Performance.

Oplev rendyrket AMG driving performance: Mercedes-AMG GT.

Modeller


Få mere at vide om de medrivende Mercedes-AMG GT-modeller.

Modeller


Få mere at vide om de medrivende Mercedes-AMG GT-modeller.

  • Mercedes-AMG GT

    Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT forbinder fascinationen ved en autentisk sportsvogn med segmentspecifik teknologiførerskab og høj hverdagsegnethed. Med en topfart på 304 km/t. og en acceleration fra 0 til 100 km/t. på 4,0 sekunder passer Mercedes-AMG GT optimalt til en sportsligt præget levestil. Den udtrykker essensen af performance-mærket AMG.

    476 hk (350 kW)<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

    Nominel ydelse

    Op til

    630 Nm

    Drejningsmoment

    Billedet viser bagenden af Mercedes-AMG GT.
    Billedet viser den dynamiske silhuet af Mercedes-AMG GT.
    Billedet viser fronten af Mercedes-AMG GT.
  • Mercedes-AMG GT S

    Mercedes-AMG GT S.

    Mercedes-AMG GT S.

    Banebrydende atletisk form: Med en topfart på 310 km/t. og en acceleration fra 0 til 100 km/t. på 3,8 sekunder giver Mercedes-AMG GT S næsten alle baghjul. Sportsundervognen AMG RIDE CONTROL kan indstilles i tre trin – fra komfortabel til sportsligt stram. Andre højdepunkter er det elektroniske AMG bagakselspærredifferentiale og det ekstra køreprogram „RACE“ til den racerbaneegnede dimensionering af bilsystemerne.

    Billedet viser bagenden af Mercedes-AMG GT S.
    Billedet viser fronten fra siden af Mercedes-AMG GT S.
    Billedet viser den dynamiske silhuet af Mercedes-AMG GT S.

    522 hk (384 kW)<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

    Nominel ydelse

    Op til

    670 Nm

    Drejningsmoment

  • Mercedes-AMG GT C

    Mercedes-AMG GT C.

    Mercedes-AMG GT C.

    Kraftfuld fremtræden og tidløs elegance. Med muskuløs hæk, bred sporing og store hjul står Mercedes-AMG GT C klar i starthullerne. Denne dynamiske racersportssyntese af kultiveret køredynamik og fuldblods motorsport er ikke kun et ægte blikfang rent visuelt. Takket været specifikke AMG-komponenter når Mercedes-AMG GT C en tophastighed på 317 km/t. med en sensationel acceleration fra 0 til 100 km/t. på 3,7 sekunder.

    557 hk (410 kW)<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

    Nominel ydelse

    Op til

    680 Nm

    Drejningsmoment

    Billedet viser den dynamiske silhuet af Mercedes-AMG GT C.
    Billedet viser sidehækken af Mercedes-AMG GT C.
    Billedet viser sidefronten af Mercedes-AMG GT C.
  • Mercedes-AMG GT R

    Mercedes-AMG GT R.

    Mercedes-AMG GT R.

    Bæstet fra det grønne helvede. Mercedes-AMG GT R demonstrerer AMGs udviklings- og motorsportskompetence og forskyder det køredynamiske grænseområde længere opad – AMG'ens DNA kan dermed opleves i en endnu renere form. Takket være direkte overførsel af knowhow fra motorsporten begejstrer Mercedes-AMG GT R med en tophastighed på 318 km/t. og en acceleration fra 0 til 100 km/t. på 3,6 sekunder.

    Billede af Mercedes-AMG GT R set bagfra i en by.

    Billede af en kørende Mercedes-AMG GT R i en by set forfra.
    Detaljeret billede af en AMG Performance smedefælg i Mercedes-AMG GT R.
    På billedet ses den lange motorhjelm i Mercedes-AMG GT R.

    585 hk (430 kW)<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

    Nominel ydelse

    Op til

    700 Nm

    Drejningsmoment

Køreegenskaber


Inspireret af racerbanen.

Den fremragende performance kan Mercedes-AMG GT takke sin præstationsorienterede køretøjsarkitektur for.

Køreegenskaber


Inspireret af racerbanen.

Den fremragende performance kan Mercedes-AMG GT takke sin præstationsorienterede køretøjsarkitektur for.

