Drivtyper.

Få mere at vide om de alternative drivtyper.

EQC 400 4MATIC: Strømforbrug i kWh/100 km (blandet kørsel): 22.3-25; CO2-emission i g/km (blandet kørsel): 0.(1)

Fuldt elektrisk motor


Kompromisløst elektrisk med den ny EQC.

Ren elektrisk mobilitet betyder ingen emission lokalt, en nærmest lydløs fremdrift og en fantastisk respons. Alt i alt: En helt ny kørefornemmelse.

Fuldt elektrisk motor


Kompromisløst elektrisk med den ny EQC.

Ren elektrisk mobilitet betyder ingen emission lokalt, en nærmest lydløs fremdrift og en fantastisk respons. Alt i alt: En helt ny kørefornemmelse.

Videoen viser, hvordan den fuldt elektriske drivline i Mercedes-Benz EQC fungerer.
Se igen

Fuldt elektrisk motor


Oplev komponenterne i den fuldt elektriske motor.

Fuldt elektrisk motor


Oplev komponenterne i den fuldt elektriske motor.

Opladningssystem

Takket været et intelligent opladningssystem kan batteriet oplades ved hjælp af alle almindelige opladningsmuligheder. Hertil hører almindelige stikkontakter, wallboxe, vekselstrømsladestandere (AC) og hurtigladestandere (DC).

On-board-opladeren er fast integreret i bilen og styrer opladningen via det offentlige strømnet. Den sørger for at omdanne vekselstrømsspænding (AC) til jævnstrømsspænding (DC). Ud over muligheden for at oplade via en „normal“ nettilslutning (AC) er det også muligt at oplade bilen ved DC-ladestandere (hurtigladestandere).

Højvolts-litium-ion-batteri

Højvolts-litium-ion-batteriet er elmotorens centrale energilager. Både aktionsradius og ydeevne afhænger direkte af batteriets egenskaber.

Batteriet oplades ekstern via strømnettet. Derudover genindvindes der energi via rekuperation under opbremsning og ved medløbskørsel. For at sikre, at bilen har et dynamisk fordelagtigt, lavt samlet tyngdepunkt, monteres batteriet i undervognen.

Elmotor

En elmotor på henholdsvis for- og bagakslen omdanner højvoltsbatteriets elektriske energi til mekanisk energi og skaber en imponerende fremdrift fra første omdrejning.

For at mindske strømforbruget og forbedre dynamikken reguleres den effektive fordeling af trækkræfterne trinløst mellem for- og bagaksel.

Rekuperativt bremsesystem

For en større aktionsradius: I forhold til at sænke forbruget ligger der et stort potentiale i at øge energigenindvindingen under medløbskørsel og opbremsning (rekuperation).

Denne sker ved hjælp af en intelligent fordeling af decelerationsmomenterne, der er optimeret i forhold til virkningsgraden. Når du træder på bremsepedalen, sørger elmotoren først for deceleration, idet den samtidig fungerer som generator. Du har desuden mulighed for at påvirke rekuperationseffekten i flere trin ved hjælp af rattets shift-paddles.

EQC 400 4MATIC: Strømforbrug i kWh/100 km (blandet kørsel): 22.3-25; CO2-emission i g/km (blandet kørsel): 0.[1]

Plug-in hybrid-motor


EQ Power: Den perfekte kombination af en elmotor og en forbrændingsmotor.

Få mere at vide om de enkelte komponenter i plug-in hybrid-motoren, og oplev den helt tæt på i vores EQ Power-modeller.

Plug-in hybrid-motor


EQ Power: Den perfekte kombination af en elmotor og en forbrændingsmotor.

Få mere at vide om de enkelte komponenter i plug-in hybrid-motoren, og oplev den helt tæt på i vores EQ Power-modeller.

Mercedes-Benz EQ Power: Plug-in-hybridteknik.

Ladedåse

Ud over ved hjælp af rekuperation kan litium-ion-højvoltsbatteriet også oplades eksternt via en ladedåse, der er placeret til højre i bageste stødfanger.

Takket være et intelligent on-board-opladningssystem kan du oplade batteriet ved en wallbox, i en almindelig stikkontakt eller ved en offentlig ladestation.

Højvolts-litium-ion-batteri

Et højvolts-litium-ion-batteri monteret i den bageste del af bilen giver mulighed for at køre udelukkende på strøm – f.eks. ved bykørsel.

Batteriet kan oplades ekstern, f.eks. ved en wallbox, samt under kørslen ved hjælp af rekuperation og forbrændingsmotoren.

Hybrid-gearkasser inklusive elmotor.

Elmotoren og en ekstra kobling til skift mellem forbrændings- og elmotor er integreret komplet i hybridhovedet på den standardmæssige 9-trins automatgearkasse 9G-TRONIC.

Forbrændingsmotor

Alt efter model kombineres fire- eller sekscylindrede benzin- eller dieselmotorer med hybridmoduler og batterier med forskellige effekttrin.

Forbrændingsmotorens ydelse understøttes ved behov af elmotoren – det giver ekstra effekt i forbindelse med acceleration. Og det giver mulighed for at kombinere køreglæde og komfort med et lavere forbrug og lave emissionsværdier.

Rekuperativt bremsesystem

For en større aktionsradius: I forhold til at sænke forbruget ligger der et stort potentiale i at øge energigenindvindingen (rekuperationen) under medløbskørsel og opbremsning.

Denne sker ved hjælp af en intelligent fordeling af decelerationsmomenterne, der er optimeret i forhold til virkningsgraden. Når du træder på bremsepedalen, sørger elmotoren først for deceleration, idet den samtidig fungerer som generator.

E 300 de (sedan): Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 71,4-62,5 km/l; CO2-emission ved blandet kørsel: 38-43 g/km; strømforbrug ved blandet kørsel: 232-250 Wh/100 km.(2)

EQC 400 4MATIC: Strømforbrug i kWh/100 km (blandet kørsel): 22.3-25; CO2-emission i g/km (blandet kørsel): 0.

E 300 de (sedan): Brændstofforbrug ved blandet kørsel: 71,4-62,5 km/l[1]; CO2-emission ved blandet kørsel: 38-43 g/km[1]; strømforbrug ved blandet kørsel: 232-250 kWh/100 km.<p>De oplyste værdier er beregnet i overensstemmelse med den foreskrevne målemetode. Der er tale om „WLTP-CO2-værdier“ iht. art. 2 nr. 3 i gennemførelsesforordning (EU) 2017/1153. Brændstofforbrugsværdierne er beregnet på grundlag af disse værdier. Strømforbruget er beregnet på grundlag af forordningen 683/2008/EF. Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer alt efter det valgte ekstraudstyr og kan afvige fra de endelige værdier for den bestilte eller leverede bil.</p>