.
Luk
Billede af Mercedes-AMG G 63 med den eksklusive designo manufaktur lakering designo gylden oliven magno.

Endnu mere unikt – to af de ni eksklusive designo manufaktur speciallakeringer.

Kunsten at være smuk indeni.
designo manufaktur giver dig et eksklusivt udvalg af forskellige smukke læderindtræk: Sortimentet strækker sig fra sadelbrunt til silkebeige og dybhavsblå designo læder. Kontrastsyningernes farvenuancer er perfekt afstemt til indtræksfarven. Det tofarvede designo interiør er noget helt specielt – og det anvendes blandt andet til sæderne, instrumentpanelet og rattet. For et harmonisk og stilfuldt design i kabinen, som du kan give et individuelt udtryk helt ned i detaljerne.
Et fuldkomment harmonisk og stilfuldt kabinedesign – med det tofarvede designo manufaktur interiør i Mercedes-AMG G 63.
Stærk og spændende Mercedes-AMG G 63 lakeret i designo mauritiusblå metallic og med Night-pakke.

Stærk og spændende – med Night-pakken bliver G-Klassen nattens dronning.

Mercedes-Benz G 350 d Professional: Brændstofforbrug ved bykørsel/landevejskørsel/blandet kørsel: 9,0/11,0/10,1 km/l; CO2-emission ved blandet kørsel: 261 g/km<p>De anførte værdier er de „målte NEDC-CO2-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 2 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153, som er fastsat i overensstemmelse med bilag XII i forordning (EF) nr. 692/2008. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. På grund af ændringer i lovgivningen vedrørende de retningsgivende kontrolmetoder kan der være angivet højere værdier i overensstemmelsesattesten, som er bestemmende for bilens indregistrering og evt. vægtafgift. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer afhængigt af det valgte ekstraudstyr.</p>

Mercedes-AMG G 63: Brændstofforbrug ved bykørsel/landevejskørsel/blandet kørsel: 5,8/8,5/7,2 km/l; CO2-emission ved blandet kørsel: 322 g/km<p>De anførte værdier er de „målte NEDC-CO2-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 2 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153, som er fastsat i overensstemmelse med bilag XII i forordning (EF) nr. 692/2008. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. På grund af ændringer i lovgivningen vedrørende de retningsgivende kontrolmetoder kan der være angivet højere værdier i overensstemmelsesattesten, som er bestemmende for bilens indregistrering og evt. vægtafgift. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer afhængigt af det valgte ekstraudstyr.</p>

Mercedes-AMG G 65: Brændstofforbrug ved bykørsel/landevejskørsel/blandet kørsel: 4,4/7,3/5,9 km/l; CO2-emission ved blandet kørsel: 397 g/km<p>De anførte værdier er de „målte NEDC-CO2-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 2 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153, som er fastsat i overensstemmelse med bilag XII i forordning (EF) nr. 692/2008. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. På grund af ændringer i lovgivningen vedrørende de retningsgivende kontrolmetoder kan der være angivet højere værdier i overensstemmelsesattesten, som er bestemmende for bilens indregistrering og evt. vægtafgift. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer afhængigt af det valgte ekstraudstyr.</p>

Heritage


Heritage.

Karakterstærk siden 1979. Oplev den enestående historie om Mercedes-Benz G-Klasse.

Heritage


Heritage.

Karakterstærk siden 1979. Oplev den enestående historie om Mercedes-Benz G-Klasse.

Mercedes-Benz G-Klasse har næsten ikke forandret sig i sin 36 års modelhistorie.
Se igen

Mere om G-Klassens historie:

Stig ind og lad dig rive med af G-Klassens fantastiske historie. Læs detaljer om det spændende samspil mellem tradition og innovation.


Mere om G-Klassens historie:

Stig ind og lad dig rive med af G-Klassens fantastiske historie. Læs detaljer om det spændende samspil mellem tradition og innovation.

Oplev historien


En legende skriver historie.

G-Klassen har eksisteret siden 1979. Den er et kraftigt vidnesbyrd om, hvor højt Mercedes-Benz vægter traditioner. Følg historien om G-Klassen i billeder.

Oplev historien


En legende skriver historie.

