Det bedste fra to verdener.

Det bedste fra to verdener.

Oplev Mercedes-Benz' plug-in-hybrid-modeller.

Oplev Mercedes-Benz' plug-in-hybrid-modeller.

Det bedste fra to verdener.

Det bedste fra to verdener.

Oplev Mercedes-Benz plug-in-hybrid-modeller.

Oplev Mercedes-Benz plug-in-hybrid-modeller.

Det bedste fra to verdener.

Det bedste fra to verdener.

Oplev Mercedes-Benz plug-in-hybrid-modeller.

Oplev Mercedes-Benz plug-in-hybrid-modeller.

Hvad er EQ Power?


Mere power, mindre forbrug.

Hvad er EQ Power?


Mere power, mindre forbrug.

Vores EQ Power-modeller med plug-in-hybridmotor forbinder det bedste fra to verdener: Elmotorens dynamik og effektivitet og forbrændingsmotorens rækkevidde. Ved bykørsel kan de køre rent elektrisk, de kan oplades hjemme og ved offentlige ladestationer og giver på lange strækninger den vante komfort med hurtig optankning.

Oplev EQ Power-biler


EQ Power-bilerne fra Mercedes-Benz.

Oplev EQ Power-biler


EQ Power-bilerne fra Mercedes-Benz.

I Mercedes-Benz omfattende EQ Power-flåde finder du den rigtige bil med plug-in-hybridmotor til ethvert behov.

"Alle har forskellige krav til deres bil. Findes der en plug-in-hybrid, der passer præcis til mig?"

Helt sikkert. Uanset om du kun vil bruge din plug-in-hybrid i byen eller skal pendle over længere strækninger. I vores store flåde kan alle finde den helt rigtige model.

  • C-Klasse 350 e sedan

    På billedet ses C-Klasse sedan C 350 e med plug-in hybridmotor.

    Strømforbrug for C-Klasse 350 e sedan i blandet testcyklus: 13,2-11,0 kWh/100km; brændstofforbrug ved blandet kørsel: 41,7-47,6 km/l; CO2-emission ved blandet kørsel: 54-48 g/km..

    +31 km

    Rækkevidde på strøm

    5,9 sek.

    fra 0-100 km/t

    C 350 e sedan

    C 350 e sedan

    Dens teknologi giver mulighed for optimal effektivitet, imponerende dynamik og med muligheden for forklimatisering af bilen en hidtil uanet komfort. Og med C-Klassens kendte stabilitet i hverdagen.

    Under 2,5 liter normalforbrug – C 350 e sedan og C 350 e stationcar er de mest økonomiske modeller af alle C-Klasser. Alligevel kommer dynamikken på ingen måde til kort: Med en systemeffekt på 205 kW (279 hk) ved et maksimalt drejningsmoment på 600 Nm spurter C 350 e sedan på under 6,0 sek. fra 0 til 100 km/t. Forbrændingsmotoren alene yder 155 kW (211 hk) og 350 Nm. Og elmotoren på 60 kW (82 hk) og 340 Nm sørger for ekstra ydelse ved acceleration. Eksempelvis driver den ved bykørsel bilen op til 31 km helt alene.

    Ekstern opladning af HV-batteriet sker hurtigt og ukompliceret (ca. 90 min. i wallbox/ladestander eller ca. 180 min. i stikkontakt). Forklimatiseringen sørger for et behageligt klima, og i hverdagen overbeviser C 350 e sedan med et for plyg-in-hybrider imponerende bagagerum på 335 liter.

  • C-Klasse 350 e stationcar

    På billedet ses en C-Klasse stationcar C 350 e med plug-in hybridmotor skråt fra siden.

    Strømforbrug for C-Klasse 350 e stationcar i blandet testcyklus: 13,8- 11,7 kWh/100km; brændstofforbrug ved blandet kørsel: 41,7-47,6 km/l; CO2-emission ved blandet kørsel: 55-49 g/km..

    +31 km

    Rækkevidde på strøm

    6,2 sek.

    fra 0-100 km/t

    C 350 e som stationcar.

    C 350 e som stationcar.

    Plug-in-hybridteknologien i C 350 e stationcar giver mulighed for optimal effektivitet, imponerende dynamik og med muligheden for forklimatisering af bilen en hidtil uanet komfort. Og med C-Klassens kendte stabilitet i hverdagen.

