Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

Alle tiders mest powerfulde E-Klasse.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

Alle tiders mest powerfulde E-Klasse.

  • Eksteriør

    Karakteristisk AMG-design med forstærket dynamik og eksklusivitet.

    Karakteristisk AMG-design med forstærket dynamik og eksklusivitet.

    Billede af Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ skråt bagfra.

    Hækdiffusoren med tre finner gør opmærksom på motorsportsgenerne.

    Nærbillede af AMG frontskørtet på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Ekstremt dynamisk: AMG frontskørt med frontsplitter i sølvkrom.

    Billede af siden på en Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ i frøperspektiv med AMG letmetalfælge og AMG sideskørter.

    Potent: 20'' AMG letmetalfælge og AMG sideskørter.

    Billede af de dobbelte udstødningsrørhaler på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ i S-modelspecifikt design.

    De dobbelte udstødningsrørhaler er konstrueret specielt til S-modellen.

    Detaljeret billede af bagklappen på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Førsteklasses eksteriør.

    Førsteklasses eksteriør.

    Kravet til eksteriøret på en Mercedes-AMG er, at det skal forene markant design med Driving Performance-filosofien. Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ er et særdeles vellykket eksempel på det.

    Motorhjelmens rå powerdomes, der er kendt fra Mercedes-AMG GT, og de bredere skærme understreger, at dette er en performancebil med enorme kræfter. De integrerede luftindtag uden gitre gør ikke alene indtryk, men sørger også for at målrette luftstrømmen og leve op til kravet om maksimal Driving Performance.

    Men det er ikke kun med hensyn til det ydre, at Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ gerne gør opmærksom på sig selv – for det gør den også med sin imponerende dybe stemme. For altid at slå den rigtige tone an tilpasses dens lyd til AMG DYNAMIC SELECT-køreprogrammerne. Det betyder, at AMG-lyden er mere diskret i køreprogrammet „Comfort“ og kraftfuld i køreprogrammerne „Sport“, „Sport+“ og „Race“.

  • Interiør

    Eksklusivt AMG interiør.

    Et kig fra førersiden ind i kabinen på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Den ypperste materialekvalitet og en fremragende forarbejdningskvalitet i interiøret.

    Nærbillede af cockpittet i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ set fra førersiden.

    AMG Performance rat med ratgreb i DINAMICA-mikrofiber.

    Nærbillede af widescreen-cockpittets AMG kombiinstrument i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Variabel visning i widescreen cockpittets AMG kombiinstrument.

    Billede af widescreen-cockpittets COMAND Online-navigation i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Luksuriøst: COMAND Online-navigation i widescreen cockpittet.

    Billede af kabinen i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ fra passagersiden.

    AMG Performance sæder i nappalæder med AMG logo i nakkestøtterne.

    Detaljeret billede af indstigningslisterne med „AMG“-tekst på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Belyste indstigningslister med „AMG“-tekst.

    Eksklusivt AMG interiør.

    At sætte sig ind i en Mercedes-Benz E 63 S 4MATIC+ er en enestående oplevelse af ekstrem dynamik forenet med en eksklusiv atmosfære. Hele interiøret imponerer med en fremragende forarbejdning i håndværksmæssig høj kvalitet – der netop er så typisk for AMG.

    AMG sportssæder i nappalæder med AMG logo i nakkestøtterne giver den nødvendige sidestøtte. Efter ønske kan den forstærkes yderligere med AMG Performance sæder, der har endnu mere markante sidevanger.

    AMG Performance rattet i nappalæder med fladt område forneden, klokken-12-markering og kontrastsyning er udført med ratgreb i skridsikker DINAMICA-mikrofiber og sørger for at skabe ægte motorsportsatmosfære.


    Andre højdepunkter er widescreen-cockpittet med dobbelt 12,3'' display og udsøgte detaljer som f.eks. et analogt ur i IWC-design.

  • Teknik

    Flere motorsportsgener end nogensinde før.

    Billede af motorrummet i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ i fugleperspektiv.

    Komprimeret power: Motorrum med teknik på motorsportsniveau.

    Billede af en AMG 4,0-liters V8-biturbomotor.

    AMG 4,0-liters V8-biturbomotor med 612 hk (450 kW) og et drejningsmoment på 850 Nm.

    Nærbillede af det dynamiske AMG motorophæng.

    Det dynamiske AMG motorophæng i S-modellen.

    Billede af et højtydende AMG kompositbremsesystem.

    Højtydende AMG kompositbremsesystem med rødlakerede bremsekalibre.

    Billede af et AMG bagakselspærredifferentiale.

    Elektronisk reguleret AMG bagakselspærredifferentiale.

    Billede af AMG Performance udstødningssystemet.

    Suveræn lyd: AMG Performance udstødning med spjældregulering.

    Flere motorsportsgener end nogensinde før.

    Aldrig før har en E-Klasse været så konsekvent konstrueret til at give køredynamik. AMG 4,0-liters V8-biturbomotoren er trimmet til at levere den maksimale ydelse og præsterer hele 612 hk (450 kW) samt 850 Nm.

    Også drivlinen i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ imponerer med en ekstremt hurtig respons og høj effektivitet.

    Det gælder om at bruge sin energi målrettet, hvis man vil nå sine mål. Også den disciplin mestrer det innovative firehjulstræk AMG Performance 4MATIC+. Med fuldt variabel momentfordeling – fra firehjulstræk til fuldt baghjulstræk – giver det en fremragende og situationsbestemt traktion. Og det er også nødvendigt, så de kræfter, som AMG SPEEDSHIFT MCT 9-trins sportsgearkassen overfører, kan nå vejen. Performance uden undtagelser.

    Efter ønske er det også muligt at drifte. Desuden er AMG bagakselspærrediffentialet, som reguleres elektronisk i S-modellen, det perfekte supplement til firehjulstrækket, idet det samtidig garanterer en fremragende performance i kurver.
 Alt efter køresituationen hjælper det dynamiske AMG motorophæng også. Det har en hård affjedring ved kraftig tværacceleration og giver mere direkte styreegenskaber. Når du kører ligeud er affjedringen blød, så du får maksimal komfort.

    Bestil det højtydende keramiske AMG kompositbremsesystem som ekstraudstyr, hvis du ønsker maksimal bremseperformance.