G-Klassen har eksisteret siden 1979. Den er et kraftigt vidnesbyrd om, hvor højt Mercedes-Benz vægter traditioner. Følg historien om G-Klassen i billeder.

Sublim på stranden – Mercedes-Benz 240 GD cabriolet.
Sublim på stranden – Mercedes-Benz 240 GD cabriolet.

G-Klassen: En terrænbil med mange ansigter.

Strand, land, vand: G-Klassen mestrer adskillige forhindringer. Igennem mere end 38 år har Mercedes-Benz G-Klasse udviklet sig til det mest sublime inden for terrængående biler – og bevaret sit unikt kantede og klassiske udseende.

Udviklingsarbejdet begyndte allerede i 1972. Under projektnavnet "Haflinger II" var det planen at udvikle en firehjulstrækker til civile og militære anvendelsesformål i samarbejde med den østrigske virksomhed Steyr-Puch. I 1979 begyndte den officielle produktion af G-Klassen.

Mercedes-Benz G-Klasse kan bestilles i firedørs- og todørsmodeller, i en kort og en lang version som cabriolet og som kassevogn.

G-Klassen debuterer i foråret 1979.

G-Klassen har eksisteret siden 1979. Den er et kraftigt vidnesbyrd om, hvor højt Mercedes-Benz vægter traditioner. Men også innovation, for den har altid fulgt med den aktuelle tekniske udvikling.

Allerede i 1980 brugte Johannes Paul II en Mercedes-Benz 230 G som pavemobil.

En G-Klasse til paven: "Pavemobilen".

Da pave Johannes Paul II ved et officielt besøg i Tyskland i 1980 kørte brugte en 230 G som "pavemobil", blev G-Klassen hurtigt kendt af en bred skare.

Kuplen i plexiglas beskyttede Den Hellige Fader mod vind og vejr. Og de troende kunne stadig se ham gennem glasset. Den hvide G-Klasse var skudsikker og udstyret med håndtag, så paven kun stå komfortabelt og sikkert, mens han kørte forbi de troende folkemasser.

1983 vinder Jacky Ickx det legendariske rallyløb Paris-Dakar i en Mercedes-Benz 280 GE.

Sejr ved rallyløbet Paris-Dakar i 1983.

Selv inden for motorsport er G-Klassen en succes: Jacky Ickx og hans codriver, skuespilleren Claude Brasseur, vinder i 1983 rallyløbet Paris-Dakar i en 280 GE.

G 400 CDI med bådtrailer som et udtryksfuldt billede af Mercedes-Benz G-Klasse typeserie W 463 – med al dens funktionalitet og luksus.

Kompromisløse terrænegenskaber og luksus: Typeserie 463.

Med typeserie 463 begynder Mercedes-Benz fra 1989 at positionere sig i luksusbilsegmentet med sin terrænmodel. For at kunne montere et ABS-system med mulighed for frakobling, får modellerne permanent firehjulstræk.

Også uden for luksusbilsegmentet har G-Klassen for længst bevæget sig fra sin position som arbejdshest til at være en firehjulstrækker med raffinerede egenskaber. Indvendigt har den komfortable kabineatmosfære fået overtaget i forhold til tidligere tiders mere sparsomme udtryk, og udvalget af ekstraudstyr vokser.

Håndlavet i Graz


Enhver G-Klasse er unik. Håndlavet i Graz.

I mere end 35 år er G-Klassen blevet håndlavet på vores fabrik i østrigske Graz. I løbet af disse år har en kvart million modeller forladt fabrikken.

Håndlavet i Graz


Enhver G-Klasse er unik. Håndlavet i Graz.

I mere end 35 år er G-Klassen blevet håndlavet på vores fabrik i østrigske Graz. I løbet af disse år har en kvart million modeller forladt fabrikken.

Mercedes-Benz G-Klasse svejses i hånden på fabrikken i Graz.

Alene til stigerammen på G-Klasse er det nødvendigt at lave omkring 5.000 svejsepunkter.

På fabrikken i Graz forbindes G-Klassens karrosseri og motor.

På fabrikken i Graz forbindes undervognen og motoren med hinanden.

Montering af drivlinen i Mercedes-Benz G-Klasse på fabrikken i Graz.