    Under 2,5 liter normalforbrug – C 350 e sedan og C 350 e stationcar er de mest økonomiske modeller af alle C-Klasser. Alligevel kommer dynamikken på ingen måde til kort. Forbrændingsmotoren alene yder 155 kW (211 hk) og 350 Nm. Og elmotoren på 60 kW (82 hk) og 340 Nm sørger for ekstra ydelse ved acceleration. Eller den driver ved bykørsel bilen op til 31 km helt alene.

    Ekstern opladning af HV-batteriet sker hurtigt og ukompliceret (ca. 90 min. i wallbox/ladestander eller ca. 180 min. i en stikkontakt). Forklimatiseringen sørger for et behageligt klima, og i hverdagen overbeviser C 350 e stationcar med et for plug-in-hybrider imponerende bagagerum på 350 liter (eller 1.370 liter med nedklappet bagsæde).

  • E-Klasse 350 e

    På billedet ses en E-Klasse sedan E 350 e med plug-in hybridmotor set skråt fra siden.

    Strømforbrug E-Klasse 350 e i blandet testcyklus: 14,0-11,5 kWh/100 km; brændstofforbrug ved blandet kørsel: 40,0-47,6 km/l CO2-emission ved blandet kørsel: 57-49 g/km.

    +33 km

    Rækkevidde på strøm

    6,2 sek.

    fra 0-100 km/t

    E 350 e.

    E 350 e.

    Den første E-Klasse med plug-in-hybrid-teknologi. E 350 e forener på imponerende vis dynamiske køreegenskaber med lokalt emissionsfri kørsel. Med sit kombinerede drivsystem af forbrændings- og elmotor er den banebrydende i sin klasse.

    Hybridmotoren består af en 4-cylinders benzinmotor med 155 kW (211 hk) og maksimalt 350 Nm. Den understøttes af en elmotor med 65 kW (88 hk) og maksimalt 440 Nm. Perfekt til byen: E 350 e kører op til 33 km kun på strøm og dermed lokalt emissionsfrit. Uden for byen kan den i elektrisk drift nå op på 130 km/t. Boost-funktionen giver et ekstra skub. Den sørger med elmotorens ekstra drejningsmoment for mærkbart mere dynamik.

    E 350 e er også hurtig til at lade op. Højspændingsbatteriet oplades på 1,5 time i en wallbox og på op til 3 timer i en almindelig stikkontakt. Den intelligente fulde hybriddrift hjælper desuden føreren med at køre effektivt. Resultatet er en optimal udnyttelse af rækkevidden og lokalt emissionsfri kørsel dér, hvor der er brug for det.

  • GLC 350 e 4MATIC

    På billedet ses en GLC 350 e 4MATIC med plug-in hybridmotor set skråt fra siden.

    Strømforbrug for GLC 350 e 4MATIC i blandet testcyklus: 15,2 – 13,9 kWh/100km; brændstofforbrug ved blandet kørsel: 37,0-40,0 km/l CO2-emission ved blandet kørsel: 64-59 g/km.

    +34 km

    Rækkevidde på strøm

    5,9 sek.

    fra 0-100 km/t

    GLC 350 e 4MATIC. Den første midsize SUV med plug-in-hybridteknologi.

    GLC 350 e 4MATIC. Den første midsize SUV med plug-in-hybridteknologi.

    GLC 350 e 4MATIC henter det bedste fra enhver motor: Kraft, ro og ekstrem effektivitet. Drivsystemet kombinerer adræt køreglæde med et meget lavt brændstofforbrug og lokalt emissionsfri kørsel.

    GLC 350 e 4MATIC kører op til 34 km kun på strøm. Med en systemydelse på 235 kW (320 hk) og et systemdrejningsmoment på 560 Nm sætter den nye standarder i sit segment. I ren elektrisk drift når den en tophastighed på 140 km/t.

    Lithium-ion-højspændingsbatteriet med en kapacitet på 8,7 kWh (22 Ah) er opladet på maksimalt 2 timer ved ladestationer og lidt over 4 timer i almindelige stikkontakter. Desuden kan det oplades ved rekuperation under kørslen. Det giver bedre rådighed over den nødvendige energi, som er nødvendig for at opnå en særligt effektiv kørsel.

