Performance.

Oplev AMG driving performance med alle sanser – i den ny AMG GT roadster.

Modeller


Få mere at vide om Mercedes-AMG GT roadster-modellerne.

Modeller


Få mere at vide om Mercedes-AMG GT roadster-modellerne.

  • Mercedes-AMG GT roadster

    Mercedes-AMG GT roadster.

    Mercedes-AMG GT roadster.

    Mercedes-AMG GT roadster forbinder livsstil og sportslighed til perfektion. Med en tophastighed på 302 km/t. og en acceleration fra 0 til 100 km/t. på 4,0 sekunder forener den højeste performance med afslappende cruisekørsel. AMG sportsundervognen, det aktive luftreguleringssystem og det eksklusive interiør er højdepunkterne i Mercedes-AMG GT roadster.

    Billedet viser Mercedes-AMG GT roadsters markante front, mens den er i fuld fart.
    Et billede af Mercedes-AMG GT roadster i fugleperspektiv.
    Billedet viser Mercedes-AMG GT roadster set fra siden, mens kalechen åbnes.

    350 kW (476 hk)<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

    Nominel ydelse

    Op til

    630 Nm

    Drejningsmoment

  • Mercedes-AMG GT S roadster

    Mercedes-AMG GT S roadster.

    Mercedes-AMG GT S roadster.

    Mercedes-AMG GT roadsters i forvejen fantastiske performance får endnu en tak opad med GT S. AMG 4,0-liters V8-biturbomotoren med 522 hk (384 kW)<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p> og 670 Nm forøger ydelsen med 46 hk (34 kW) sammenlignet med Mercedes-AMG GT. Undervognen AMG RIDE CONTROL kan indstilles i tre trin – fra komfortabel til sportsligt stram. Roadsteren accelererer fra 0 til 100 km/t. på 3,8 sekunder, og den har om nødvendigt en tophastighed på 308 km/t.

    522 hk (384 kW)<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

    Nominel ydelse

    Op til

    670 Nm<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

    Drejningsmoment

    Billedet viser den åbne Mercedes-AMG GT S roadsters markante front i fuld fart gennem en kurve.
    Billedet viser den åbne Mercedes-AMG GT S roadsters markante bagparti om natten på en vej.
    Billedet viser den åbne Mercedes-AMG GT S roadster set fra siden, med åben førerdør.
  • Mercedes-AMG GT C roadster

    Mercedes-AMG GT C roadster.

    Mercedes-AMG GT C roadster.

    Mercedes-AMG GT C roadster er den mest intensive måde at opleve en sportsvogn på. Den ubegrænsede nydelse ved at køre under åben himmel og en imponerende performance giver dig en følelsesladet oplevelse. Med en tophastighed på 316 km/t. og en acceleration fra 0 til 100 km/t. på 3,7 sekunder orienterer den sig umiddelbart mod grænseområdet. Af highlights kan nævnes AMG bagakselstyringen, AMG RIDE CONTROL-undervognen og det brede bagparti.

    Billedet viser Mercedes-AMG GT C roadsters markante front, mens den er i fuld fart.
    Billedet viser interiøret i Mercedes-AMG GT C roadster.
    Billedet viser Mercedes-AMG GT C roadster i fuld fart.

    557 hk (410 kW)<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

    Nominel ydelse

    Op til

    680 Nm<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

    Drejningsmoment

  • Mercedes-AMG GT R roadster

    Mercedes-AMG GT R roadster.

    Mercedes-AMG GT R roadster.

    Skønheden og udyret i skøn forening: Mercedes-AMG GT R roadster kombinerer ekspressivt design og open air-lifestyle på medrivende vis. Med den 585 hk (430 kW)<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p> kraftige V8-biturbomotor, den justérbare gevindundervogn med aktiv bagakselstyring, den aktive aerodynamik og den intelligente letvægtskonstruktion er denne model, som kun fremstilles i 750 eksemplarer, det nye flagskib inden for eksklusiv performance.

