Benzinmotorer – kultiveret til sidste dråbe

Model Cylinder-
placering/
-antal
Slagvolumen (cm³) Nominel ydelse (kW [hk] ved o/min)[1] Tophastighed (km/t) Brændstofforbrug ved blandet kørsel
(km/l)[2]
CO2-emission ved blandet kørsel (g/km)[2]
E 200 R4 1.991 135 [184]/5.500 231 15,2–16,1 149–138
E 200 4MATIC R4 1.991 135 [184]/5.500 228 13,3–14,1 168–159
E 250 R4 1.991 155 [211]/5.500 243 15,2–16,1 149–138
E 400 4MATIC V6 3.498 245 [333]/5.250–6.000 250, elektr. nedreguleret 12,2–12,7 186–180
Mercedes-AMG E 43 4MATIC V6 2.996 295 [401]/6.100 250, elektr. nedreguleret 11,6 197
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ V8 3.982 420 [571]/5.750–6.500 250, elektr. nedreguleret 10,6–11,0 214–206
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ V8 3.982 450 [612]/5.750–6.500 250, elektr. nedreguleret 10,6–11,0 214–206

Kørekulturen er dens største styrke

[1] Oplysninger om nominel ydelse og nominelt drejningsmoment i henhold til forordning (EF) nr. 595/2009 i den aktuelt gældende udgave.

[2] De anførte værdier for brændstofforbrug og for CO2-emission er beregnet i henhold til den foreskrevne målemetode (§ 2 numre 5, 6, 6a i den tyske bekendtgørelse om information om energiforbrug for personbiler (Pkw-EnVKV) i den aktuelt gældende udgave). Angivelserne er ikke baseret på en enkelt bil og indgår ikke i produktomfanget, men tjener udelukkende til sammenligning mellem forskellige biltyper. Værdierne varierer afhængigt af hjul/dæk.

E-Klasse stationcar

Fascination

Alle fakta

Rådgivning og salg