Mercedes-AMG GT.

Handcrafted by Racers.

Bildesign


Mercedes-AMG GT er et racersportsikon, hvis lige ikke findes.

Ambitiøs: allerede fra stilstand. Medrivende: hver eneste detalje. Den, der drømmer om en ægte køremaskine, erkender straks: Den kan kun se sådan ud.

Bildesign


Mercedes-AMG GT er et racersportsikon, hvis lige ikke findes.

Ambitiøs: allerede fra stilstand. Medrivende: hver eneste detalje. Den, der drømmer om en ægte køremaskine, erkender straks: Den kan kun se sådan ud.

Når man ser den forfra fra siden, vises en gul Mercedes-AMG GT i fuld fart.
Når man ser den forfra fra siden, vises en gul Mercedes-AMG GT i fuld fart.

Atletisk front.

Helt fremme: frontdesignet i Mercedes-AMG GT. Talrige elementer fra motorsporten former sig til et dynamisk statement. Den meget lange motorhjelm, der er trukket godt ned, angiver retningen.

Den AMG-specifikke kølerafdækning understreger de sportslige ambitioner. LED High Performance-forlygternes nye design og især den nye udformning af kørelyset gør fronten på Mercedes-AMG GT endnu mere markant end før faceliftet.

Når man ser den bagfra fra siden, vises en gul Mercedes-AMG GT i fuld fart.

Muskuløs hæk.

Det klassiske fastback-design skiller sig ud med LED-baglygter med nedtonede elementer indvendigt. Hækdiffusoren i ny udformning med dobbelttrapez-rørhaler understreger dynamikken.

Billede fra siden af en gul Mercedes-AMG GT i fuld fart.

Dynamisk silhuet.

Den dynamiske silhuet signalerer den ustoppelige trang til at komme fremad. Det markante nye sideskørtsdesign med tydeligere konturer og ekstra lister munder ud i kraftige skuldre.

Billedet viser cockpittet i Mercedes-AMG GT.

Sportsligt cockpit.

Cockpittet skiller sig ud med hightech-interiør i form af et user interface-koncept med fuldt digitale instrumenter og et 10,2 tommers display. I midten finder man midterkonsollen med innovative displaykontakter.

Med AMG Performance-rattet i nappalæder med AMG taster har man helt styr på bilen. Ekstremt høj kvalitet på de forarbejdede materialer giver interiøret manufakturkarakter.

Billedet viser interiøret og AMG Performance-sæderne i Mercedes-AMG GT.

Eksklusivt interiør.

AMG Performance-sæderne, der fås som ekstraudstyr til Mercedes-AMG GT, lægger grundstenen til suveræne manøvreringsegenskaber i højeste potens med en maksimalt sportslig sædeposition.

Sædeformen med kraftige konturer og integrerede nakkestøtter samt AMG emblem forener optimal sidestøtte under sportslig kørsel med et dynamisk udtryk. Med faceliftet er endnu en indtræksvariant kommet til.

Modeller


Få mere at vide om de medrivende Mercedes-AMG GT-modeller.

Modeller


Få mere at vide om de medrivende Mercedes-AMG GT-modeller.

Et billede af Mercedes-AMG GT R set forfra fra siden.

Mercedes-AMG GT R med AMG green lys magno lakering.

Et billede af Mercedes-AMG GT C set forfra fra siden.

Mercedes-AMG GT C med lakering i designo brillantblå magno.

Et billede af Mercedes-AMG GT S set forfra fra siden.

Mercedes-AMG GT S med kulfiberapplikationer og lakering i AMG solarbeam.

Et billede af Mercedes-AMG GT set forfra fra siden.

Mercedes-AMG GT med lakering i jupiterrød.

  • Mercedes-AMG GT R

    Mercedes-AMG GT R.

    Mercedes-AMG GT R.

    Bæstet fra det grønne helvede. Mercedes-AMG GT R demonstrerer AMGs udviklings- og motorsportskompetence og forskyder det køredynamiske grænseområde længere opad – AMG'ens DNA kan dermed opleves i en endnu renere form. Takket være direkte overførsel af knowhow fra motorsporten begejstrer Mercedes-AMG GT R med en tophastighed på 318 km/t. og en acceleration fra 0 til 100 km/t. på 3,6 sekunder.

    Billede af Mercedes-AMG GT R set bagfra i en by.

    Billede af en kørende Mercedes-AMG GT R i en by set forfra.
    Detaljeret billede af en AMG Performance smedefælg i Mercedes-AMG GT R.
    På billedet ses den lange motorhjelm i Mercedes-AMG GT R.

