Benzinmotorerne – vigtige nøglespillere

Model Cylinder-
placering/
-antal
Slagvolumen
(cm³)
Nominel ydelse (kW [hk] ved o/min)[1] Top-
hastighed
(km/t)
Brændstofforbrug
ved blandet kørsel
(km/l)[2]
CO2-emission ved blandet kørsel (g/km)[2]
S 450 4MATIC R6 2.987 270 [367]/5.500–6.100 250, elektr. nedreguleret 13,7–14,3 167–159
S 450 4MATIC lang R6 2.987 270 [367]/5.500–6.100 250, elektr. nedreguleret 13,7–14,3 167–159
S 560 4MATIC V8 3.982 345 [469]/5.250–5.500 250, elektr. nedreguleret 11,4-11,8 200–195
S 560 4MATIC lang V8 3.982 345 [469]/5.250–5.500 250, elektr. nedreguleret 11,4-11,8 200–195
S 600 lang V12 5.980 390 [530]/4.900–5.300 250, elektr. nedreguleret 8,6 270
Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ lang V8 3.982 450 [612]/5.500–6.000 250, elektr. nedreguleret 11,2 203
Mercedes-AMG S 65 lang V12 5.980 463 [630]/4.800–5.400 250, elektr. nedreguleret 8,4 279

Den skal aldrig bevise noget over for nogen - og alligevel gør den det hver eneste dag.

[1] Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 595/2009 i den aktuelt gældende udgave.

[2] De anførte brændstofforbrugs- og CO2-emissionsværdier er beregnet i henhold til den lovbestemte målemetode (§ 2, nr. 5, 6, 6a i den aktuelle udgave af den tyske bekendtgørelse om personbilers energiforbrug (Pkw-EnVKV)). Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men er udelukkende beregnet til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer afhængigt af hjul/dæk.

S-Klasse sedan

Fascination

Alle fakta

Rådgivning og salg