  • GLC 350 e 4MATIC coupé

    På billedet ses en GLC 350 e 4MATIC coupé med plug-in hybrid fra siden forfra.

    Strømforbrug for GLC 350 e 4MATIC coupé i blandet testcyklus: 15,2-13,9 kWh/100km[1]; brændstofforbrug ved blandet kørsel: 37,0-40,0 km/l; CO2-emission ved blandet kørsel: 64-59 g/km.

    +34 km

    Rækkevidde på strøm

    5,9 sek.

    fra 0-100 km/t

    GLC 350 e 4MATIC coupé.

    GLC 350 e 4MATIC coupé.

    Så sporty og effektiv kan lifestyle være. Plug-in-hybriden GLC 350 e 4MATIC coupé kombinerer adræt køredynamik med god brændstoføkonomi på et helt nyt niveau.

    GLC 350 e 4MATIC coupé drives af en forbrændingsmotor med 155 kW (211 hk) og 350 Nm samt en elmotor med 85 kW (116 hk) og 340 Nm. Det giver en samlet systemydelse på 235 kW (320 hk). Boost-effekten med ekstra drejningsmoment og firehjulstrækket 4MATIC sørger for ekstra adræt køredynamik.

    Lige så hurtigt går det at oplade lithium-ion-højspændingsbatteriet: Det er opladet på maksimalt 2 timer ved ladestationer og lidt over 4 timer i en almindelig stikkontakt. For at udnytte den elektriske drift så effektivt som muligt tager den intelligente fulde hybriddrift højde for vejens forløb og trafiksituationen. Det betyder, at du får den optimale udnyttelse af den elektriske rækkevidde og større effektivitet.

  • GLE 500 e 4MATIC

    Billedet viser eksteriøret på GLE 500 e 4MATIC med plug-in-hybridmotor set skråt forfra.

    Strømforbrug for GLC 500 e 4MATIC i blandet testcyklus: 18,0 -16,7 kWh/100km; brændstofforbrug ved blandet kørsel: 27,0-30,3 km/l CO2-emission ved blandet kørsel: 84-78 g/km.

    +30 km

    Rækkevidde på strøm

    5,3 sek.

    fra 0-100 km/t

    GLE 500 e 4MATIC.

    GLE 500 e 4MATIC.

    Kombinerer miljøvenlighed og køreglæde på en helt unik måde.

    Med en systemydelse på 325 kW (442 hk) ved et maksimalt drejningsmoment på 650 Nm leverer GLE 500 e 4MATIC yderst imponerende kørepræstationer. V6-cylinder-benzinmotoren med turboladning yder 245 kW (333 hk) og maksimalt 480 Nm drejningsmoment; permanent-elmotoren bidrager med op til 85 kW (115 hk) og 340 Nm drejningsmoment. Eller elmotoren driver bilen helt alene - op til 30 km og med op til 130 km/t.

    Lithium-ion-højspændingsbatteriet med et energiindhold på 8,7 kWh er opladet på maksimalt 2 timer ved ladestationer og maksimalt 4 timer i almindelige stikkontakter. Under kørslen oplades det ved hjælp af rekuperation, så der bliver bedre adgang til den nødvendige energi. Enten til en særligt effektiv kørsel eller til boost-funktionen, det ekstra tilskud af drejningsmoment, fx i forbindelse med overhalinger.

Forstå EQ Power-motoren


Oplev EQ Power-motoren.

Kombinationen af el- og benzinmotor giver en helt ny køreoplevelse. Læs mere om de enkelte komponenter i EQ Power-teknikken.

Forstå EQ Power-motoren


Oplev EQ Power-motoren.

Kombinationen af el- og benzinmotor giver en helt ny køreoplevelse. Læs mere om de enkelte komponenter i EQ Power-teknikken.

Mercedes-Benz EQ Power: Plug-in-hybridteknik.

Ladedåse

Litium-ion-højspændingsbatteriet kan oplades eksternt via en stikdåse placeret til højre i den bageste stødfanger.

Med et intelligent On-Board-ladesystem kan du oplade batteriet ved en wallbox, via en almindelig stikkontakt eller ved de stadigt mere udbredte offentlige ladestandere.

Litium-ion-højspændingsbatteri

Et fuldt opladet batteri gør det alt efter model muligt at køre mere end 30 km
udelukkende på strøm og dermed lokalt emissionsfrit.