    585 hk

    nominel ydelse (430 kW).

    Op til

    700 Nm

    Drejningsmoment

  • Mercedes-AMG GT C

    Mercedes-AMG GT C.

    Mercedes-AMG GT C.

    Kraftfuld fremtræden og tidløs elegance. Med muskuløs hæk, bred sporing og store hjul står Mercedes-AMG GT C klar i starthullerne. Med denne dynamiske racersportsymbiose af kultiveret køredynamik og fuldblods motorsport er den et ægte blikfang, og det ikke kun visuelt. Takket været specifikke AMG-komponenter når Mercedes-AMG GT C en tophastighed på 317 km/t. med en sensationel acceleration fra 0 til 100 km/t. på 3,7 sekunder.

    557 hk

    nominel ydelse (410 kW).

    Op til

    680 Nm

    Drejningsmoment

    Billedet viser den dynamiske silhuet af Mercedes-AMG GT C.
    Billedet viser sidehækken af Mercedes-AMG GT C.
    Billedet viser sidefronten af Mercedes-AMG GT C.
  • Mercedes-AMG GT S

    Mercedes-AMG GT S.

    Mercedes-AMG GT S.

    Banebrydende atletisk form: Med en topfart på 310 km/t. og en acceleration fra 0 til 100 km/t. på 3,8 sekunder giver Mercedes-AMG GT S næsten alle baghjul. Sportsundervognen AMG RIDE CONTROL kan indstilles i tre trin – fra komfortabel til sportsligt stram. Andre højdepunkter er det elektroniske AMG bagakselspærredifferentiale og det ekstra køreprogram „RACE“ til den racerbaneegnede dimensionering af bilsystemerne.

    Billedet viser hækken af Mercedes-AMG GT S.
    Billedet viser fronten fra siden af Mercedes-AMG GT S.
    Billedet viser den dynamiske silhuet af Mercedes-AMG GT S.

    522 hk

    nominel ydelse (384 kW).

    Op til

    670 Nm

    Drejningsmoment

  • Mercedes-AMG GT

    Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT forbinder fascinationen ved en autentisk sportsvogn med segmentspecifik teknologiførerskab og høj hverdagsegnethed. Med en topfart på 304 km/t. og en acceleration fra 0 til 100 km/t. på 4,0 sekunder passer Mercedes-AMG GT optimalt til en sportsligt præget levestil. Den udtrykker essensen af performance-mærket AMG.

    476 hk

    nominel ydelse (350 kW).

    Op til

    630 Nm

    Drejningsmoment

    Billedet viser hækken af Mercedes-AMG GT.
    Billedet viser den dynamiske silhuet af Mercedes-AMG GT.
    Billedet viser fronten af Mercedes-AMG GT.

Mercedes-AMG GT R


Værktøj til ægte racerkørere.

Mercedes-AMG GT R


Værktøj til ægte racerkørere.

Billedet viser en racerkører ved rattet i Mercedes-AMG GT R, der kører på en racerbane.

Detaljeret billede af drejeknappen til den manuelle traktionskontrol i Mercedes-AMG GT R.

Bæstet fra det grønne helvede.

Skabt på Nordschleife.

Billede af et AMG sportsskålsæde og et AMG Performance-sæde i Mercedes-AMG GT R.

Køreegenskaber


Inspireret af racerbanen.

Den fremragende performance kan Mercedes-AMG GT takke sin præstationsorienterede køretøjsarkitektur for.

Køreegenskaber


Inspireret af racerbanen.

Den fremragende performance kan Mercedes-AMG GT takke sin præstationsorienterede køretøjsarkitektur for.

AMG 4,0-liters V8-biturbomotor

Frontcentermotoren forskyder sine kun 209 kg nettovægt til bilens midterparti. For at få et dybt tyngdepunkt er den indbygget lavt i aluminium-spaceframen.

Ved hjælp af frontcentermotorens transaxle-konstruktion og dobbeltkoblingsgearkassen placering bagest opnår man en optimal vægtfordeling – for en perfekt balance. Aggregatet arbejder med en tørsumpsmøring og garanterer også ved høj tværacceleration en optimal olieforsyning.

Torque-tube

Frontcentermotoren danner en fast enhed med dobbeltkoblingsgearkassen. Komponenterne er forbundet bøjnings- og torsionsstabilt med hinanden via en torque-tube.

Indvendigt roterer der en meget let og torsionsfast drivaksel i kulfiber. Den sender konsekvent 4,0-liters V8-biturbomotorens ydelse videre til AMG SPEEDSHIFT DCT 7G. Den omsætter så kraften til acceleration. Ufatteligt hurtigt, så man nærmest taber pusten.

