Benzinmotorer – i spidsen med kultiveret kraft

Model Cylinder-
placering/
-antal
Slagvolumen (cm³) Nominel ydelse (kW [hk] ved o/min)[1] Top-
hastighed
(km/t)
Brændstofforbrug ved blandet kørsel (km/l)[2] CO2-emission ved blandet kørsel (g/km)[2](g/km)[2]
E 200 R4 1.991 135 [184]/5.500 240 (240) 14,7–16,4 (15,9–16,9) 153-140 (142-132)
E 200 4MATIC R4 1.991 135 [184]/5.500 – (233) – (13,7–14,7) – (162–152)
E 250 R4 1.991 155 [211]/5.500 – (250, elektr. nedreguleret) – (15,9–16,9) – (142–132)
E 300 R4 1.991 180 [245]/5.500 – (250, elektr. nedreguleret) – (14,5–15,9) – (156–144)
E 400 4MATIC V6 3.498 245 [333]/5.250–6.000 – (250, elektr. nedreguleret) – (12,7–13,2) – (179–173)
Mercedes-AMG E 43 4MATIC V6 2.996 295 [401]/6.100 – (250, elektr. nedreguleret) – (11,9–12,2) – (192–187)
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ V8 3.982 420 [571]/5.759-6.500 – (250, elektr. nedreguleret) – (11,0-11,4) – (207-199)
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ V8 3.982 450 [612]/5.750-6.500 – (250, elektr. nedreguleret) – (11,0-11,4) – (207-199)

Hvor meget ydelse er nødvendig? Og hvor meget komfort er mulig?

Værdier i parentes gælder for biler med automatgearkasse.

[1] Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 595/2009 i den aktuelt gældende udgave.

[2] De anførte værdier for brændstofforbrug og for CO2-emission er beregnet i henhold til den foreskrevne målemetode (§ 2 numre 5, 6, 6a i den tyske bekendtgørelse om information om energiforbrug for personbiler (Pkw-EnVKV) i den aktuelt gældende udgave). Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men tjener udelukkende til sammenligning mellem forskellige biltyper.

E-Klasse sedan

Fascination

Alle fakta

Rådgivning og salg