Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

Alle tiders mest powerfulde E-Klasse.

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

Alle tiders mest powerfulde E-Klasse.

  • Eksteriør

    Karakteristisk AMG-design med forstærket dynamik og eksklusivitet.

    Karakteristisk AMG-design med forstærket dynamik og eksklusivitet.

    Billede af Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ skråt bagfra.

    Hækdiffusoren med tre finner gør opmærksom på motorsportsgenerne.

    Nærbillede af AMG frontskørtet på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Ekstremt dynamisk: AMG frontskørt med frontsplitter i kulfiber.

    Billede af siden på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ i frøperspektiv med AMG letmetalfælge og AMG sideskørter i kulfiber.

    Potent: 20'' (50,8 cm) store AMG letmetalfælge og AMG sideskørter.

    Billede af de dobbelte udstødningsrørhaler på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ i S-modelspecifikt design.

    De dobbelte udstødningsrørhaler er konstrueret specielt til S-modellen.

    Detaljeret billede af bagklappen på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Førsteklasses eksteriør.

    Førsteklasses eksteriør.

    Kravet til eksteriøret på en Mercedes-AMG er, at det skal forene markant design med Driving Performance-filosofien. Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ er et særdeles vellykket eksempel på det.

    Motorhjelmens rå powerdomes, der er kendt fra Mercedes-AMG GT, og de bredere skærme understreger, at dette er en performancebil med enorme kræfter. De integrerede luftindtag uden gitre gør ikke alene indtryk, men sørger også for at målrette luftstrømmen og leve op til kravet om maksimal Driving Performance.

    Men det er ikke kun med hensyn til det ydre, at Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ gerne gør opmærksom på sig selv – for det gør den også med sin imponerende dybe stemme. For altid at slå den rigtige tone an tilpasses dens lyd til AMG DYNAMIC SELECT-køreprogrammerne. Det betyder, at AMG lyden er mere diskret i køreprogrammet „Comfort“ og kraftfuld i køreprogrammerne „Sport“, „Sport+“ og „Race“.

  • Interiør

    Eksklusivt AMG interiør.

    Et kig ind i kabinen på en Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Den ypperste materialekvalitet og en fremragende forarbejdningskvalitet i interiøret.

    Billede af interiøret i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    AMG Performance rat og ambientebelysning.

    Nærbillede af widescreen-cockpittets AMG kombiinstrument i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Variabel visning i widescreen cockpittets AMG kombiinstrument.

    Billede af widescreen-cockpittets COMAND Online-navigation i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Luksuriøst: COMAND Online-navigation i widescreen cockpittet.

    Billede af kabinen i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ fra passagersiden.

    AMG Performance sæder i nappalæder med AMG logo i nakkestøtterne.

    Detaljeret billede af indstigningslisterne med „AMG“-tekst på Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+.

    Belyste indstigningslister med „AMG“-tekst.

    Eksklusivt AMG interiør.

    At sætte sig ind i en Mercedes-Benz E 63 S 4MATIC+ er en enestående oplevelse af ekstrem dynamik forenet med en eksklusiv atmosfære. Hele interiøret imponerer med en fremragende forarbejdning i håndværksmæssig høj kvalitet – der netop er så typisk for AMG.

    AMG sæder i nappalæder med AMG logo i nakkestøtterne giver den nødvendige sidestøtte. Efter ønske kan den forstærkes yderligere med AMG Performance sæder, der har endnu mere markante sidevanger.

    AMG Performance rattet i nappalæder med fladt område forneden, klokken-12-markering og kontrastsyning er udført med ratgreb i skridsikker mikrofiber DINAMICA og sørger for at skabe ægte motorsportsatmosfære.


    Andre højdepunkter er widescreen-cockpittet med dobbelt 12,3'' display og udsøgte detaljer som f.eks. et analogt ur i IWC-design.

  • Teknik

    Flere motorsportsgener end nogensinde før.

    Billede af motorrummet i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ i fugleperspektiv.

    Komprimeret power: Motorrum med teknik på motorsportsniveau.

    Billede af en AMG 4,0-liters V8-biturbomotor.

    AMG 4,0-liters V8-biturbomotor med xx kW og et drejningsmoment på xx Nm.

    Nærbillede af det dynamiske AMG motorophæng.

    Det dynamiske AMG motorophæng i S-modellen.

    Billede af et højtydende AMG kompositbremsesystem.

    Højtydende AMG kompositbremsesystem med rødlakerede bremsekalibre.

    Billede af et AMG bagakselspærredifferentiale.

    Elektronisk reguleret AMG bagakselspærredifferentiale.

    Billede af AMG Performance udstødningssystemet.

    Suveræn lyd: AMG Performance udstødning med spjældregulering.

    Flere motorsportsgener end nogensinde før.

    Aldrig før har en E-Klasse været så konsekvent konstrueret til at give køredynamik. AMG 4,0-liters V8-biturbomotoren er trimmet til at yde maksimalt og præsterer således hele xx hk (xx kW) og xx Nm<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>.

    Også drivlinen i Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ imponerer med ekstremt hurtig respons og høj effektivitet.

    For hvis man vil nå sine mål, skal man bruge sin energi målrettet. Også den disciplin mestrer det innovative firehjulstræk AMG Performance 4MATIC+. Med fuldt variabel momentfordeling – fra firehjulstræk til fuldt baghjulstræk – giver det en fremragende og situationsbestemt traktion. Og det er også nødvendigt for at overføre kræfterne fra AMG SPEEDSHIFT MCT 9G gearkassen til vejen. Performance uden undtagelser.

    Efter ønske er det også muligt at drifte. Desuden er AMG bagakselspærrediffentialet, som reguleres elektronisk i S-modellen, det perfekte supplement til firehjulstrækket, idet det samtidig garanterer en fremragende performance i kurver.
 Alt efter køresituationen hjælper det dynamiske AMG motorophæng også. Det har en hård affjedring ved kraftig tværacceleration og giver mere direkte styreegenskaber. Når du kører ligeud er affjedringen blød, så du får maksimal komfort.

    Bestil det højtydende keramiske AMG kompositbremsesystem som ekstraudstyr, hvis du ønsker maksimal bremseperformance.