AMG RIDE CONTROL sportsundervogn

Sportsundervognen AMG RIDE CONTROL med adaptiv indstillingsdæmpning – som standard i Mercedes-AMG GT S – forener udpræget performance med førsteklasses kørekultur.

I kombination med konceptet med dobbelt tværgående styrestang muliggør den racerbane-performance med fremragende tværdynamik og kørestabilitet ved høj hastighed. Den tilpasser dæmpningskarakteristikken for hvert enkelt hjul til køremåden og vejens tilstand.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G fascinerer med lynhurtige skiftetider, en følelsesbetonet mellemgasfunktion og performance på motorsportsniveau: Jo sportsligere indstilling, desto mere dynamisk respons.

Små omdrejningstalspring tillader en optimal udvekslingstilpasning og hurtigt gearskifte uden afbrydelse af trækkraften. Syv gear, tre køreprogrammer og en manuel indstilling samt mellemgas- og RACE START-funktion muliggør ekstremt dynamiske accelerationsmanøvrer.

Højtydende AMG kompositbremsesystem

Fremragende bremseværdier og høj stabilitet fås med det højtydende AMG kompositbremsesystem med indvendigt ventilerede og hullede bremseskiver.

Fordelene ved ekstraudstyret højtydende keramisk AMG kompositbremsesystem: Det sparer ligeledes vægt, har en længere levetid og endnu bedre stabilitet.

Optimal vægtfordeling.

Billedet viser Mercedes-AMG GT R.

Optimal vægtfordeling.

Med sin frontcentermotor og AMG SPEEDSHIFT DCT 7G i transakselplacering opnår Mercedes-AMG GT en optimal vægtfordeling på 47 % til 53 % mellem for- og bagaksel. Kombineret med et lavt køretøjstyngdepunkt garanterer den således en yderst adræt håndtering og høje kurvehastigheder. Glem ikke: Racerløb bliver vundet i kurver.


Få mere at vide om køredynamikken i Mercedes-AMG GT.

Med spaceframe i Mercedes-AMG GT kommer der motorsportsinnovationer på gaden. Den intelligente materialeblanding sørger for et særligt let råkarrosseri.


Få mere at vide om køredynamikken i Mercedes-AMG GT.

Med spaceframe i Mercedes-AMG GT kommer der motorsportsinnovationer på gaden. Den intelligente materialeblanding sørger for et særligt let råkarrosseri.

Spaceframe


Fra spaceframe til raceframe.

Dens innovative arkitektur gør spaceframen i Mercedes-AMG GT ekstremt let.

Spaceframe


Fra spaceframe til raceframe.

Dens innovative arkitektur gør spaceframen i Mercedes-AMG GT ekstremt let.

På billedet ses spaceframen til Mercedes-AMG GT set fra siden.

Kulfiber. Aluminium. Magnesium. Stål.

Kulfiber. Aluminium. Magnesium. Stål.

Det er ingredienserne til råkarrosseriet i Mercedes-AMG GT. Spaceframen er primært fremstillet af aluminium og vejer kun 231 kg. En innovativ arkitektur, som er både let, stabil og enormt stiv. Det er forudsætningen for den bedst mulige tvær- og længdedynamik og største styrepræcision. Det ekstremt lette frontmodul er af magnesium, reducerer inertien foran forakslen og optimerer dermed sportsvognens agilitet.

  • Vægt: 231 kg

  • Let, stabil og ekstremt stiv

  • Største styrepræcision

  • Optimeret agilitet

Billeder og film


Galleri med Mercedes-AMG GT-modellerne.

Billeder og film


Galleri med Mercedes-AMG GT-modellerne.

Billedet viser en momentoptagelse af Mercedes-AMG GT C i fuld fart.
Billedet viser den gule Mercedes-AMG GT S bagfra på vejen.
Billedet viser den imponerende front af en grøn Mercedes-AMG GT R på en motorsportsbane.
Billedet viser en momentoptagelse af den gule Mercedes-AMG GT S set forfra fra siden.
Billedet viser en momentoptagelse af Mercedes-AMG GT C i fuld fart set bagfra fra siden.
Billede fra siden af en sølvfarvet Mercedes-AMG GT foran en bys skyline.
Sideprofilen af en gul Mercedes-AMG GT S i fuld fart.
Billede forfra af en grøn Mercedes-AMG GT R, der kører på vejen, fra fugleperspektiv.
Næroptagelse af en smedefælg på grøn Mercedes-AMG GT R.
Et billede af den sølvgrå Mercedes-AMG GT i fuld fart gennem byen.