Montering af drivlinen i G-Klassen på fabrikken i Graz.

Råkarrosseriet på G-Klassen forberedes til lakeringsarbejdet på fabrikken i Graz.

Inden lakeringen fjernes snavs og oxid grundigt.

Efter katodisk dyppelakering forberedes karrosseriet i G-Klassen til de næste trin i processen.

Karrosseriet i G-Klassen efter katodisk dyppelakering.

Selv helt små ujævnheder rettes op på hver eneste G-Klasse før lakeringen på fabrikken i Graz.

Små ujævnheder rettes op før lakeringen.

Før udlevering tjekkes hver eneste G-Klasse minutiøst i en lystunnel for de mindste små fejl i lakken og karrosseriet.

Hver eneste G-Klasse tjekkes minutiøst for de mindste små fejl i en lystunnel.

Inden det endelige tjek i en lystunnel højglanspoleres metallakken på G-Klassen, før bilen kan leveres til kunden.

Før den endelige udlevering bliver G-Klassen højglanspoleret.

De mindste små fejl opdages og markeres i lystunnellen – så de kan blive udbedret før levering af G-Klassen til kunden.

Selv de mindste ujævnheder bliver synlige i en lystunnel.

Hver eneste G-Klasse fra Mercedes-Benz håndlaves i Graz og består af omkring 3.000 enkeltdele.

Først efter mere end 100 mandetimer forlader en G-Klasse fabrikken.

De varierende modeller af G-Klasse nødvendiggør manuel produktion i et enkelt produktionsspor. Blandt i alt 10.000 enkeltdele udvælger erfarne mekanikere de omkring 3.000 dele, der passer til den specifikke model, hvorefter de samler en ny G-Klasse med stor omhyggelighed. Første efter mere end 100 mandetimer – næsten tre gange så mange som i forbindelse med maskinelt fremstillede biler – forlader en G-Klasse fabrikken.

Tour de G


Tour de G: Til verdens ende i G-Klassen.

I en Mercedes-Benz 300 GD med en 3-liters dieselmotor og 88 hk (65 kW) begav Gunther Holtorf sig i 1988 ud i verden for at skrive historie og opleve verdens kontinenter ét efter ét. Han kørte igennem 215 lande, regioner og territorier og tilbagelagde knap 900.000 kilometer – uden at skifte motor en eneste gang. Det var en verdensrekord.

Tour de G


Tour de G: Til verdens ende i G-Klassen.

I en Mercedes-Benz 300 GD med en 3-liters dieselmotor og 88 hk (65 kW) begav Gunther Holtorf sig i 1988 ud i verden for at skrive historie og opleve verdens kontinenter ét efter ét. Han kørte igennem 215 lande, regioner og territorier og tilbagelagde knap 900.000 kilometer – uden at skifte motor en eneste gang. Det var en verdensrekord.

Under skærpede betingelser.

Gunther Holtorf kører i sin Mercedes-Benz 300 GD gennem højlandet i Tibet med buddhistiske byer og Himalaya-bjergene.
Gunther Holtorf demonstrerer G-Klassens vandgående egenskaber i sin Mercedes-Benz 300 GD i Tanzania.
Mercedes-Benz G-Klassen med kælenavnet "Otto" blandt håbløst lastede lastbiler i Indien.
Mercedes-Benz 300 GD, her i skibscontaineren, var den første udenlandske privatbil på Jamaica.
Gunther Holtorf foran sin Mercedes-Benz 300 GD på saltsletten Salar de Uyuni i Bolivia i 1997.
Mercedes-Benz 300 GD "Otto" i Tanzania.

Under skærpede betingelser.

Lidt mere end 250.000 af de knap 900.000 kilometer tilbagelagde Mercedes-Benz 300 GD tro mod dens natur, nemlig uden for alfarvej.

Lidt mere end 250.000 af de knap 900.000 kilometer tilbagelagde Mercedes-Benz 300 GD tro mod dens natur, nemlig uden for alfarvej.

På grusveje og i ujævnt terræn uden fast belægning, i mudder eller over klippefyldte bjergtoppe – for undervognen og chassiset modsvarer denne belastning omkring 2,5 millioner kilometers kørsel i det almindelige centraleuropæiske vejnet.
Drømmer du også som Gunther Holtorf om at forlade de nedtrampede stier, om at opleve verden og den ægte Mercedes-Benz fascination og perfektion?

