Mercedes-AMG GT roadster.

Få en nervepirrende oplevelse.

Åben kaleche


Karakteristisk AMG Driving Performance under åben himmel.

Mercedes-AMG GT roadster leverer uforglemmelige køreoplevelser. Mere intensivt kan man ikke opleve en sportsvogn.

Åben kaleche


Karakteristisk AMG Driving Performance under åben himmel.

Mercedes-AMG GT roadster leverer uforglemmelige køreoplevelser. Mere intensivt kan man ikke opleve en sportsvogn.

Den karakteristiske AMG Driving Performance i Mercedes-AMG GT roadster giver mulighed for enestående køreoplevelser under åben himmel.

Åbningstid for kaleche under

11 sek.

Kalechen åbnes ved op til

50 km/t.

Bildesign


Grænseløs fremdrift.

Den perfekte symbiose af typisk AMG Driving Performance og den ubegrænsede nydelse ved at køre under åben himmel.

Bildesign


Grænseløs fremdrift.

Den perfekte symbiose af typisk AMG Driving Performance og den ubegrænsede nydelse ved at køre under åben himmel.

Med alt lige fra den meget langstrakte motorhjelm til det korte og kraftige bagparti kan Mercedes-AMG GT roadster ikke undgå at tage pusten fra dig.
Med alt lige fra den meget langstrakte motorhjelm til det korte og kraftige bagparti kan Mercedes-AMG GT roadster ikke undgå at tage pusten fra dig.

Hæsblæsende sportsvognsdesign.

De klassiske sportsvognsproportioner med en meget langstrakt motorhjelm og et kort og kraftigt bagparti har en enorm tiltrækningskraft.

Når kalechen er lukket, er linjeføringen lige så harmonisk som i en coupé.

Billedet viser den karismatiske Mercedes-AMG GT roadster med lavt placeret frontskørt og AMG kølerafdækning i højglanskrom.

Helt unik: Den AMG-specifikke kølerafdækning.

AMG kølerafdækningen i det meget lavt placerede frontskørt giver Mercedes-AMG GT roadster et karismatisk udtryk.

De 15 lodrette stivere i højglanskrom leder tankerne hen på racerbilen AMG GT3. De nye LED High Performance-forlygter sørger for et optimalt udsyn, og den nye kørelysudformning skaber et markant udtryk.

Mercedes-AMG GT roadsters langstrakte motorhjelm med markante powerdomes er et imponerende statement.

Viser vejen: Den lange motorhjelm.

Den langstrakte motorhjelm med markante powerdomes og luftudtagsgitre i matsort tager sportsvognsentusiasters hjerter med storm.

Det kraftige bagparti med integrerede forkromede rørhaler er også et imponerende syn for alle, der ligger bag ved Mercedes-AMG GT roadster.

En vellykket afslutning: Det brede bagparti.

Spændende highlights: Det kraftfulde bagparti med ny hækdiffusor, de forkromede dobbelttrapez-rørhaler og LED-tåge- og baklygter placeret i midten som i motorsport.

Lukket understreger den elegante stofkaleche i tre lag Mercedes-AMG GT roadsters lette og puristiske udtryk.

Næsten for smuk til at åbne. Men også kun næsten.

Lukket understreger den elegante sorte stofkaleche i tre lag Mercedes-AMG GT roadsters lette og puristiske udtryk (fås også i rød eller beige som ekstraudstyr).

Et helt unikt interiør.

Interiøret i Mercedes-AMG GT roadster giver maksimal open air-komfort og har en imponerende virkning – og ikke kun på personerne i bilen.

Et helt unikt interiør.

Interiøret leder tankerne hen på cockpittet i et fly – et imponerende syn også ved åben kaleche. Især den lave sædeposition ved siden af midterkonsollen i V8-stil skiller sig ud. Man kan både føle og se, at der er tale om materialer i håndværksmæssig forarbejdning.

Modeller


Få mere at vide om Mercedes-AMG GT roadster-modellerne.

Modeller


Få mere at vide om Mercedes-AMG GT roadster-modellerne.

  • Mercedes-AMG GT C roadster

    Mercedes-AMG GT C roadster.

    Mercedes-AMG GT C roadster.

    Mercedes-AMG GT C roadster er den mest intensive måde at opleve en sportsvogn på. Den ubegrænsede nydelse ved at køre under åben himmel og en imponerende performance giver dig en følelsesladet oplevelse. Med en tophastighed på 316 km/t. og en acceleration fra 0 til 100 km/t. på 3,7 sekunder orienterer den sig umiddelbart mod grænseområdet. Af højdepunkter kan nævnes AMG bagakselstyring, AMG RIDE CONTROL-sportsundervognen og det brede bagparti.