Hybrid integreret i gearkasse

Elmotoren og en ekstra kobling til skift mellem forbrændings- og elmotor er integreret komplet i hybridhovedet på den standardmæssige 9-trins automatgearkasse 9G-TRONIC.

Forbrændingsmotor

Alt efter model kombineres fire- eller sekscylindrede benzinmotorer med hybridmoduler og batterier med forskellige effekttrin.

Forbrændingsmotorens ydelse understøttes ved behov af elmotoren – det giver ekstra effekt i forbindelse med acceleration. Og det giver mulighed for at kombinere køreglæde og komfort med det lavest mulige forbrug og lave emissionsværdier.

Rekuperativt bremsesystem

Rekuperationen gør det muligt at genvinde energi i medløbs- og bremsefaser.

Det største potentiale for et mindsket forbrug i forbindelse med hybridmotorer er den maksimerede tilbagevinding af energi i medløbs- og bremsefaser. Når du træder på bremsepedalen, sørger elmotoren først for deceleration, idet den samtidig fungerer som generator.

Strømforbrug E-Klasse 350 e i blandet testcyklus: 14,0-11,5 kWh/100 km; brændstofforbrug ved blandet kørsel: 40,0-47,6 km/l CO2-emission ved blandet kørsel: 57-49 g/km.


Ladet med ingeniørkunst.

Oplev innovative funktioner, som gør det både mere effektivt og mere komfortabelt at køre en EQ Power-bil.


Ladet med ingeniørkunst.

Oplev innovative funktioner, som gør det både mere effektivt og mere komfortabelt at køre en EQ Power-bil.

Køreprogrammer


Køreprogrammerne i plug-in-hybrid.

Uanset om du ønsker komfort, ekstra effektivitet eller mere sportslighed, så kan du alt efter bil vælge mellem fem forskellige køreprogrammer: Fx i C-Klasse 350 e sedan:

Køreprogrammer


Køreprogrammerne i plug-in-hybrid.

Uanset om du ønsker komfort, ekstra effektivitet eller mere sportslighed, så kan du alt efter bil vælge mellem fem forskellige køreprogrammer: Fx i C-Klasse 350 e sedan:

Køreprogram C (komfort):

Standardindstillingen er den afbalancerede og forbrugsoptimerede indstilling Komfort.

Køreprogram S (Sport):

Større smidighed og dynamik med en sportsligt strammere afstemning mellem styretøj og undervogn (ved AIRMATIC), mere spontan omdrejningsstigning samt ændrede koblingstidspunkter (ved 7G-TRONIC PLUS).

Køreprogram S+ (Sport Plus):

I indstillingen Sport Plus forstærkes den sportslige kørsel yderligere i forbindelse med AIRMATIC. Undervogn og drivline er endnu mere dynamisk afstemt, og desuden deaktiveres ECO start/stop-funktionen.

Køreprogram E (Economy):

Dimensionering til det lavest mulige brændstofforbrug gennem mindre stringent motorrespons, tidlige skiftetidspunkter (ved 7G-TRONIC PLUS) og modificeret ydelse for sædevarme, elbagrude og klimaanlæg. I forbindelse med hybridteknologien understøtter programmet den såkaldte "Sejlefunktion" og "Sejlefunktion+": Når føreren slipper speederen, udnytter bilen sin egen bevægelsesenergi og glider hen ad vejen, hvilket sparer brændstof.

Køreprogram I (Individual):

Giver føreren mulighed for at variere styretøj, drivline og undervogn helt efter ønske - fra effektiv over komfortabel til sportslig. Du vælger enkelt og bekvemt via konfigurationsmenuen i head unit.

Også i de forkonfigurerede køreprogrammer kan enkelte parametre tilpasses individuelt, fx ECO start/stop-funktionen eller indstillingen af bilens niveau. Når der derefter skiftes køreprogram, genetableres de gemte indstillinger for den pågældende funktion.

Driftstilstande


Driftstilstande i plug-in hybridbilen.

Driftstilstande


Driftstilstande i plug-in hybridbilen.

Den valgte driftstilstand vises i plug-in hybridbilens kombiinstrument.

En intelligent drivlinestyring vælger automatisk den ideelle kombination af forbrændingsmotor og elmotor, så energi og rækkevidde bliver anvendt så effektivt som muligt. Du kan dog også selv skifte mellem driftstilstandene, hvis du ønsker det.