    585 hk (430 kW)<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

    Nominel ydelse

    Op til

    700 Nm<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

    Drejningsmoment

    Billedet viser Mercedes-AMG GT R roadster.
    Billedet viser Mercedes-AMG GT R roadster.
    Billedet viser Mercedes-AMG GT R roadster.

Køreegenskaber


Når kørsel bliver til en oplevelse.

Lige meget om vi taler motor, undervogn eller gearkasse – Mercedes-AMG GT roadster er bygget til toppræstationer.

Køreegenskaber


Når kørsel bliver til en oplevelse.

Lige meget om vi taler motor, undervogn eller gearkasse – Mercedes-AMG GT roadster er bygget til toppræstationer.

Oplev Mercedes-AMG GT roadsters drivline og køredynamik.

AMG udstødning

Den for AMG typiske V8-lyd høres kraftfuldt ved acceleration. Ved en konstant hastighed er lyden mere diskret. To integrerede, forkromede rørhaler præger det samlede udtryk.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

7-trins dobbeltkoblingsgearkassen fascinerer med lynhurtige skiftetider og en mellemgasfunktion, der går ind under huden. Men DYNAMIC SELECT byder også på komfortable køreprogrammer til afslappet og effektiv cruisekørsel.

Dobbeltkoblingsgearkassen består af to gearkassedele, hvoraf den ene overfører trækkraften til hjulene, mens den anden forvælger det næste gear. Det giver mulighed for spontane gearskift og meget korte skiftetider.

Torque-tube

Frontcentermotoren danner en fast enhed sammen med den bagude placerede dobbeltkoblingsgearkasse. De to komponenter er forbundet bøjnings- og torsionsstabilt med hinanden via en torque-tube.

Indvendigt roterer der en meget let og torsionsfast drivaksel i kulfiber. Den sender konsekvent 4,0-liters V8-biturbomotorens ydelse videre til AMG SPEEDSHIFT DCT 7G. Her omsættes kraften så til acceleration. Ufatteligt hurtigt, så man nærmest taber pusten.

AMG sportsundervogn

Det succesrige motorsportskoncept med dobbelte bærearme er anvendt perfekt i AMG sportsundervognen, hvilket gør det muligt også at opnå en overbevisende racerbilsperformance.

Konceptet med en dobbelt bærearm giver fremragende tværdynamik og kørestabilitet ved høje hastigheder og en god reguleringsevne i forhold til ydre påvirkninger som sidevind, vejbump eller spring i friktionsværdier.

AMG V8-biturbomotor

AMG 4,0-liters V8-biturbomotoren yder 476 hk (350 kW) og udfolder et maksimalt drejningsmoment på 630 Nm. Og lige så imponerende er dens tørvægt på kun 245 kg.

Motorblokken i aluminium giver størst mulig styrke ved en lav vægt. Og de to turboladere er monteret ekstremt kompakt i et såkaldt „varmt indvendigt V“. Resultatet: En optimal respons, en meget høj trækkraft allerede ved lave omdrejningstal samt forbedrede emissionsværdier.

AMG RIDE CONTROL undervogn

Fra komfortabel cruising til sportslig kørsel: Med et tryk på en knap tilpasser undervognen sig dine ønsker.

Med „Comfort“ får du en velafbalanceret dæmpningskarakteristik, mens „Sport“ og „Sport+“ giver dig en strammere afstemning, når du vil køre sportsligt. Du vælger selv!

Bilarkitektur


Bilarkitektur med højeste performance for øje.

Bygget til at begejstre: Mercedes-AMG GT roadsters bilarkitektur giver mulighed for en overvældende motorsportsperformance.

Bilarkitektur


Bilarkitektur med højeste performance for øje.

Bygget til at begejstre: Mercedes-AMG GT roadsters bilarkitektur giver mulighed for en overvældende motorsportsperformance.

  • Vejgreb

    En leder med vejgreb.

    En leder med vejgreb.

    Drivlinen i transaxle-konstruktion giver mulighed for en traktionsfremmende vægtfordeling på 47 % forrest og 53 % bagest. AMG bagakselspærredifferentiale forbedrer især traktionen ved sportslig kørsel for at forhindre, at det trækkende hjul inderst i kurven spinder.