    Billedet viser Mercedes-AMG GT C roadsters markante front, mens den er i fuld fart.
    Billedet viser interiøret i Mercedes-AMG GT C roadster.
    Billedet viser Mercedes-AMG GT C roadster i fuld fart.

    557 hk

    nominel ydelse (410 kW)

    Op til

    680 Nm

    Drejningsmoment

  • Mercedes-AMG GT S roadster

    Mercedes-AMG GT S roadster.

    Mercedes-AMG GT S roadster.

    Mercedes-AMG GT roadsters i forvejen fantastiske performance øges med GT S. AMG 4,0-liters V8-biturbomotoren med 522 hk (384 kW) og 670 Nm yder 46 hk (34 kW) ekstra sammenlignet med Mercedes-AMG GT. Undervognen AMG RIDE CONTROL kan indstilles i tre trin – fra komfortabel til sportsligt stram. Fra 0 til 100 km/t. klarer roadsteren på 3,8 sekunder, og tophastigheden er 308 km/t.

    384 kW<p>Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 715/2007 i den aktuelt gældende udgave.</p>

    Nominel ydelse (522 hk)

    Op til

    670 Nm

    Drejningsmoment

    Billedet viser den åbne Mercedes-AMG GT S roadsters markante front i fuld fart gennem en kurve.
    Billedet viser den åbne Mercedes-AMG GT S roadsters markante bagparti om natten på en vej.
    Billedet viser den åbne Mercedes-AMG GT S roadster set fra siden, med åben førerdør.
  • Mercedes-AMG GT roadster

    Mercedes-AMG GT roadster.

    Mercedes-AMG GT roadster.

    Mercedes-AMG GT roadster forbinder livsstil og sportslighed til perfektion. Med en tophastighed på 302 km/t. og en acceleration fra 0 til 100 km/t. på 4,0 sekunder forbinder den højeste performance med afslappende cruisekørsel. AMG sportsundervognen, det aktive luftreguleringssystem og det eksklusive interiør er højdepunkterne i Mercedes-AMG GT roadster.

    Billedet viser Mercedes-AMG GT roadsters markante front, mens den er i fuld fart.
    Et billede af Mercedes-AMG GT roadster i fugleperspektiv.
    Billedet viser Mercedes-AMG GT roadster set fra siden, mens kalechen åbnes.

    476 hk

    nominel ydelse (350 kW)

    Op til

    630 Nm

    Drejningsmoment

Køreegenskaber


Når kørsel bliver til en oplevelse.

Lige meget om vi taler motor, undervogn eller gearkasse – Mercedes-AMG GT roadster er bygget til toppræstationer.

Køreegenskaber


Når kørsel bliver til en oplevelse.

Lige meget om vi taler motor, undervogn eller gearkasse – Mercedes-AMG GT roadster er bygget til toppræstationer.

Oplev Mercedes-AMG GT roadsters drivline og køredynamik.

AMG udstødning

Den for AMG typiske V8-lyd høres kraftfuldt ved acceleration. Ved en konstant hastighed er lyden mere tilbageholdende. To integrerede, forkromede rørhaler præger det samlede udtryk.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

7-trins dobbeltkoblingsgearkassen fascinerer med lynhurtige skiftetider og en mellemgasfunktion, der går ind under huden. Men DYNAMIC SELECT byder også på komfortable køreprogrammer til afslappet, og effektiv cruisekørsel.

Dobbeltkoblingsgearkassen består af to gearkassedele, hvoraf den ene overfører trækkraften til hjulene, mens den anden forvælger det næste gear. Det giver mulighed for spontane gearskift og meget korte skiftetider.

Torque-tube

Frontcentermotoren danner en fast enhed sammen med den bagest placerede dobbeltkoblingsgearkasse. De to komponenter er forbundet bøjnings- og torsionsstabilt med hinanden via en torque-tube.

Indvendigt roterer der en meget let og torsionsfast drivaksel i kulfiber. Den sender konsekvent 4,0-liters V8-biturbomotorens ydelse videre til AMG SPEEDSHIFT DCT 7G. Den omsætter så kraften til acceleration. Ufatteligt hurtigt, så man nærmest taber pusten.

AMG sportsundervogn

Det succesrige motorsportskoncept med dobbelte bærearme er anvendt perfekt i AMG sportsundervognen, hvilket gør det muligt også at opnå en overbevisende racerbilsperformance.

Konceptet med en dobbelt bærearm giver fremragende tværdynamik og kørestabilitet ved høje hastigheder og en god reguleringsevne i forhold til ydre påvirkninger som sidevind, vejbump eller spring i friktionsværdier.

AMG V8-biturbomotor

AMG 4,0-liters V8-biturbomotoren yder 476 hk (350 kW) og udfolder et maksimalt drejningsmoment på 600 Nm. Og lige så imponerende er dens tørvægt på kun 245 kg.