Mercedes-Benz Intelligent Drive


Mercedes-Benz Intelligent Drive

Præstationsfremmende komfort og forbilledlig sikkerhed.

Mercedes-Benz Intelligent Drive


Mercedes-Benz Intelligent Drive

Præstationsfremmende komfort og forbilledlig sikkerhed.

Uanset om du kører i myldretiden, er undervejs i længere tid om natten eller kører i uvejsomt terræn – din G-Klasse sørger netop for at aflaste dig mærkbart i stressede situationer. Dette skyldes et koncept, der er indgroet i alle vores biler og gør hver tur i en Mercedes unik: Intelligent Drive. For den tid, du tilbringer bag rattet, er din egen tid. Tid til afslapning. Tid til at tanke energi. Så du frem for alt kommer sikkert, men også altid afslappet frem til din destination.

Afstandspiloten DISTRONIC.

Det innovative køreassistentsystem hjælper automatisk føreren med at holde sikker afstand til den forankørende og aflaster føreren på lange ture samt ved trafik med kødannelser.

Systemet advarer visuelt ved underskridelse af sikkerhedsafstanden og akustik ved risiko for en kollision. Ved hjælp af motor-, bremse- eller gearkasseindgreb hjælper systemet med at holde korrekt afstand, hvis bilen nærmer sig et langsomtkørende køretøj.

Din kontrolcentral til opfyldelse af selv de største krav.

Navigation, telefon, audio, video eller internet – med betjenings- og displaysystemet COMAND Online får du adgang til og overblik over alle medier. Betjeningen er enkel og intuitiv.

Harddisknavigationen med realistisk topografisk kortvisning tager højde for aktuel trafikinformation. Med en kompatibel mobiltelefon er det muligt frit at bruge Mercedes-Benz apps til søgning efter PO'er, vejr eller internetradio under kørslen.

Parkering på en mere sikker måde.

I forbindelse med manøvrering overvåger den elektroniske parkeringshjælp bilens front- og hækområde efter ekkolodsprincippet og advarer føreren, hvis der registreres en fare for kollision.

Ved hjælp af ultralydssignaler beregner den elektroniske styreenhed afstanden mellem forhindring og bil. Så snart der registreres en forhindring i disse områder, vil føreren først blive advaret med visuelle og derefter akustiske advarselssignaler.

Blind Spot-assistent.

Blind Spot-assistenten bruger nærområderadarsensorer. Når systemet registrerer et køretøj i "den blinde vinkel", vises dette for føreren ved hjælp af en rød trekant i det pågældende sidespejl.

Registrerede køretøjer, som overhaler, vises, så snart de kommer ind i overvågningszonen, fra B-stolpen og bagud ca. 3,5 m fra højre og venstre side og 3 m over bilens bagparti. Systemet fungerer i hastighedsområdet mellem 30 km/t og 250 km/t.

Brændstofforbrug for Mercedes-AMG G 63 ved bykørsel/landevejskørsel/blandet kørsel: 5,8/8,5/7,2 km/l; CO2-emission ved blandet kørsel: 322 g/km<p>De anførte værdier er de „målte NEDC-CO2-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 2 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153, som er fastsat i overensstemmelse med bilag XII i forordning (EF) nr. 692/2008. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. På grund af ændringer i lovgivningen vedrørende de retningsgivende kontrolmetoder kan der være angivet højere værdier i overensstemmelsesattesten, som er bestemmende for bilens indregistrering og evt. vægtafgift. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer afhængigt af det valgte ekstraudstyr.</p>

Netværk


Netværk.

Din indgang til Mercedes-Benz' digitale verden.

Netværk


Netværk.

Din indgang til Mercedes-Benz' digitale verden.

Oplev den onlinebaserede forbindelse mellem bil og verden udenfor.

Den bedste forbindelse til din bil – Mercedes me connect.

Den bedste forbindelse til din bil – Mercedes me connect.