Få mere at vide om drivline og køredynamik i Mercedes-AMG GT.

AMG 4,0-liters V8-biturbomotor

Frontcentermotoren forskyder sin tørvægt på kun 209 kg til bilens midterparti. For at få et dybt tyngdepunkt er den indbygget lavt i aluminium-spaceframen.

Ved hjælp af en transakselkonstruktion er motoren forbundet med den bagtil siddende dobbeltkoblingsgearkasse til en fast enhed – for perfekt balance. Aggregatet arbejder med en tørsumpsmøring og garanterer også ved høj tværacceleration en optimal olieforsyning.

Torque-tube

Frontcentermotoren danner en fast enhed med dobbeltkoblingsgearkassen. Komponenterne er forbundet bøjnings- og torsionsstabilt med hinanden via en torque-tube.

Indvendigt roterer der en meget let og torsionsfast drivaksel i kulfiber. Den sender konsekvent 4,0-liters V8-biturbomotorens ydelse videre til AMG SPEEDSHIFT DCT 7G. Den omsætter så kraften til acceleration. Ufatteligt hurtigt, så man nærmest taber pusten.

AMG RIDE CONTROL-undervogn

AMG RIDE CONTROL-undervognen med adaptiv justeringsdæmpning – som er standard i Mercedes-AMG GT S, GT C og GT R – forener udpræget performance med førsteklasses kørekultur.

I kombination med konceptet med dobbelt tværgående styrestang muliggør den racerbane-performance med fremragende tværdynamik og kørestabilitet ved høj hastighed. Den tilpasser dæmpningskarakteristikken for hvert enkelt hjul til køremåden og vejens tilstand.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G fascinerer med lynhurtige skiftetider, en følelsesbetonet mellemgasfunktion og performance på motorsportsniveau: Jo sportsligere indstilling, desto mere dynamisk respons.

Små omdrejningstalspring tillader en optimal udvekslingstilpasning og hurtigt gearskifte uden afbrydelse af trækkraften. Syv gear, tre køreprogrammer og en manuel indstilling samt mellemgas- og RACE START-funktion muliggør ekstremt dynamiske accelerationsmanøvrer.

Højtydende AMG kompositbremsesystem

Fremragende bremseværdier og høj stabilitet fås med det højtydende AMG kompositbremsesystem med indvendigt ventilerede og hullede bremseskiver.

Fordelene ved ekstraudstyret højtydende keramisk AMG kompositbremsesystem: Det sparer ligeledes vægt, har en længere levetid og endnu bedre stabilitet.

Optimal vægtfordeling.

Billedet viser Mercedes-AMG GT R.

Optimal vægtfordeling.

Med sin frontcentermotor og AMG SPEEDSHIFT DCT 7G i transakselplacering opnår Mercedes-AMG GT en optimal vægtfordeling på 47 % til 53 % mellem for- og bagaksel. Kombineret med et lavt køretøjstyngdepunkt garanterer den således en yderst adræt håndtering og høje kurvehastigheder. Glem ikke: Racerløb bliver vundet i kurver.


Få mere at vide om køredynamikken i Mercedes-AMG GT.

Den unikke kombination af innovative teknologier fra motorsporten bringer vores ingeniørers passion ud på vejene og gør den ekstremt attraktiv.


Få mere at vide om køredynamikken i Mercedes-AMG GT.

Den unikke kombination af innovative teknologier fra motorsporten bringer vores ingeniørers passion ud på vejene og gør den ekstremt attraktiv.

Spaceframe


Fra spaceframe til raceframe.

Dens innovative arkitektur gør spaceframen i Mercedes-AMG GT ekstremt let.

Spaceframe


Fra spaceframe til raceframe.

Dens innovative arkitektur gør spaceframen i Mercedes-AMG GT ekstremt let.

På billedet ses Mercedes-AMG GT's spaceframe set fra siden.

Kulfiber. Aluminium. Magnesium. Stål.

Kulfiber. Aluminium. Magnesium. Stål.

Det er ingredienserne til råkarrosseriet i Mercedes-AMG GT. Spaceframen er primært fremstillet af aluminium og vejer kun 231 kg. En innovativ arkitektur, som er både let, stabil og enormt stiv. Det er forudsætningen for den bedst mulige tvær- og længdedynamik og største styrepræcision. Det ekstremt lette frontmodul er af magnesium, reducerer inertien foran forakslen og optimerer dermed sportsvognens agilitet.