Motorblokken i aluminium giver størst mulig styrke ved en lav vægt. Og de to turboladere er monteret ekstremt kompakt i et såkaldt „varmt indvendigt V“. Resultatet: En optimal respons, en meget høj trækkraft allerede ved lave omdrejningstal samt forbedrede emissionsværdier.


Mere om køreegenskaberne i Mercedes-AMG GT roadster.

AMG's højeffektive teknik står for intelligent og præcist ingeniørarbejde, der gør Mercedes-AMG GT roadster til en umiskendelig kraftfuld sportsvogn.


Mere om køreegenskaberne i Mercedes-AMG GT roadster.

AMG's højeffektive teknik står for intelligent og præcist ingeniørarbejde, der gør Mercedes-AMG GT roadster til en umiskendelig kraftfuld sportsvogn.

Bilarkitektur


Bilarkitektur med højeste performance for øje.

Bygget til at begejstre: Mercedes-AMG GT roadsters bilarkitektur giver mulighed for en overvældende motorsportsperformance.

Bilarkitektur


Bilarkitektur med højeste performance for øje.

Bygget til at begejstre: Mercedes-AMG GT roadsters bilarkitektur giver mulighed for en overvældende motorsportsperformance.

  • Traktion

    En leder med vejgreb.

    En leder med vejgreb.

    Drivlinen i transaxle-konstruktion giver mulighed for en traktionsfremmende vægtfordeling på 47 % forrest og 53 % bagest. AMG bagakselspærredifferentiale forbedrer især traktionen ved sportslig kørsel for at forhindre, at det trækkende hjul inderst i kurven spinder.

    Transaxle-konstruktionen i Mercedes-AMG GT roadster giver mulighed for en optimal traktion – især når der køres sportsligt.

    47/53

    Perfekt balance: Lettere forrest end bagest.

  • Tværdynamik

    Enestående i enhver situation.

    Tørsumpsmøringen giver mulighed for et lavere tyngdepunkt i Mercedes-AMG GT roadster og sørger for fremragende tværdynamik.

    Enestående i enhver situation.

    Tørsumpsmøringen giver mulighed for et lavere tyngdepunkt i bilen og dermed en fremragende tværdynamik. AMG RIDE CONTROL-sportsundervognen, der kan indstilles i tre trin, og den downforceoptimerede aerodynamik sikrer Mercedes-AMG GT roadster stabile og harmoniske køreegenskaber helt ud i grænseområdet. Aluminiumskonstruktionen giver mulighed for et ekstremt stift karrosseri med henblik på en optimal tvær- og længdedynamik og størst mulig styrepræcision.

  • Aerodynamik

    Optimal aerodynamik.

    Forbedret undervognsbeklædning for at sikre oliekøleren en optimal returluftstrømning og en forbedret lufttilstrømning til hækdiffusoren.
    Det aktive luftreguleringssystem i frontskørtets nederste område sikrer den fremragende aerodynamik i Mercedes-AMG GT roadster.

    Optimal aerodynamik.

    Aerodynamik-konceptet i Mercedes-AMG GT, der er udviklet på baggrund af motorsports-knowhow, hjælper føreren med at køre dynamisk og sikkert. Det forbinder aerodynamisk stabilitet med en lav luftmodstand og integrerer en tilstrækkelig køling og luftforsyning af alle komponenter. Frontskørtes AIRPANELS og hækspoileren, der kan køres ud elektrisk, tilpasser aktivt aerodynamikken til den aktuelle køresituation.

Højtydende keramisk AMG kompositbremsesystem


En bremseydelse som i motorsport – med teknologier fra AMG.

Højtydende keramisk AMG kompositbremsesystem


En bremseydelse som i motorsport – med teknologier fra AMG.

En bremseskive med højtydende keramisk AMG kompositbremsesystem til Mercedes-AMG GT roadster er monteret på en væg med henblik på præsentation.

Skiverne af keramik forstærket med kulfiber imponerer med en særlig høj hårdhedsgrad og er samtidig 40 % lettere end traditionelle kompositbremseskiver. Fordelene: Længere levetid, kortere bremseveje, et præcist trykpunkt og størst mulig stabilitet.

Billeder og film


Galleri med Mercedes-AMG GT roadster-modellerne.

Billeder og film


Galleri med Mercedes-AMG GT roadster-modellerne.

Billedet viser Mercedes-AMG GT roadster forfra i dynamisk kørsel.
Billedet viser Mercedes-AMG GT roadster bagfra i dynamisk kørsel.
Et billede af Mercedes-AMG GT roadster set fra siden.
Et billede af den kørende Mercedes-AMG GT roadster set fra fugleperspektiv.
1/4-frontvisning af Mercedes-AMG GT roadster i dynamisk kørsel.
Billedet viser kabinen i Mercedes-AMG GT roadster.
Et billede af Mercedes-AMG GT roadster set fra siden i storbyomgivelser.