Lidenskab ned i hver detalje.

Med den største præcision under fremstillingen opstår der en motor med fascinerende egenskaber.

Lidenskab ned i hver detalje.

Med den største præcision under fremstillingen opstår der en motor med fascinerende egenskaber.

  • Egenskaber

    Billede af den afmonterede AMG 4,0-liters V8-biturbomotor i Mercedes-AMG GT set fra siden.
    Nærbillede af den afmonterede AMG 4,0-liters V8-biturbomotor i Mercedes-AMG GT set fra siden.
    Nærbillede af den afmonterede AMG 4,0-liters V8-biturbomotor i Mercedes-AMG GT set fra siden.
    Nærbillede af den afmonterede AMG 4,0-liters V8-biturbomotor i Mercedes-AMG GT set bagfra.

    AMG V8-aggreratets tørvægt er kun 209 kg. Motorblokken i aluminium er fremstillet ved sandstøbningsteknologi og udført i closed deck-konstruktion. Det giver størst mulig styrke ved en lav vægt. De to turboladere er monteret i et såkaldt „varmt indvendigt V“. Det muliggør en endnu mere kompakt montering, en strømningsoptimeret frisklufttilførsel og perfekte indstrømningsbetingelser for turboladerne. Resultat: Optimal respons fra motoren og forbedrede emissionsværdier. For at sikre den bedst mulige temperatur- og varmeledningsevne er topstykkelegeringen forædlet med zirkon. Og for at opnå den bedste holdbarhed og friktionsoptimeret gang er stempelbanerne coatet i den af Daimler udviklede NANOSLIDE®-teknologi. Vores vigtigste komponent? Hjerteblod.

  • Fremstilling

    En tekniker sætter et kvalitetsemblem på AMG 4,0-liters V8-biturbomotoren, som han selv har samlet.

    Motoren forsynes med den ansvarlige teknikers underskrift.

    AMG 4,0-liters V8-biturbomotorerne til Mercedes-AMG GT fremstilles af hver deres egen specialist.

    Hver motor opbygges manuelt af kun én specialist.

    AMG 4,0-liters V8-biturbomotoren i Mercedes-AMG GT monteres af én specialist.

    Grundighed og præcision er elementært ved fremstillingen.

    AMG 4,0-liters V8-biturbomotoren i Mercedes-AMG GT gennemgår grundige tests på et testlaboratorium.

    V8-motoren gås efter i sømmene.

    One Man – One Engine:

    Højt kvalificeret manuelt arbejde hos Mercedes-AMG.

    One Man – One Engine:

    Højt kvalificeret manuelt arbejde hos Mercedes-AMG.

    I modsætning til en storserieproduktion bygges der hos Mercedes-AMG traditionelt R4-, V8- og V12-motorer manuelt efter filosofien „One Man – One Engine“. Én tekniker monterer én motor og har i den forbindelse ansvaret lige fra monteringen af krumtapakslen i motorblokken over montering af knastakslerne til ledningsføringen og påfyldning af motorolie – og det fremgår tydeligt af hans underskrift på AMG motoremblemet.