    Transaxle-konstruktionen i Mercedes-AMG GT roadster giver mulighed for en optimal traktion – især når der køres sportsligt.

    47 / 53

    Perfekt balance: Lettere forrest end bagest.

    Mercedes-AMG GT roadster: Brændstofforbrug ved blandet kørsel: XX,X km/l; CO2-emission ved blandet kørsel: XXX g/km<p>De oplyste værdier er beregnet i overensstemmelse med den foreskrevne målemetode. Der er tale om „WLTP-CO2-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 3 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. Strømforbruget er beregnet på grundlag af forordningen 683/2008/EF. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer alt efter det valgte ekstraudstyr og kan afvige fra de endelige værdier for den bestilte eller leverede bil.<br> </p>

  • Tværdynamik

    Enestående i enhver situation.

    Tørsumpsmøringen giver mulighed for et lavere tyngdepunkt i Mercedes-AMG GT roadster og sørger for fremragende tværdynamik.

    Enestående i enhver situation.

    Tørsumpsmøringen giver mulighed for et lavere tyngdepunkt i bilen og dermed en fremragende tværdynamik. AMG RIDE CONTROL-undervognen, der kan indstilles i tre trin, og den downforceoptimerede aerodynamik giver Mercedes-AMG GT roadster stabile og harmoniske køreegenskaber helt ud i grænseområdet. Aluminiumskonstruktionen giver mulighed for et ekstremt stift karrosseri med henblik på en optimal tvær- og længdedynamik og størst mulig styrepræcision.

    Mercedes-AMG GT S roadster: Brændstofforbrug ved blandet kørsel: XX,X km/l; CO2-emission ved blandet kørsel: XXX g/km<p>De oplyste værdier er beregnet i overensstemmelse med den foreskrevne målemetode. Der er tale om „WLTP-CO2-værdier“ i henhold til art. 2 nr. 3 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. Strømforbruget er beregnet på grundlag af forordningen 683/2008/EF. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer alt efter det valgte ekstraudstyr og kan afvige fra de endelige værdier for den bestilte eller leverede bil.<br> </p>

  • Aerodynamik

    Optimal aerodynamik.

    Forbedret undervognsbeklædning for at sikre oliekøleren en optimal returluftstrømning og en forbedret lufttilstrømning til hækdiffusoren.
    Det aktive luftreguleringssystem i frontskørtets nederste område sikrer den fremragende aerodynamik i Mercedes-AMG GT roadster.

    Optimal aerodynamik.

    Aerodynamik-konceptet i Mercedes-AMG GT, der er udviklet på baggrund af motorsports-knowhow, hjælper føreren med at køre dynamisk og sikkert. Det forbinder aerodynamisk stabilitet med en lav luftmodstand og integrerer en tilstrækkelig køling og luftforsyning af alle komponenter. Frontskørtets AIRPANELS og hækspoileren, der kan køres ud elektrisk, tilpasser aktivt aerodynamikken til den aktuelle køresituation.

Højtydende keramisk AMG kompositbremsesystem


En bremseydelse som i motorsport – med teknologier fra AMG.

Højtydende keramisk AMG kompositbremsesystem


En bremseydelse som i motorsport – med teknologier fra AMG.

En bremseskive med højtydende keramisk AMG kompositbremsesystem til Mercedes-AMG GT roadster er monteret på en væg med henblik på præsentation.

Skiverne af keramik forstærket med kulfiber imponerer med en særlig høj hårdhedsgrad og er samtidig 40 % lettere end traditionelle kompositbremseskiver. Fordelene: Længere levetid, kortere bremseveje, et præcist trykpunkt og størst mulig stabilitet.

Mercedes AMG brand


The world of driving performance.

Mercedes AMG brand


The world of driving performance.

Billedet viser flere Mercedes-AMG GT modeller.

Oplev det enormt store udvalg af Mercedes-AMG biler, og lad dig forføre af den intensive Driving Performance.