Alt efter køreprogram er fire driftstilstande tilgængelige:

Hybrid: Alle hybridfunktioner som elektrisk drift, boost og rekuperation er tilgængelige og anvendes automatisk på den mest optimale og forbrugsfordelagtige måde afhængigt af køresituationen og kørestrækningen.

E-MODE: Er udelukkende beregnet til kørsel på strøm – f.eks. inde i byer eller fordi litium-ion-højspændingsbatteriet er opladet tilstrækkeligt til den resterende strækning.

E-SAVE: Litium-ion-højspændingsbatteriets opladningstilstand bevares – til senere kørsel udelukkende på strøm. Kørsel på strøm er derfor kun tilgængelig i begrænset omfang i denne driftstilstand.

CHARGE: Er beregnet til opladning af litium-ion-højspændingsbatteriet ved hjælp af forbrændingsmotoren under kørsel. I den forbindelse er det ikke muligt at køre på strøm.

Strækningsbaseret driftsstrategi


Forudseende undervejs.

Strækningsbaseret driftsstrategi


Forudseende undervejs.

Den strækningsbaserede driftsstrategi hjælper dig effektivt med at opnå den meste effektive køremåde - uden at være påtrængende. Den overtager beslutningen om den optimale anvendelse af de forskellige driftstilstande ved at benytte data fra COMAND Online navigationssystemet. Når destinationen er indtastet, styres opladningen og afladningen af litium-ion-højspændingsbatteriet, så der sikres en optimal anvendelse af energien på hele strækningen.

På den måde sørger den fx for, at du så vidt muligt har fuldt opladet batteri, når du kører ind i en by, så du kan køre effektivt og i vidt omfang elektrisk ved stop and go-trafik. Uden for byerne giver den strækningsbaserede driftsstrategi mulighed for at indstille opladningstilstanden i lithium-ion-højspændingsbatteriet optimalt til de resterende dele af strækningen.

Haptisk speederpedal


Mærkbart mere effektiv kørsel.

Haptisk speederpedal


Mærkbart mere effektiv kørsel.

Den haptiske speederpedal gør det nemmere at skifte mellem driftstilstandene: Hvis du under kørsel på strøm i tilstanden E-MODE mærker et trykpunkt i speederpedalen, har du nået den maksimalt tilgængelige elektriske ydelse. Hvis du fortsætter med at træde på speederpedalen, kobler forbrændingsmotoren til. Med en dobbelt impuls signalerer ECO-assistenten, at du skal fjerne foden fra speederpedalen i den konkrete situation for at slå forbrændingsmotoren fra.

Rekuperation og sejlefunktion


Du vinder energi, når du bremser.

Større elektrisk rækkevidde takket være rekuperation: Ved deceleration af bilen, når du fjerner foden fra speederpedalen (medløbskørsel) og bremser, drives elmotoren som generator, idet den samtidig genererer et bremsemoment på hjulene. Den herved genvundne elektriske energi føres tilbage til batteriet og øger batteriets opladningstilstand.

Rekuperation og sejlefunktion


Du vinder energi, når du bremser.

Større elektrisk rækkevidde takket være rekuperation: Ved deceleration af bilen, når du fjerner foden fra speederpedalen (medløbskørsel) og bremser, drives elmotoren som generator, idet den samtidig genererer et bremsemoment på hjulene. Den herved genvundne elektriske energi føres tilbage til batteriet og øger batteriets opladningstilstand.

Der kan vælges mellem disse fire rekuperationstrin:

D+: Sejlefunktion, ingen rekuperation
D: Moderat rekuperation
D–: Høj rekuperation
DAuto: Rekuperation afhængigt af trafiksituationen

For yderligere at spare energi, slukkes motoren helt og kobles fra i den såkaldte sejlefunktion. Billen ruller videre uden slæbetab i forbrændingsmotoren.

På mediedisplayet vises energiflowet i en plug-in-hybridbil.

Det radarbaserede rekuperative bremsesystem, som er ekstraudstyr, gør det muligt at genvinde energi på en særligt effektiv måde og dermed øge bilens rækkevidde. Systemet bruger data fra COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS-systemets radarsensorer til enten at øge eller helt undlade rekuperationen og dermed decelerationen efter behov.