Med Mercedes me connect skabes en fascinerende forbindelse mellem dig selv, din smartphone og din Mercedes-Benz. Uanset om du er ude at køre eller sidder derhjemme, kan du med Mercedes me connect tjekke vigtige bildata som kilometerstand, dæktryk og tankbeholdning online enten i Mercedes me Portal eller i Mercedes me-appen. Tjenester som telediagnose, administration af serviceeftersyn og havarihåndtering giver dig netværksintegreret sikkerhed. Du kan nemt og ubesværet sende dine kørselsmål fra din smartphone til din Mercedes-Benz. Live Traffic Information giver dig meldinger om trafiksituationen i realtid. Og køretidsprognosen advarer dig om kødannelser og foreslår det optimale afgangstidspunkt.

Registrér dig nu, så du kan få glæde af disse og mange andre tjenester, der gør din mobile hverdag både sjovere og lettere.

Sådan aktiverer du dine Mercedes me connect-tjenester

Sådan aktiverer du dine Mercedes me connect-tjenester

I dag skal ingen undvære digital komfort. Heller ikke dig. Så gå blot ind og registrér dig i Mercedes me Portal. Så snart du er tilmeldt, vil din Mercedes-Benz forhandler knytte din Mercedes me konto til din bil. Derefter kan du aktivere de indstillinger, apps og tjenester, du ønsker, og du kan til enhver tid deaktivere dem igen. Fleksibelt og personligt hele vejen igennem. Til enhver tid og overalt.

Offroadteknologier


Offroadteknologier.

G-Klassens terrænegenskaber er kompromisløse. Der er næsten ikke noget, som kan bringe den ud af ligevægt. Dens stabilitet, frihøjde og robuste terrænegenskaber er legendariske.

Offroadteknologier


Offroadteknologier.

G-Klassens terrænegenskaber er kompromisløse. Der er næsten ikke noget, som kan bringe den ud af ligevægt. Dens stabilitet, frihøjde og robuste terrænegenskaber er legendariske.

Over veje eller over stok og sten.

Tre 100 procents differentialespærrer – det ultimative assistentsystem til offroadkørsel.

Grundlaget for enhver G-Klasse er den vridningsstabile stigeramme af pladestål.

Stigeramme

Billede af betjeningsknapperne til de tre 100 procents differentialespærrer i Mercedes-Benz G-Klasse.

Differentialespærrer

Vigtigt udstyr: Rygraden.

Ubøjelig i enhver situation: G-Klasse med stigeramme i 3-4 mm tykt stål.

Ekstra power ved tryk på en knap.

Terrænudveksling til optimeret overførsel af motorens drejningsmoment.

Nærbillede af Low Range-kontakten i Mercedes-Benz G-Klasse.

Low Range-kontakt

Offroadegenskaber


Offroadegenskaber.

G-Klassen har ikke brug for veje. Den baner altid selv vej og begynder, der hvor andre giver op.

Offroadegenskaber


Offroadegenskaber.

G-Klassen har ikke brug for veje. Den baner altid selv vej og begynder, der hvor andre giver op.

  • Stigning

    100 % stigeevne i Mercedes-Benz G-Klasse.

    100 %

    stigeevne.Stigeevne for Mercedes-AMG modeller: Op til 80 %.

    Svarer til en

    45°

    stejl stigning.

  • Hældning

    Mercedes-Benz G-Klasse kan klare 54 % hældning.

    54 %

    hældning.

    Og er desuden

    100 %

    kørestabil.

  • Vanddybde

    Mercedes-Benz G-Klasse klare endda også at køre gennem vand med en vanddybde op til 60 cm.

    Op til

    60 cm

    vanddybde.

    For

    100 %

    tørre fødder.

  • Rampevinkel

    Med sin stor frihøjde og optimale akselafstand klarer Mercedes-Benz G-Klasse en rampevinkel op til 24°.

    Op til

    24°

    rampevinkel.

    Med

    2.850 mm

    akselafstand.

  • Hældningsvinkel

    En hældningsvinkel op til 30 ° forrest og bagest er ikke noget problem for Mercedes-Benz G-Klasse

    Op til

    30°

    hældningsvinkel forrest og bagest.

    Op til

    27°

    for Mercedes-AMG modellerne.

  • Frihøjde

    Det laveste punkt på Mercedes-Benz G-Klasse er 23,5 cm over jorden.