  • Aluminiumspaceframen vejer kun 231 kg

  • Høj vridningsstabilitet og styrke for karrosseriet

  • Høj styrepræcision og tværdynamik

Aerodynamikken i Mercedes-AMG GT R testes i vindkanal.

Aerodynamik.

Aerodynamik.

Aerodynamik-konceptet i Mercedes-AMG GT, der er udviklet på baggrund af motorsports-knowhow, hjælper føreren med at køre dynamisk og sikkert. Det forbinder aerodynamisk stabilitet med en lav luftmodstand og integrerer en tilstrækkelig køling og luftforsyning af alle komponenter. Frontskørtes AIRPANELS og hækspoileren, der kan køres ud elektrisk, tilpasser aktivt aerodynamikken til den aktuelle køresituation.

AMG V8-biturbomotor


Oplev hjertet i Mercedes-AMG GT.

AMG V8-biturbomotor


Oplev hjertet i Mercedes-AMG GT.

Lethed møder ydeevne.

Billede af den afmonterede AMG 4,0-liters V8-biturbomotor i Mercedes-AMG GT set fra siden.

Lethed møder ydeevne.

Et aggregat med ydelsesværdier på racerbilsniveau – V8-biturbomotoren med to indvendigt liggende turboladere er konstrueret til at yde maksimalt, og dynamiske motorophæng tilpasser sig enhver køresituation. Derudover gør tørsumpsmøringen det muligt at sænke den i forvejen lave monteringsposition yderligere. Ren fascination: Den eksplosive respons med høj trækkraft.

Sådan lyder performance.

Grønne forlygter i Mercedes AMG GT R lyser i en garage.
Se igen

Sådan lyder performance.

Imponerende, når V8 udfolder hele sin ydelse. Lige så medrivende er den tilhørende motorlyd, som understreger den fremragende performance i Mercedes-AMG GT.

Hjertet i AMG GT, den 4,0-liters V8-biturbomotor, bringer førerens hjerte i kog. Kolossalt, når V8eren under den meget lange motorhjelm udfolder sin fulde ydelse. Med kun 209 kg nettovægt leverer den en performance på racersportsniveau. Let. Kompakt. Højtydende.

Op til

585 hk (430 kW)<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

Nominel ydelse

Op til

700 Nm<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

Drejningsmoment

Højtydende AMG kompositbremsesystem


En bremseydelse som i motorsport – med teknologier fra AMG.

Højtydende AMG kompositbremsesystem


En bremseydelse som i motorsport – med teknologier fra AMG.

Billedet viser det højtydende AMG kompositbremsesystem i Mercedes-AMG GT.

Det højtydende kompositbremsesystem i Mercedes-AMG GT udmærker sig i form af fremragende bremseværdier, præcise doseringsmuligheder og stor stabilitet. De store perforerede og rillede bremseskiver med indvendig ventilation kombinerer høj temperaturbestandighed med lav vægt.

De vigtigste kendetegn ved bremsesystemet:

  • Fremragende bremseværdier takket være store perforerede og rillede bremseskiver med indvendig ventilation hele vejen rundt
  • Kompositteknologi for stor bremseskivestabilitet og lav uaffjedret vægt
  • Elektrisk parkeringsbremse med komfortabel betjening via en trykknap under lyskontakten
  • Bremsekalibre med påskriften „AMG“ i sølv til AMG GT, i rød til AMG GT S og GT C eller i gul til AMG GT R (rød som ekstraudstyr)
  • Det standardmæssige kompositbremsesystems dimensioner og ydeevne er tilpasset bilens ydeevne
    Ekstraudstyr til alle motorvarianter: Højtydende keramisk AMG kompositbremsesystem for endnu bedre bremseperformance og holdbarhed

Mercedes AMG mærket


The world of driving performance.

Mercedes AMG mærket


The world of driving performance.

The world of driving performance.

Billedet viser flere Mercedes-AMG GT modeller.

The world of driving performance.

Oplev det enormt store udvalg af Mercedes-AMG biler, og lad dig forføre af den intensive Driving Performance.