    Frihøjde på

    23,5 cm

    Og imponerende

    22 cm

    for Mercedes-AMG modellerne.

Brændstofforbrug for Mercedes-Benz G 500 ved bykørsel/landevejskørsel/blandet kørsel: 6,9/9,1/8,1 km/l; CO2-emission ved blandet kørsel: 289 g/km<p>De anførte værdier er de „målte NEDC-CO2-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 2 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153, som er fastsat i overensstemmelse med bilag XII i forordning (EF) nr. 692/2008. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. På grund af ændringer i lovgivningen vedrørende de retningsgivende kontrolmetoder kan der være angivet højere værdier i overensstemmelsesattesten, som er bestemmende for bilens indregistrering og evt. vægtafgift. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer afhængigt af det valgte ekstraudstyr.</p>

Mercedes AMG


Mercedes-AMG.

Koncentreret kraft. I et markant design. For en fascinerende Driving Performance.

Mercedes AMG


Mercedes-AMG.

Koncentreret kraft. I et markant design. For en fascinerende Driving Performance.

  • Mercedes-AMG G 63

    Billede af Mercedes-AMG G 63 med ekstravagant eksteriør.

    Den koncentrerede kraft i Mercedes-AMG G 63 kommer også til udtryk, når det gælder den typiske AMG styling. Med det eksklusive og ekstravagante udstyr får du også en fornemmelse af den terrængående performancebils ydelsesvillige egenskaber inde i kabinen. En fantastisk terrænbil, der imponerer med sine enorme kræfter og nøje afstemte detaljer. Du finder flere detaljer om Mercedes-AMG under: Individuel konfiguration af bilen.

    5,4 sek.

    fra 0 til 100 km/t.

    AMG 5,5-liters V8-biturbomotor

    571 hk

    (571 hk)

  • Mercedes-AMG G 65

    Billede af Mercedes-AMG G 65 i eksklusivt design.

    Mercedes-AMG G 65 er G-Klasse modelseriens tolvcylindrede high performance-offroader med en kompromisløs trækkraft – både i terræn og på almindelige veje. Det typiske ekstravante AMG design, den fantastiske performance og de udsøgte detaljer i kabinen er karakteristiske og garant for en eksklusiv fornemmelse – i ethvert terræn. Du finder flere detaljer om Mercedes-AMG under: Individuel konfiguration af bilen.

    5,3 sek.

    fra 0 til 100 km/t.

    AMG 6,0-liters V12-biturbomotor

    463 kW

    (630 hk)

Billeder og film


Billeder og film.

Billeder og film


Billeder og film.

De ikoniske designlinjer på Mercedes-Benz G-Klasse har næsten ikke forandret sig siden 1979.
Med sin ekstreme frihøjde og voluminøse dækstørrelse bliver der uden tvivl lagt mærke til Mercedes-Benz G 500 4x4² – både onroad og offroad.
designo læderindtræk i porcelæn/sort med porcelænsfarvede syninger er med til at give Mercedes-AMG modellerne et endnu mere individuelt udtryk.
Mercedes-Benz G-Klasse: Specialmodellen Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
"Otto", den kinablå Mercedes-Benz 300 GD ejet af den tyske eventyrer Gunther Holtorf, foran Himalaya-bjergenes spektakulært bjergtoppe.
Billede af en Mercedes-Benz G-Klasse ved en obligatorisk testkørsel på bjerget Schöckl ved den østrigske by Graz.
Farvepakken aliengreen til Mercedes-AMG modellerne er lige så spektakulær som selve bilen.
Med sine seks hjul og sin stærke V8-biturbomotor med 544 hk (400 kW) samt den helt suveræne undervogn klarer Mercedes-AMG G 63 6x6 enhver topografisk udfordring.
Med sine seks hjul og sin stærke V8-biturbomotor med 544 hk (400 kW) samt den helt suveræne undervogn klarer Mercedes-AMG G 63 6x6 enhver topografisk udfordring.
Se igen
Helt på hjemmebane – onroad og offroad. Mercedes-Benz G 500 4x4² dominerer, uanset hvor den kører.
Helt på hjemmebane – onroad og offroad. Mercedes-Benz G 500 4x42 dominerer, uanset hvor den kører.
Se igen